A Hearthstone-ba is bekerült a WoW történetének legnagyobb bugja

A Hearthstone-ba is bekerült a WoW történetének legnagyobb bugja

Százezrek estek áldozatául a virtuális pestisnek, amiről már valószínűleg mindenki hallott.

A WoW hosszú, 14 éves történelmében rengeteg érdekes és rendkívüli eseményt láthattunk már. Gondoljunk csak a fővárosokat ellepő elementálokra Catában vagy éppen a zombikra WotLK-ben. Emellett rengeteg olyan dolog is történt, amit a Blizzard nem tervezett el előre, egyszerűen csak megtörtént. A WoW, –de talán a gaming világ– egyik legkomolyabb bugja is idetartozik, ami egy tömegsírrá változtatta a legnagyobb városokat.

Ha valaki nem hallotta volna még ezt a történetet, annak megpróbáljuk összefoglalni röviden, hogy mégis mi történt pontosan 2005-ben, amitől a világ egyik leghíresebb MMORPG-je ijesztően életszerű lett.

2005 szeptember 13-án jelent meg az 1.7.0-ás frissítés, ami nem csak rengeteg új questet és egyéb tartalmat hozott a játékosoknak, de megjelent a Zul'gurub nevezetű raid is. Természetesen rengeteg guild nekiveselkedett az új instának, ahol az egyik boss végül komolyabb galibát okozott, mint bármi a játék történelmében. Hakkar, the Soulflayer nem volt egy könnyű ellenfél főleg amiatt, mert a Corrupted Blood nevű spellje igen agresszívan tickelte le az életerőnket és azokét is, akik egy kicsit is közel álltak hozzánk. Ezzel természetesen túl nagy gond nem lett volna, hisz a fejlesztők is tudták, hogy nem engedhetik ki ezt a debuffot a raidből, így ahogy egy játékos elhagyta a területet, le is került róla a DoT. Szerencsétlenségükre viszont csak félmunkát végeztek, hisz az NPC-kkel nem igazán foglalkoztak, így a Hunterek és Warlockok petjei felvették a debuffot, ami a raid elhagyása után nem esett le róluk, ha az adott játékos dismiss-elte őket. Ezután véletlenül megfertőztek egy másik játékost, aki megfertőzött egy harmadikat, ezzel pedig el is indult a WoW történelmének legnagyobb járványa, ami körülbelül egy hétig terrorizálta a játékosokat.A hibát persze hamar ki tudta volna javítani a Blizzard, de a kár már megtörtént, a játékosoknak pedig egyetlen hibájuk volt: emberek voltak. A healerek megpróbáltak mindenkit életben tartani, amivel csak további táptalajt biztosítottak a Corrupted Bloodnak, míg más játékosok direkt járták a legnagyobb fővárosokat, hogy mindenkit megfertőzzenek, még az NPC-eket is. Éppen ezért sokan nem is látogattak el a városokba, mert attól féltek, hogy nem tudják majd játszani a játékot a folyamatos sebzés miatt.

Külön érdekessége a történetnek, hogy a játékosok reakciója és viselkedése olyannyira életszerű volt, hogy a Centers for Disease Control and Prevention ügynökség még foglalkozott is a témával, hogy egy valóéletben kitörő járványnál is hasznosítható legyen a megszerzett tudás. A történet végül több héttel később ért véget, amikor is rengeteg reset és hotfix után végül kiadták az 1.8.0-ás frissítést, ami végleg megoldott minden problémát. Valószínűleg épp ezért döntött úgy a Blizzard, hogy a HS-ben is méltóan megemlékezik a történtekről, hiszen a legújabb kiegészítő egyik legújabb kártyája nem más lesz, mint maga Hakkar, akinek az egyetlen képessége ez a bizonyos Corrupted Blood lesz.

A lap halála után pedig ez fogad minket:

Az egészen biztos, hogy a fenti történet a gaming világ egyik legérdekesebb történése; még egy előre megírt forgatókönyv se lehetett volna ilyen tökéletes.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!