Szia Kata vagyok, van még egy Nuka Cola-d? - Fallout 76 Bétateszt

Szia Kata vagyok, van még egy Nuka Cola-d? - Fallout 76 Bétateszt

A Fallout 76 nyílt, előrendelői bétája két hete elindult, –és ez azt jelenti, hogy ismét barangolhatunk egy nukleáris katasztrófa utáni világban.

Előre le kell szögeznem, hogy iszonyatosan nagy Fallout rajongó vagyok. A sorozat simán benne van a top 3 kedvenc játékomban, és akármikor le tudok ülni és nekikezdeni valamelyik résznek (kivéve Fallout Tactics, –az borzasztó volt). Ebből kifolyólag, mikor megtudtam, hogy érkezik egy új epizód, ami még multi játék is lesz, elég rendesen megborzongtam a Bethesda bejelentése után. Az eltelt hónapokban folyamatosan gyűlt bennem a hype és mikor a Cenega jóvoltából kaptunk pár bétakulcsot, akkor lecsaptam az egyikre, és már töltöttem is lefelé a játékot. Aztán pedig eljött az idő, amikor kinyílt a Vault ajtaja és elindulhatott a kaland, de lássuk milyen is lett az új fejezete a nukleáris világnak.

Fallout életérzés

Az már az indítás után tuti, hogy a játékban megvan a Fallout vibrálás, a nukleáris életérzés. Amikor elindultam a játékban, egyből elragadtak az emlékek, és úgy éreztem, mintha csak tegnap lett volna, mikor hatodjára is befejeztem a Fallout 4-et. A Vault nagyon rendben volt, mint tanító rész, miután pedig kinyílt a kapu, akkor azt kell mondjam, hogy egy gyönyörű világ fogadott. A környezet elképesztő, a textúrák végletekig kidolgozottak az egész iszonyatosan realisztikus (már amennyire egy olyan világ, amit nukleáris bombák pusztítottak el, realisztikus lehet..). Az ellenfelek a legtöbb esetben azok akikre emlékszünk: mutálódott állatok, ghoulok és persze "elkanászodott" háztartási robotok. Persze ezen kívül ott vannak a nagyobb ellenfelek, mint egy Scorched Beast, vagy egy-egy Deathclaw. De velük egyelőre sokat nem találkoztam, mert túl sok időm ment el a világ felfedezésére és, nem igazán mertem nekimenni a nálam 10 szinttel erősebb lényeknek. A fegyverek és tárgyak szinte semmit nem változtak, csak bejött az éhség faktor, ami azt jelenti, hogy bizonyos időközönként ennünk és innunk kell, ami lehet idegesítő is. Mondjuk nekem tetszett, mert végre van értelme az olyan cuccoknak, mint az Iguana on, a Stick és az öreg Sailsbury Steak. Ezen kívül felfigyeltem arra, hogy végre örülök a Purified Water-nek; ez nagyjából olyan öröm volt, mint anno a Wonderglue megtalálása a negyedik részben, no de a Craft rendszerre kicsit később térek ki. Egy szó mint száz, a világ nagyszerű, hozza a klasszikus Fallout rezgéseket, ha valaki ezt keresi, az megtalálja majd. Mondjuk nekem kicsit hiányoznak az emberek.

A szintek rendszere és a perkek

No, itt már kaptunk egy nagyobb változtatást, amit még igazán nem tudok eldönteni, hogy rendben van-e. Az biztos, hogy sok mindent újra kell tanulni. Kezdjük azzal, hogy most –az eddigi részekkel ellentétben– a játék elején nem osztunk SPECIAL pontokat, minden mutatónk az egyesen kezd. A számokat az alapján tornászhatjuk fel, hogy szintet lépünk. Minden szint lépés 1 pontot ad arra, amire pakoljuk. Ez azt jelenti, hogy a kimaxoláshoz 90 szintet kéne lépni, de ha minden igaz akkor ez nem lesz elérhető, mert csak az 50-es szintig kapunk majd pontot. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyon meg kell gondolni majd, hogy mire mennek a pluszok. Ez egyébként jó is lehet, mert ugyan kasztok nem léteznek a játékban, de ezzel kialakulhat egy pszeudo kasztrendszer, amiben a játékosok, a perkek és SPECIAL elrendezés után szerepeket rakhatnak össze maguknak a csapatokban. Persze ezzel el is értünk a perkek rendszeréhez, ami elsőre baromira másnak tűnik, mint régen, pedig a különbség nagyon kicsi. Most nem mi választjuk a SPECIAL értékeink alapján, hogy milyen extra dolgot tudunk, hanem perk kártyákat pakolgatunk be. Perk kártyát minden szintlépéskor kapunk, egyet, –de vannak olyan mérföldkövek, amikor egy egész csomag üti a markunkat. Ezek kombinálása pedig jó kis puzzle, de sokban nem más mint, a Fallout 4 rendszer. Egyébként van egy olyan érzésem, hogy perk kártya csomagokat lehet majd rendes pénzért is venni, ami bizony a mikrotranzakcióknak enged majd utat, de ennyire még ne szaladjunk előre.

Szedj össze mindent - avagy a Craft rendszer

A Fallout 4 legnagyobb és legjobb újítása a craftolás volt. Egyszerűen imádtam, hogy majdnem minden, amit felvett az ember hasznos volt. Az öngyújtók, a ceruzák, a társasjátékok és még sok más rejtett értékes alapanyagokat, ami kellett a bázisépítéshez és persze a fegyverek modolásához. Persze ez a dolog nem mehetett sehova, sőt még talán hangsúlyosabb lett ebben a fejezetben is. Azt is meg merem kockáztatni, hogy az egész átesett a ló másik oldalára. Egyszerűen túl sok minden kell és ezért folyamatosan tele az Inventory, ami a Fallout 4-ben is így volt, de ott legalább a Companiont is fel lehetett pakolni. Persze lehet mondani, hogy akkor tessék pár pontot pakolni a Strength fára és kivenni a pakolós perkeket, de a fene se akarja ezt, hiszen a harci dolgokra akar mindenki pakolni, az Inventory így csak kellemetlenség. Persze kompenzációként a világ tele van Workbench asztalokkal, ahol mindent darabokra lehet zúzni, de mikor egy-egy terület felfedezése után már az asztal fölött görnyedtem, megint, az nem volt igazán érdekes. Az egész megszokható, de remélem ez még változik majd.

Konklúzió

A Falout 76 nagyon rendben van, hogy magadban vagy a haverokkal végigtoljátok a sztoriszálat, arra tökéletes. A hangulat jó, a nehézség és az eszközök megvannak. Az már egy másik kérdés, hogy mi az end-game? Egy rajongónak mindenképpen tetszetős a dolog, de még nem látom, hogy mi az ami az első végigjátszás után is fenntartja az érdeklődést. Persze a Bethesda tuti gondolt valamire, csak ezt nem tudom, hogy pontosan mire. Node, amíg ez kiderül, addig is tartsátok szárazon a puskaport és semmiképpen ne simogassatok Radscorpiont. Találkozunk jövő hét kedden, amikor hivatalosan is indul a játék.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!