Ha mindkét franchise-t szereted, akkor nem lőhetsz mellé vele.
Lassan már megszámolni is nehéz, hogy az elmúlt évek alatt mennyi LEGO játékban volt részünk, amik a legtöbb esetben rendkívül jó és tartalmas szórakozást nyújtottak számunkra a temérdek ötletes megoldásnak, valamint a kellemes kooperatív lehetőségeknek köszönhetően. Közéjük tartozott a nagy kedvencünknek számító LEGO Batman széria is, úgyhogy tűkön ülve vártuk, hogy vajon mi mindent tartogat nekünk az univerzum legnagyobb gonoszait elhozó LEGO DC Super Villains.
A fejlesztők nem kevesebbet ígértek, mint hogy egy olyan izgalmas történetet kapunk, ahol a világ megmentéséért a legádázabb gonosztevők oldalára kell állnunk. Reményeink szerint vannak még köztetek olyanok, akik emlékeznek a legendás Dungeon Keeper-re, amiben ugyancsak lehetőséget kaptunk arra, hogy végre borsot törhessünk a jók orra alá, ezért ez a felállás már alapból érdekesen hangzott. Egészen mostanáig.
Arra ugyanis egyáltalán nem gondoltunk, hogy pont ez a játék fog rámutatni arra, hogy a hatalmas képregényes és adaptációs harcokban rendre alulmaradó DC Comics mekkora hiányt szenved hosszú távon is szórakoztató ősellenfelekben, legalábbis ha úgy építik be őket a történetbe, mint ahogy a LEGO DC Super Villains fejlesztői tették. Persze, nyugtával dicsérhetjük a napot, hiszen a jó öreg Jokerre, Harley Quinn-re, vagy éppen Lex Luthorra nemigazán lehet panasz, viszont a többiek igencsak gyorsan érdektelenségbe fulladnak, pedig a Remedy Batman játékaiban már láthattunk példát arra, hogy hogyan lehet ezt érdekesen megoldani.
A legnagyobb potenciál egyébként abban volt, hogy a játékosok megalkothatják saját gonosztevőjüket, akivel rendet tehetnek a jók soraiban. Ez egy darabig élvezetesre is sikerült, amíg fejlesztjük szépen felfele a karakterünket, de egy bizonyos idő után legördült szájjal fogjuk tapasztalni, hogy gyakorlatilag hősünk nélkül is vígan ellennének a rosszfiúk.
Sajnos, ebben az se segít, hogy önjelölt gonoszunk a Far Cry 5 főszereplőjéhez hasonlóan egyszer sem szólal meg és a legtöbb alkalommal is csak csicskáztatják őt a többiek, így a történet alakulására is nagyon kicsi hatásunk lesz. Jó hír viszont, hogy a LEGO játékokból ismerős játékmenet szinte semmit nem változott és annyira hülyebiztos, hogy a tapasztalatlanabb játékosok is röhögve megbirkóznak majd vele, amivel nyilván az alacsonyabb korosztály képviselőinek akarnak kedvezni.
Az összképet tovább árnyalja, hogy a pályadizájn olykor-olykor annyira kaotikus tud lenni, hogy ember legyen a talpán, aki könnyedén kiigazodik rajta. Néha azt is nehezen találjuk meg, hogy mik azok a pályaelemek, amikkel valamilyen interakcióba lehet lépni, pedig az ilyen jellegű címeknél ez létfontosságú lenne, hogy ne ennyire apró dolgokkal teljen az értékes játékidő.
Annak viszont nagyon tudtunk örülni, hogy a fejlesztőcsapat rendkívül jól ráfeküdt a gonoszok tulajdonságainak kidolgozására, akik így remekül elkülönülnek egymástól mind a mozdulataikban, mind pedig a velük elsüthető támadásokban. Szerencsére sok, rajongóknak szánt kikacsintás és raklapnyi poén van, ami reflektál a DC által megteremtett univerzumra, amik a legunalmasabb történéseken is átlendíthetnek minket.
Értetlenül állunk a tény előtt, hogy még mindig vannak olyan tipikus hibák és bugok, amik már a korábbi LEGO játékokban is előfordultak, de egyelőre mégsem sikerült kiirtani őket. Ugyanakkor azt se érjük, hogy miért nem tesztelték le jobban a játékon belüli járműveket, amiket néha akkora kihívás kormányozni, mint a GTA Demolition Man küldetésében található helikoptert. Képregény- és LEGO rajongóként őszintén sajnáljuk, hogy a LEGO DC Super Villains egy igencsak feledhető játék lett, pedig rengeteg potenciál lett volna benne, amit a fejlesztők egyáltalán nem tudtak maradéktalanul kiaknázni. Így csak azoknak tudjuk jó szívvel ajánlani, akik a mai napig imádják a LEGO-t és ha választani kell a Marvel és a DC Comics között, akkor szinte mindig utóbbira voksolnak.
A játékot ismételten köszönjük a Cenega Hungary Kft-nek.