Csak a nagyok játszanak 2 kosárra, most te is megteheted.
A streetball nagy népszerűségnek örvend az utcai sportok világában. Fő különbség a profi kosárlabdához képest a szabályokban van. Sokkal kötetlenebb ez a világ és ezért sokkal látványosabb is. Játék szempontjából alapanyagnak tökéletes egy olyan rendszer, ahol nem kell sok szabályt megtanulni és rengeteg a szemkápráztató esemény. A profi kosárlabda kedvelőinek, pedig temérdek legendás játékos irányítására van lehetőség mint: Shaquille O'Neal vagy Michael Jordan.
A játék sajnos nem mondható segítőkésznek az újak számára. Találunk egy "tutorial" menüt, ahol képekben és leírásokban elmondja, hogy az adott gomb vagy kombiánció mit csinál. Illetve egy rövid leírás az erősítésekről, de nem ad egy átfogó képet, hogy mire számítsunk ,vagy hogy mire kell figyelni a játék közben. Ilyen gyors játékok esetében sokkal jobb lenne egy videóban látni, hogy melyik gomb lenyomása mit eredményez, netalántán játékban saját szakállra próbálgatni. Sokkal célravezetőbb és nem az van, hogy nézed az ellenfelet és azon gondolkozol na ezt ő ezt hogy csinálta, mert már rég elfelejtetted milyen billentyűkombinációt mutatott a hatodik tutorial kép.
Kapunk 4 alapvető játékmódot amik között el lavírozhatunk.
Az Exhibition a játék gerincéül szolgáló alap játékmód. Ez egy 2 v 2 mód, aminek elkezdése előtt kedvünk szerint változtathatjuk a mérkőzés tulajdonságait. Ezek lehetnek játékmenetet nem érintő változtatások, mint a helyszín, vagy a labda kinézet, de persze a fontosabbak mint a nehézségi szint és a játékidő hossza is változtatható. A mérkőzés végén természetesen ugyan úgy kapunk jutalmakat és fejlődnek a játékosok bár határozottan kevesebbet mint a "ranked" módban.
Az NBA Season egy versenymód ahol egy csapatot kiválasztva lehet végigvinni egy NBA szezont. Ez elsőre elég hosszúnak hangzik, de igazából nem az. Három perces 2 v 2 mérkőzésekkel számolva egy szezont pár óra alatt végig lehet játszani, viszont az ellenfelek tapasztalataim szerint egyre erősödnek. A többi csapattal együtt helyezésünk tabellán követhetjük végig a végén pedig szép nagy jutalom üti a markunkat. Ebben a módban érdemes kifarmolni azokat a játékosokat akikkel akarunk játszani.
A három pontos versenynél úgy éreztem, hogy a játék készítői nem adtak bele mindent. Konkrétan egy Quick time event játékról van szó. A szabály nagyon egyszerű , időben kell megnyomni (mindig ugyan azt) a gombot és ha ez megtörténik akkor egy bizonyos eséllyel bedobod a labdát, ha nem sikerül időben megnyomni akkor biztosan nem dobtad be. Nagyon minimalista dizájn és nagyon repetitív. Mindig van egy ellenfél de igazából nincs jelentősége, nincs nagyon interakció csak figyelsz a kis csíkra és ha az zöldben van nyomod a gombot. Van benne egy minimális fűszer ami annyiban merül ki hogy 1-2 különleges labda ami plusz időt ad de ennyi és ez nem elég. Persze mondhatjuk, hogy egy gyakorló mód és lehet segít a reakció időn javítani, de nem érzem egy teljes értékű játékmódnak.
