Mindenkinek van véleménye a játékról, –főleg, ha a gyengítések kerülnek szóba. A profik javaslata meglepő lehet!
Melyik laphoz kéne a Blizzardnak hozzányúlnia? Ez a kérdés nem csak az átlagos játékosok között merül fel témaként újra és újra, de a streamereknek is előszeretettel teszik fel a nézőik. Kell egyáltalán változtatás a játékba, vagy a rotálásig (2019 április) tulajdonképpen már nincs értelme érdemben belenyúlni a dolgok alakulásába? Nézzünk utána!
Savjz neve ismerős lehet a Twitchen szörföző felhasználóknak: az elmúlt évek során az egyik legnagyobb Hearthstone közösséget a finn exprofi építette ki. Az egyik stream során feltették neki a kérdést, hogy a mostani Druid lapok közül melyiket kéne áttenni Hall of Fame-be, ezzel is mérsékelve a class dominanciáját Standardban. A válasz meglepő lehet, mert nem a Wild Growth – Nourish vonalon gondolkodott Savjz, a rampeléssel véleménye szerint nincs baj. Helyette a Naturalize-t emelte ki, ezt a kártyát tartja a legproblémásabbnak a jelenlegi metában.
Az egy manás Assassinate, két lapot ad az ellenfelünknek ingyen, de elképesztő kombókra ad lehetőséget: Hadronox + Naturalize, Mecha’thun + Innervate + Naturalize stb. Leszedésként is kiváló, mivel a nagy lényeket nem tudta és nem is tudja másképp megoldani a Druid, a plusz két lap természetesen hátrányt jelent, de a lassú meccseken, ahol csak az a lényeg, hogy a kombót behúzzuk és azzal nyerjünk, nem számít az ellenfél kezében lévő kártyák száma. Néha el is égethetünk egy fontos lapot, vagy a Togwaggle képességét maximalizálhatjuk. A felhasználási módja túlságosan sokrétű, –és a Druid ezt ki is használja.
Két további lapról érdemes még szót ejteni: a Giggling Invetorról és a Carnivorous Cube-ról. A Boomsday Project legnépszerűbb, legerősebb lapja jelenleg is az öt manás lény. Az összes pakli 37,2 százalékában megtaláljuk, ami egyszerűen elképesztő. Aggro pakliktól kezdve, a Midrange-n át a Controlig mindenhova befér és a Combo változatok is csak profitálnak belőle. Muszáj valamit kezdeni vele, hiába lehet Blood Knighttal és/vagy Mossy Horrorral is counterelni. Ez csak ideig-óráig működik. A változtatás szükséges, de a módja még nem tisztázott. Lehetne hat manára emelni a kijátszási költségét, de ezzel az összes Odd deck hatalmasat veszítene az erejéből, ellenben a Token Druiddal, Quest Rogue-gal és a Control paklikkal, amik még így is használnák. Hét manán az Odd deckek megtarthatnák, de az már túlzott emelés lenne. A Blizzard biztosan foglalkozik a Gigglinggel, –de egyelőre semmi hír arról, hogy mik a hosszútávú terveik a minionnal.
A Carnivorous Cube népszerűsége sosem volt ilyen magas, ha az összes classt figyelembe vesszük. A Cube Lock meta idején már érezni lehetett, hogy erős, de jelenleg több pakli is képes kihasználni a Kockában rejlő erőt. A Deathrattle Hunter Tier 1, a Taunt Druid Tier 2, a Cube Lock / Egg Priest / Egg Paladin / Deathrattle Rogue egyelőre kisebb lemaradásból követi az eseményeket. Elképesztően flexibilis kártya és a képessége nem hasonlítható más neutral lényhez. Egyelőre még sikerül keretek között tartani a Cube deckeket; a lap népszerűsége sincs a közelében sem a Gigglingnek, de a mechanikában és a szinergiában óriási a potenciál.
Végül Kripp válaszát is megmutatjuk nektek arra a kérdésre, hogy: Melyik lap esetében van szükség egy nagyobb balance változtatásra?
Kripp reakciójában minden benne van, ami a kezdő játékosokban annyiszor megfogalmazódott. Újoncként felzárkózni valódi pénz befektetése nélkül szinte lehetetlen. Túl sok farmolást és időt jelente az, hogy épkézláb metapaklikat tudjanak összerakni a gyűjteményükből. Ez a modell a Blizzardnak profitot termel, de valószínűleg (hivatalos statisztikákat nem közölnek) az új játékosok egyre kevesebben vágnak bele a mesekártyázásba.
Ti kivel értetek egyet, és mit gyengítenétek, ha a fejlesztők helyében lennétek?
KÖVESS MINKET FACEBOOKON!