A Diaz testvérek kalandjait öleli fel a Life is Strange 2. Leteszteltük a Dontnod legjobban várt játékát!
A Life is Strange első része megkerülhetetlen alkotása volt a 2015-ös esztendőnek. Max és Chloe kalandjai egyszerre voltak izgalmasak, viccesek és szívbemarkolóak. A Dontnod Entertainment az év egyik legjobb játékát rakta össze és végre 2018-ban megérkezett a számozott folytatás. A Life is Strange kultuszt teremtett és rajongók milliói várták a következő felvonást, de sikerült megfelelni a hatalmas elvárásoknak és továbbvinni az első rész örökségét? Leteszteltük a Life is Strange 2 első epizódját!
Max Caulfield és Chloe Price belopta magát a játékosok szívébe, ezért a francia fejlesztőcsapat 2017 őszén még egyszer –és ezúttal valóban utoljára– a lányokat helyezte az események középpontjába. A búcsú mindig nehéz, de el kellett engedni a kezüket. Az utazás azonban nem ért véget és Captain Spirit kalandjai már előrevetítették, hogy valami egészen új dolog van készülőben. A rövid demó utolsó képkockáiban feltűnik két srác a szomszédos udvaron és itt ért véget az utazásunk, aminek a végén ott találjuk a Life is Srange 2-t.
Aki még sosem találkozott a Life is Strange sorozattal annak furcsa lehet, hogy világszerte többmillió fiú, lány, idős és fiatal, miért érezte úgy magát a szeptember 27-i csütörtökön, mintha előre hozták volna a karácsony ünnepét. Az interaktív, epizodikus történetmesélés egyedi, szokatlan, különös és semmihez sem hasonlítható élménnyel bír. A játékiparban ezt a formátumot nem a Dontnod találta fel, de a Life is Strange szinte mindenben a tökéletest nyújtotta, aminek a legjobb tulajdonságait igyekeztek átemelni a második részre is.
A stílus maradt, a szereplők és a környezet változtak
Az események középpontjába Sean Diaz és testvére Daniel került. A prológusban megrázó családi tragédia történik és a srácoknak menekülniük kell a seattle-i otthonukból. A 16 és 9 éves fiúknak a nyakukba szakad egy hatalmas teher, amit csak közösen tudnak cipelni a vállukon. A közös, életreszóló kaland szomorú és drámai történések sorozatának a következménye, amit egyik fiú sem kívánt magának. A bátorság, a szeretet és a kitartást próbáját kell kiállniuk a testvéreknek és a játékosnak egyaránt. Az első pillanattól kezdve beszippant magába a játék és a 16 éves báttyal eggyé válva kell megtalálnunk a helyes döntéseket, amik előre lendítenek minket az események sorozatában.
Dönteni és jól dönteni
A megoldandó feladatok, a ránk szakadt teher alatt egyre csak gyarapodnak és megtalálni a tökéletes választ az élet kérdéseire lehetetlen feladatnak tűnik. Minden döntésünknek, minden cselekedetünknek, minden válaszunknak következményei lesznek, amik alapjaiban befolyásolják az öccsünk néha természetfeletti viselkedését, a minket körülvevő személyek magatartását és a környezet interakcióit. Nincs olyan szituáció, hogy csak egy út vezet a cél felé, hiába lineáris a játékmenet és végig fogják a fejlesztők a kezünket. A szabadság érzése az első részben is jelen volt, de igazán itt teljesedett ki.
Következményekkel számolni kell
A hátizsákunkban felhalmozott eszközök és tárgyak lesznek segítségünkre a vadonban, ezért érdemes megfelelő körültekintéssel eljárni a felhasználásuk és beszerzésük során is. A tárgyak menedzselése teljesen új irányt szabott a játéknak: nem mindegy, hogy mire költjük a pénzünket, hogy megtöltjük-e vízzel a palackunkat, esetleg ellopjuk-e a szükséges felszereléseket a túléléshez. A döntések nem maradnak következmények nélkül, érdemes minden lépésünket kétszer megfontolni.
Ugyanaz, de mégis más
A grafika ismerős lehet a korábbi részekből. Ezúttal is kidolgozatlan textúrákkal, elmosódó felületekkel és rajzfilmszerű megvalósítással dolgozott a Dontnod csapata, de ezt nem lehet negatívumként felhozni. A rajongók és a játékosok az első képkockától kezdve otthon érezhetik magukat a Life is Strange 2 világában. Az irányítás hasonlít a korábbi részekhez, pillanatok alatt megszokható és sosem érezzük idegennek, vagy szokatlannak. A játék zenéje még mindig az indie-rock-alternative vonalon mozog és fülbemászó dallamaival azonnal bevonzza a játékost. Az első rész legjobb és legmeghatározóbb elemeit kiválóan emelték át a második felvonásba és ezzel minden rajongónak teljesítették a ki nem mondott vágyait.
Egyszeri és megismételhetetlen?
A Life is Strange legelső része valami olyasmit tett le az asztalra, amire régóta nem volt példa a videójáték iparban. A Max és Chloe közötti kémia végig kifogástalanul működött, a történet lebilincselően izgalmas volt az utolsó jelenetig, és a játéktörténelem egyik legnagyobb hatású befejezésével méltón lezárták a lányok kalandját. A második résznek nem az első rész által felemelt lécet kell átugrania, hanem egy olyan élménnyel kell megörvendeztetnie azokat, akik leülnek a képernyő elé, amire még évek múlva is emlékezni fognak.
Konklúzió
A Life is Strange egy életérzés, amit mindenkinek meg kell tapasztalnia. Leírhatatlan az a hatás, amit ki tud váltani néhány képkocka, néhány mondat, néhány dallam. A második rész főleg azoknak lesz megkerülhetetlen alkotás, akik már átélték a korábbi kalandokat. A játék egy bizonyos életkor felett érthető meg igazán, mivel tele van popkulturális és nyíltan megfogalmazott politikai utalással, brutalitással és erőszakkal, szókimondó nyelvezettel és az első epizód során végig egy nyomasztó légkörben zajlanak az események. Ahogy mondani szokás, „nem könnyű darab”, de minden percet megér, amit a játékkal töltünk el. Az első rész és a második rész is minden videójáték-rajongónak ott kell, hogy szerepeljen a virtuális, vagy valódi polcán.
A játékot köszönjük a Ceneganak!
KÖVESS MINKET FACEBOOKON!