Az elmúlt 25 év legsikeresebb játékai az Egyesült Államokban

Az elmúlt 25 év legsikeresebb játékai az Egyesült Államokban

Az eladási toplista alapján, az elmúlt 25 évben az Egyesült Államokban Call of Duty-t érte meg a leginkább kiadni. 

Az elmúlt 25 évben elképesztően nagy fejlődésen ment keresztül a videojáték ipara, és ezért hatalmas dolog, ha valami klasszikust kiadnak újra, ezzel is a retró érzést felelevenítendő a játékosokban. Az eladási listák azonban az eltérő generációk közötti ízlést is tükrözik, legalábbis ha az Egyesült Államokbeli adatokat böngésszük. Twitteren osztotta meg Mat Piscatella azt a táblázatot, ami kételyeket ébreszthet a valódi minőséget, csavaros történetet és egyedi játékélményt hajkurászó gamerekben.

Az amerikai ízlést a kétezres évek elejéig a Nintendo mára klasszikussá vált címei alakították. A manapság már sokadik újrakiadást élő Mario, Mario Kart, Donkey Kong és Zelda letarolta a piacot, ami nem volt véletlen. Minden korosztály számára élvezetes kikapcsolódást nyújtottak, és nem a minőség rovására mentek a folytatások sem.

A Nintendo után jött a Rockstar és az EA, ami a GTA sorozattal és a Madden NFL sportjátékokkal elérte azt, hogy a konkurencia meg se próbáljon hasonló játékot fejleszteni. Az amerikai futball hazájában nem meglepő, hogy a Madden ennyire előkelő helyen végzett az év végi eladási listákon. A Guitar Hero III és a Rock Band a legegyszerűbb nappaliba is valódi partihangulatot teremtett, a műanyag gitárok nyomkodása közben mindenki Tom Morellonak, vagy Slash-nek érezhette magát, miközben fejhangon énekelte a Dani Californiát az RHCP-től.

2009-ben azonban történt valami: az Infinity Ward és az Activision közösen elkezdte ontani magából a casual FPS-ek valaha volt legnépszerűbb szériájának újabb és újabb részeit. A Call of Duty sorozat második és negyedik része sokakban ott van a valaha volt legjobb multiplayer játékok között, –és ezt a sikert képesek voltak úgy kihasználni a fejlesztők, hogy annyira sok dologban nem kellett megújítani a játékot. Hiába volt a kritikusok szerint katasztrofális az Infinite Warfare, ha a pénztáraknál jól teljesített a cím.

Az amerikai kultúra teljesen más, mint az európai, vagy az ázsiai, –ezért sem érdemes úgy tekinteni erre a listára, hogy világszerte is ezek volt a legsikeresebb játékok. A mobiljátékok és konzolos címek sikerei mellett az asztali számítógép, mint platform már visszaszorult a harmadik helyre, ezért önmagában az exkluzív címek csak akkor lehetnek valóban sikeresek, ha azok közel tökéletes élményt adnak a játékosnak.

Ti milyen játékokat vettetek meg az elmúlt években?

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!



Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések