Dean Ayala beszélt a Rastakhan's Rumble-ről, a Druidról, a nerfekről és a vetélytársakról. Összefoglaltuk a HSReplay interjúját!
A Rastakhan’s Rumble bejelentése óta, már tizenhét lapról van tudomásunk, amik között több is izgalmas és új mechanikákkal próbálja felrázni a játékot. A HSReplay terjedelmes interjút készített Dean Ayalaval, a Hearthstone vezető játék designerével és Christ Sagity-vel, aki a Blizzard több játékának executive producere. Szó esett a produceri munkáról, más Blizzard játékokról, –de mivel Ti a HS miatt olvassátok a cikket, kizárólag a legfontosabb Hearthstone-nal kapcsolatos kérdéseket és válaszokat foglaljuk össze röviden!
Az új lapok ereje
A Boomsday Projectben kicsit elszámolták a Giggling Inventorban rejlő potenciált, de a Genn és Baku viszonylag jól szerepelt a teszteken és a játékosoknak is elnyerte a tetszését a páros-páratlan mechanika. A Rastakhan’s Rumble-ben is lesznek teljesen új képességek és szinergiák, amik új típusokat hozhatnak létre. Ezeknek a középpontjában a Loák és a Spiritek állnak, de az előző kiegészítő legfontosabb lapjaira is próbálnak tovább építeni. Bíznak a rajongók kreativitásában és próbálnak minden eszközt a kezükbe adni. Minden kiegészítővel az a cél, hogy új típusok jelenjenek meg a metában, de mellette a régi kiegészítők lapjaival is szinergizáljanak!
Druid és a nerfek
Három lapot gyengítettek, ezek közül mindössze az Aviana tekinthető direkt Druidot célzó gyengítésnek, de ennek is a Wildra van azóta hatása. A Spreading Plague ismét előkerült, –de úgy döntöttek rengeteg tesztelés után, hogy a statisztikák alapján nem tudják eldönteni, hogy mi az, ami simán broken és mi az ami nem szórakoztató. Nekik a céljuk, hogy szórakoztató tartalmat adnak ki a kezeik közül. Ránéztek a számokra és azt látták, hogy a legerősebb pakli népszerűsége csak a negyedik a listán, ezért nem lehet azt egyértelműen kijelenteni, hogy a broken paklik uralják a metát. Ez volt az oka, hogy nem gyengítették a Plague-t.
Druid és a broken lapok
Tény, hogy a Druid kártyák között több is 95 százalék feletti népszerűséggel bír, de a rengeteg tesztelés után, nem tudták megállapítani, hogy pontosan mit kéne változtatni, hogy ne essenek át a ló túloldalára. A gyengítés lehetetlen volt úgy, hogy ne tegyék tönkre a Classt. A Druid az egyetlen hős, aki önmagában képes megállítani az Aggro metát, ezért negatív hatása lenne a játékra, ha ellehetetlenítenék Malfurion összes pakliját egy húzással. A Mana Wyrm és a Giggling Inventor nerf a számok alapján nagyon jó hatással volt a metára, ezért pozitívan értékelik a döntést, amit végül meghoztak.
Burkoltan az Artifactról és a MTGA-ról
Örülnek neki, hogy a versenytársak megjelentek a piacon, mert ezzel is versenyzésre sarkallják a Blizzardot. Nem akarják ismételni ugyanazokat a mintákat, ezért a megújulásra törekednek minden egyes kiegészítő fejlesztésekor. Erre egy jó példa az Exlposive Runes és az Overkill mechanika. A Runes tervezésekor már gondoltak arra, hogy ebből kihozhatnak valami még jobbat és ha a közösség is úgy gondolja majd, hogy az Overkill egy hasznos és izgalmas új képesség, akkor még jobban fókuszálnak majd rá a jövő évi kiegészítőkben.
Összességében a cél, hogy ha belép a játékos a Hearthstone-ba az új kiegészítő megjelenésének napján rengeteg új mechanikával és képességgel találkozzon, ezzel a kíváncsiságát felkeltsék és gondolkodásra sarkalják, amikor beleveti magát az új lapokba és a pakliépítésbe, emellett továbbra is törekednek arra, hogy a profi réteg ugyanúgy megtalálja a szórakozást a játékban, mint a casual vonal.