Több hasonló játék van mint a LoL, sőt mással is helyettesíthetnénk, de mi valamiért mégis ennél maradtunk. De miért?
Ennek több oka is van; nézzük meg őket sorra, hogy miért is tud minket lekötni a League of Legends ennyi év és változás után is, miközben számtalan más játék is megjelent. Valami mindig van, ami visszahozza az embereket, ami miatt újra meg újra előveszik a játékot.
Lerántották a leplet a jövőbeli tervekről, VB után jön az új hős!
Már csak két patch van a VB-ig, a Riot pedig szép lassan körvonalazza, hogy miként is haladnak majd a dolgok addig, illetve utána is.
1. Szociális szinten is sokat nyújt
Sokszor van, hogy kiégünk a játékon, főleg a solo queue meccseken, ahol könnyen lehet rossz napunk. Elég viszont egy barát, vagy ismerős, aki behív minket egy ARAM-ra, vagy akár egy fun normálra egy kicsit ökörködni és hirtelen újfent eszünkbe jut –ha nem is tudatosan–, hogy miért is szerettünk bele ebbe a játékba. Szórakoztató, főleg barátokkal és rengeteg emberrel hoz össze minket a sors, akik közül később többen lesznek ismerőseink, vagy akár igazán jó barátaink. Ezt csak külön segíti a kliens és a játék előtti lobby léte, ahol megint csak sokat tudunk kommunikálni másokkal.
2. Változatosság a hősök terén
9 évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy a Riot Games képes lesz folyamatosan frissen tartani a játékot, főleg a hősök terén. Megjelenéskor még csak 40 karakterből választhattunk, manapság ez a szám már 140 felett van. Persze ez azt is eredményezi, hogy jó eséllyel soha nem lesz tökéletes egyensúly a játékban, ennyi változó mellett ez szinte lehetetlen. Viszont egyben azt is jelenti, hogy bárki is kezdi el a játékot, –legyen akármilyen gondolkodása, beállítottsága–, az szinte biztosan találni fog legalább egy –de jó eséllyel több– olyan hőst, akivel azonosulni tud a játék során.
3. Nem lehet "végigvinni"
Míg sok játéknál ez jelenti az igazi problémát, –főleg az egyszemélyes változatoknál–, addig a LoL-nál ilyen nincs, hacsak azt nem vesszük annak, hogy elérjük a rank 1-et egy szerveren. Nincs olyan végső cél, aminek elérése után hátradőlhetünk és elmondhatjuk, hogy mindent megcsináltunk, amit lehet. Mindig lehet tovább fejlődni, új stratégiákat kitalálni, új hősöket megtanulni és a folyamatos patch-rendszer miatt semmi sem állandó, ahogy a mi rangunk sem, tehát mindig van miért visszatérni.
4. Könnyű elkezdeni, nehéz elsajátítani
A League of Legends ebben a tekintetben zseniális. Sokan mondják, akik más MOBA játékokból jönnek, hogy a LoL túl egyszerű és könnyű megtanulni. Míg az alapokra ez lehet, hogy igaz, addig a játékra magára nem. Eleinte egyszerű ellenfeleink lesznek, akik szintén nem ismerik annyira a játékot és ott még tényleg azt gondolhatjuk, hogy nem túl nehéz. Ahogy haladunk feljebb a létrán, egyre tapasztaltabb és ügyesebb ellenfeleket kapunk, akik után hamar kiderül, hogy még rengeteg tanulnivalónk van, és mindenki szeretne jobb lenni.
5. Könnyű másokra kenni saját hibáinkat
Mivel ez egy csapatjáték (ahol két darab 5 fős csapat vesz részt a harcban); könnyű "megbújni" a tömegben, vagy akár másra kenni a hibát. Ez nem feltétlenül pozitív, viszont hozzátesz ahhoz, hogy a játék visszacsalogasson, mivel minden mérkőzés más. Lehet, hogy egyik meccsen kikapunk –mert volt egy AFK, akire ráfoghatjuk például a saját rossz játékunkat is–, de a következő meccs mindig tiszta lapot jelent. Ott minden elölről indul és könnyen lehet, hogy az lesz életünk mérkőzése; ezért a reményért, pedig sokan újra visszatérünk.
6. Előbb-utóbb úgyis nyerni fogunk
Mivel van egy elég összetett matchmaking rendszer, ami –ha nem is tökéletesen– de azért működik. Némi idő és pár mérkőzés elteltével egyre pontosabban határozza meg egyéni képességeinket és annak megfelelően keres ellenfeleket. Ha egy ideig túl nehéz a dolgunk, a játék "könnyíteni" fog rajta, vagyis olyan ellenfelekkel kerülünk össze, akiken már felül tudunk kerekedni és máris jöhet a győzelem felirat.
7. Versenyszerű környezet
Sok multiplayer játék van, de valahogy mégsem lesz mindegyikből e-sport, mint a LoL-ból. Itt pontosan nyomon tudjuk követni, hogy éppen hol tartunk a ranglétrán. Azt is látjuk, hogy a többi ismerősünk merre jár ez pedig akarva, akaratlanul is egy alapvető versenyszellemet ad nekünk. Lesznek olyanok, akik tényleg csak szórakozásból játszanak és a rankedet messze elkerülik, de azért a többség valószínűleg ki fogja próbálni magát. Amint megérzik az ízét –esetleg még jól is teljesítenek– már el is kezdődött a vesszőfutás a rangokért.
8. Folyamatos megújulás
Mindamellett, hogy a Riot folyamatosan ad ki új hősöket, nem feledkeznek meg a régiekről sem. Ahogy telik az idő, bejönnek új képességek, tárgyak, változik a játékkörnyezet, bizonyos karakterek szép lassan elavulnak, vagy egyszerűen az élvezeti faktoruk szürkül el mások fényében, esetleg szimplán elgyengülnek. Az elgyengülés alatt ne olyanokra gondoljunk, hogy például alacsonyak a számaik, hanem a képességek működése nem tudja már ellátni azt a szerepet, mint eleinte. Jó példa erre a nemrég frissített Nunu és Willump.
9. Ismerős mechanikák a játékban
Az előbb említett frissülésnek természetesen árnyoldala is van. Senki sem szereti, ha pont az ő kedvence kap egy teljes frissítést. Szerencsére a legtöbb karakternek egy-két igazán meghatározó mozdulata van, a többi pedig olyanok kombinációja, amikhez hasonlót másnál is láthatunk. Ha esetleg "eltűnne" a kedvenc hősünk, akkor sem kell pánikba esni, hiszen jó eséllyel találni fogunk valaki mást, akinek a tematikája, vagy működése hasonló lehet.
10. Évente változó játékkörnyezet
Vannak, akik tartanak tőle, másik pedig egyenesen várják. Eddig nem volt olyan év, ami után ne kaptunk volna meghatározó változásokat. Elég ha csak az új pályára gondolunk, vagy a sárkányok változására, új rúnarendszerre és még lehetne sorolni. A változás Kha'zix szerint jó, mégis sokan panaszkodnak érte, de ahogy telik az idő, hozzászokunk és minden megy tovább mint előtte, azonban mégsem tudunk így tényleg ráunni a játékra. A szezon zárása pedig a sok frissítés mellett azt is jelenti, hogy hamarosan egy új szezon következik, ahol a rangsorolt rendszerben is tiszta lapot kapunk. Lehet, hogy az adott év nem volt jó, és a mutatónk sem a legszebb, de jövőre mindig új lehetőséggel vághatunk neki az egésznek.
Sokak szerint az aranykorán már túl van a játék. Lehet, hogy nem most játszanak vele a legtöbben eddigi történelme során, de még mindig rengeteg embert mozgat meg ennyi év után is, holott közben nem egy e-sport játék jelent meg. Ha jövőre végleg elsüllyedne a játék, akkor sem vehetnénk el azt tőle, hogy egy évtizeden át több mint 100 millió játékost tartott lázban szerte a világban.
Ti miért tértek vissza újra meg újra a League of Legends-hez?