A játék ranked módja a Playground Championship nevet viseli. Itt lesz az ahol találkozunk sok sok magas értékű kártyával, amiket elég hosszú ideig tart megszerezi egy olyan játékosnak, aki nem vesz pénzért kártyacsomagokat. Persze ha jók vagyunk el lehet jutni egy bizonyos szintre, de a tulajdonság értékek különbsége meglátszik már elég hamar. A meccskeresés előtt eldönthetjük, hogy helyi társ csatlakozik, esetleg online barát, vagy ismeretlen ember, de ha nagyon akarjuk még a gép is becsatlakozhat mint társ. A keresési idő nagyjából 2 - 3 perc ami még nem a frusztráló kategória, persze ez a napszaktól függően változhat. Az ellenfelek akiket kaptam rendszeresen úgy éreztem hogy sokkal tapasztaltabbak, mint én persze kezdőként akármelyik játék ranked rendszerébe beleugorva érezheti ezt az ember. A kompetitív játékba vágás előtt mindenképpen ajánlok pár NBA Season végigjátszást. Ez egy nagyon gyors játék és kommunikáció hiányában a partnerünk mozgásából kell leolvasnunk, hogy mi a terv és minden kezdeményezésre reagálni kell, amihez tapasztalatra van szükség. Nem egyszerű véletlenszerű társakkal játszani, de egyáltalán nem lehetetlen és ha megvan az összhang akkor érződik igazán az 2 v 2 játékélmény.
Már említettem hogy a játéknak van egy "card pack" rendszere, ami az előző részből került átültetésre. Kártyacsomagok adhatnak játszható játékosokat, ruhadarabot, illetve játékbeli pénzt. A csomagokat lehet játékbeli pénzért és persze valós pénzért is venni. Onnantól kezdve, hogy nem csak optikai elemeket lehet pénzért vásárolni kicsit sérül a F2P élmény ,úgy hogy már egyszer fizettünk a játékért és rengeteg időt kell még belefektetni az általuk kedvelt karakter teljes értékű használatáért.
A játékosok akiket használunk fejlődnek folyamatosan, ezért érdemes már egy jó játékossal kezdeni. A fejlődés befolyásolja a játékos állóképességét, pontosságát, gyorsaságát szóval az alapvető tulajdonságokat.
A játékmenet nagyon gyors, ebben fontos szerepet játszik a 12 másodperc támadóidő amit bölcsen kell eltölteni. Nagyon látványos elemekkel van teletűzdelve a mérkőzés, hatalmas zsákolások mindenféle effeketekkel, vagy csak egy-két szép 3 pontos dobás, vagy szerelés is megfigyelhető meccsenként. A játék mindig egy középen lévő feldobással kezdődik, ami alapján eldől, hogy ki lesz az első támadó. A támadásra alapszabály szerint 12 másodperc áll rendelkezésre. A támadás pontszerzéssel, vagy szereléssel ér legtöbbször véget, illetve ha lejár a 12 másodperc sípszó után a másik csapat próbálkozhat. A pálya kicsi de a 2 v 2 felálláshoz tény hogy nem kell egy focipálya nagyságú tér. Amit meg kell szokni és rá kell érezni az a játék harmadik dimenziója. Gondolok itt arra, hogy rengetegszer hittem azt hogy az ellenfél előtt áll a karakterem, de simán elfutott mellettem és zsákolt. A védekezés nem egyszerű pont emiatt, de azért adnak bőven lehetőséget hogy egy támadás ne mindig kosárra dobással érjen véget. Támadásra rengeteg lehetőség akad, lehet egyedül befutva zsákolni, megkockáztatni távolról egy 3 pontos dobást, itt megemlíteném hogy a dobás mechanika az megegyezik a 3 pontos játékmóddal, lehet előkészíteni a csapattársnak való zsákolásra. Az erősítések nagy szerepet játszhatnak, ha megtanulja az ember őket kihasználni rengeteg plusz pontot érhet egy jó erősítés megszerzése.
Konklúzió
A játék egyértelműen jobb és több az elődjénél. Kiszolgálja azt a réteget, akik ezt a játéktermi hangulatot keresik. A gyors játékmenet miatt pedig ez a stílus egy kis látványos káosszal van megfűszerezve na meg nagy nevekkel, de ha komoly sikereket akarunk elérni akkor bizony fel kell készülni, hogy sok időt kell beleölni.