A klasszikus Aggro nincs többé - Hova tűntek a SMOrc paklik?

A klasszikus Aggro nincs többé - Hova tűntek a SMOrc paklik?

A számok nem hazudnak. Nem jó most a Hearthstone-ban agresszív stílusra építeni, de mi ennek az oka?

Ha megnézzük a jelenlegi Standard (de a Wildban is hasonló a helyzet) metát, akkor feltűnhet, hogy a top Tierekből eltűntek a valódi Aggro paklik. Itt nem az Odd Rogue, Heal Zoo, Secret Hunter féle Midrange-Aggro hibridekről van szó, amiket beletuszkoltak az „Aggro deck” fiókba, hanem a valódi „face is the place” deckekről. Mi lehet az oka, hogy a Hunter csak a Midrange paklikkal eredményes, a Warrior Controlon kívül mást nem erőltet, a Shaman meg örül, ha talál egy változatot, ami stabilan 50 százalék felett teljesít?

Mi az igazi Aggro deck?

Egyszerű a stratégia, ha a leggyorsabb változatokkal akarunk nyerni. Olcsó, erős lények kijátszása, amik főleg az arcra helyezik el a sebzéseket, majd egy-két varázslat, amivel kritikus életerőre csökkenthetjük az ellenfelet és a végén egy hatalmas Leeroy sebzéssel befejezhetjük a mérkőzést. Közte néhány Hero Powert is elnyomhatunk, de csak akkor ha Hunterrel vagyunk. A boardon cserélni nem szükséges, a Silence effektek lesznek a legjobb barátaink, ha az ellenfél csalna mindenféle Taunttal. Az igazán jó Aggro deckben a legnagyobb manaköltségű lény Leeroy és minden második lény vagy buffolja a társait, vagy csak szimplán Charge-os.

Odd Paladin, Heal Zoo és a szakadék

Az Odd Paladin és a Heal Zoo képes arra, hogy 5-6. körre befejezze a mérkőzéseket, de kiválóan kell ehhez húznia. A többi változat, inkább későbbre tolja el a végső csapást, ezért nincs is értelme Aggroként hivatkozni rájuk. Néhány metával ezelőtt még az Odd Hunter képes volt arra, hogy megtréfálja az ellenfeleket, még régebben az Aggro Shaman / Token Druid / Pirate Warrior tartotta rettegésben a metát és mindenki csak ezek ellen rakta össze a saját paklijait, vagy állt be a sorba. Most az Aluneth Mage Tier 3, az Odd Paladin és a Heal Zoo stabil Tier 2 közepe. Nincs kiemelkedő hatékonyságú gyors és agresszív deck, aminek megvannak az okai.

Lassan járj, tovább érsz

A Combo / Midrange paklik vették át az uralmat, amiknek egyetlen céljuk van az egész mérkőzés során. Elhúzni addig a meccseket, hogy a nagyobb lényekkel és a kombóelemek összerakásával könnyedén győzedelmeskedjenek. Ehhez a Blizzard is segítő kezet nyújt, nem véletlen a Giggling Inventor népszerűsége, a Spreading Plague közutálata és a Defile-höz hasonló kártyák kiadása. Nehéz az Aggroknak boardról nyerni, kézből meg egyszerűen lehetetlen, ha 50 armoron üldögél a Druid, vagy csak simán nincsenek meg a megfelelő eszközök. Nincs Patches, nincs Crackle és még számos lap kikerült a Standardból, az utánpótlásukra meg nem fejlesztett semmit a Team 5 csapata.

Összességében a Combo / Midrange / Control vonalat sokkal jobban erősítik kiegészítőről, kiegészítőre mint az Aggro paklikat, ami hosszútávon akár károsan is hathat a játékra. Ameddig nincs érdemi változás ebben a tekintetben az Aggro beállítottságú játékosok kénytelenek az Odd Paladin és a Heal Zoo erőltetésére, de hol vannak ezek a paklik a régi Face Huntertől, vagy a Pirate Warriortól?

Szerintetek jó irányba fejleszti a játékot a Blizzard? Mi lehet az Aggro paklik jövője?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések