Megnyugodhatunk: a Cyberpunk 2077 gépigénye nem lesz az egekben

Megnyugodhatunk: a Cyberpunk 2077 gépigénye nem lesz az egekben

A The Witcher második és harmadik részére bőven ráfért volna még egy kis csiszolás, ami az erőforrásigényüket illeti, –a Cyberpunk 2077 esetében viszont minden tökéletes lesz már a megjelenéskor.

A CD Projekt stúdió neve remélhetőleg mindenkinek ismerősen cseng. Ha mégsem, akkor annyit kell tudni róluk hogy, az 1994-ben alapított lengyel csapat Andrzej Sapkowski nagy sikerű Wiedźmin c. könyvét– vagyis a The Witcher történeteket– ültette át videojátékokba. Már az első The Witcher rész –ami még relatíve kevés pénzből és erőforrásból készült– is sokak szívébe belopta magát, de a második, majd különösen a harmadik résszel sikerült a lengyel csapatnak megkoronáznia Ríviai Geralt történeteit.

A csapat következő nagy dobása minden bizonnyal a Cyberpunk 2077 lesz, –amiről bár már évek óta tudunk–, csupán az idei E3-on mutatta meg magát a nagyérdemű előtt. Mondanom sem kell, szinte mindenkit azonnal lenyűgözött a pár perces demó, mintha a kultfilm, a Szárnyas fejvadász világa elevenedett volna meg a képernyőinken, egy játszható, izgalmas és fordulatos történetet tartalmazó, több 100 órára lekötni képes szerepjáték képében. Pontos megjelenést még nem ismerünk a játékhoz –egyes források már 2019-re jósolják, de sokkal valószínűbb a 2020-as megjelenés– az információkat azonban szép sorjában már csepegtetik a fejlesztők. Azt tudjuk már, hogy a játék fixen FPS nézetet használ majd, minden eddiginél nagyobb szabadságot kapunk a játékmenet során, döntéseink persze hatással lesznek mind a sztorira, mind a környező világra, valamint abban is biztosak lehetünk már, hogy a játék magyar felirattal érkezik majd hazánk boltjainak polcaira. Egy dolog aggasztotta csupán a közösséget, az pedig a játék lehetséges gépigénye. A The Witcher második és harmadik része szinte tökéletes játékok voltak, egyedül a borzalmas optimalizáció árnyékolta be szépségüket. A Cyberpunk 2077 E3-on is látott demója elég combos gépen futott, de erre azért volt szükség, mert a fejlesztők elmondása szerint még alfa stádiumban sem járt a program, így abban a verzióban még elég nagy erőforrásigénye volt.

Maciej Pietra, a CD Projekt RED munkatársa a CGMagOnline-nak adott nyilatkozatában mindenkit megnyugtatott arról, hogy jóval nagyobb figyelmet szentelnek a játék megfelelő optimalizálására, a bemutatott demó valós időben futott, és a korábbi pletykákkal ellentétben, nem a közelgő új generációs konzolokra vár a program. Egy teljes csapat felel majd a játék optimalizálásáért, és a jelenlegi konzolgeneráció technikai határai semmiben sem jelentenek nekik akadályt.

Minimum egy év, de valószínűleg több idő van még hátra a Cyberpunk 2077 megjelenéséig, az eddig megjelent információk és a csapat múltjának ismerete tükrében azonban már most sokan szinte minden figyelmüket a programnak szentelik, és mindennél jobban várják azt.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések