Ez idő alatt pedig generációk ismerkedtek meg Gordon Freeman kalandjaival!
1998. november 19. Ez az a dátum, amikor a Half-Life legelső része megjelent Amerikában PC-re, és igen hamar a csúcsra is tört. Európában november 27. a hivatalos megjelenési dátum, de attól az egy héttől már el lehet tekinteni. Jó eséllyel alig van olyan játékos a 20-30-40-es korosztályban, aki ne játszott, –de minimum hallott– volna róla.
A Half-Life többek között azért volt különleges, mert egy frenetikusan kigondolt történetet hozott el nekünk nagyszerű megvalósítással, a maga korában kitűnőnek számító grafikával. Egy tudós, Gordon Freeman bőrébe bújhatunk, aki a Black Mesa Kutatóintézetben dolgozik elméleti fizikusként. A kollégáinkkal a játék legelején lehetőségünk nyílik kielemezni egy teljesen idegen anyagot, de a vizsgálat közben baleset történik, a láncreakció pedig egy kaput nyit a Xen univerzumba, ahonnan tucatjával szivárognak át a szörnyek és lepik el a labort.
A sztoriban rengeteg a csavar, a meglepetés, a nagy sikerű játékot pedig több kiegészítővel és még egy folytatással is megajándékozta a fejlesztő Valve. A Half-Life első részéhez két kiegészítőt adtak ki, az első a Half-Life: Opposing Force volt, ami során a Black Mesa területére érkező egyik tengerészgyalogos szemszögéből élhetjük át az eseményeket, a másik a Half-Life: Blue Shift, amiben a labor egyik kék ruhás biztonsági őrének sztoriját élhetjük át.
A következő részre majdnem napra pontosan 6 évet kellett várni, a Half-Life 2 2004 november 16-án jelent meg. Cselekmény tekintetében a készítők itt is kitettek magukért, az első rész eseményeit és háttértörténéseit hibátlanul vitték tovább, melyben az új ellenség szintén egy idegen faj, a Combine, akik már sikeresen uralmuk alá hajtották a Földet.
Végül ehhez a részhez is készült három kiegészítő, bár a harmadik sosem került kiadásra. Az Episode One-ban a célunk az, hogy elhagyjuk City-17 városát és a megsemmisülés határán táncoló Citadel épületét. A második részben a küldetésünk, hogy a White Forest területén található titkos bázis kutatóinak eljuttassuk azokat az adatokat, amiket a Citadel számítógépéből nyertünk ki. A harmadik rész –mely tehát sosem jelent meg– egy szintén érdekes történetet tartalmazott: az Antarktiszra kalauzolt volna minket a Borealis nevű hajóhoz, amelyen az Aperture Science végzett teleportációs kísérleteket, a hajó emiatt pedig ide-oda ugrált a dimenziók között.
A harmadik rész teljes történetét az író, Marc Laidlaw tette közzé még 2017-ben a saját blogján, miután háta mögött hagyta a Valve-et. Azt is elmondta, hogy a történetet nem akarta befejezni, az Episode Three kiadásával ugyanis csak átadta volna valaki másnak a gyeplőt. A legszomorúbb az egész történetben az, hogy ezzel a lépéssel játékosok tízmilliói maradtak hoppon, akik közül sokan a mai napig bíznak abban, hogy a Half-Life széria egyszer majd megkapja a következő folytatását, a Half-Life 3-at!
A Half-Life sikeréről az is tanúskodik, hogy a játék grafikai motorját a következő években több nagy név is felhasználta, például a CS 1.6 és a Garry's Mod.
Végül pedig egy zseniális fun fact: a Half-Life legelső részében van egy ajtó, amivel képesek lehetünk életerőt visszatölteni.
Ti játszottatok a legendás sorozat valamelyik darabjával?