A Twitch és a Telekom között nagy a gond az utóbbi időben.
A Telekom felhasználók nagy része az utóbbi időben azt tapasztalhatta, hogy ha bármilyen adást szeretne nézni Twitch-en, az akadozik, nem megy normális minőségben, megáll a kép, bufferol a műsor.
Időnként még 160p-ben sem megy az, amit nézni szeretnénk, –ennek pedig óriási hangot adott a hazai előfizetők hada a közösségi oldalakon. Természetesen a szolgáltató felfigyelt a jelenségre, s hétfőn válaszolt is a problémára.
A Telekom HU elmondása alapján saját házuk táján befejezték a vizsgálatot a Twitch streamek kapcsán. Ezt követően pedig arra a megállapításra jutottak, hogy sem a magyarországi, sem pedig a nemzetközi szolgáltatóig terjedő kimenő irányban nincs probléma, vagy fennakadás. A jelenség valódi oka a visszajövő forgalom iránya, ezért a nemzetközi kapcsolataikat igénybe véve tárgyalásokba kezdtek a Twitch-csel, mert a Telekom szerverein továbbra is van elegendő kapacitás.
#Többenkérdeztétek, mostanra pedig befejeztük a vizsgálatot a #Twitch streamek kapcsán. ℹ⬇???? pic.twitter.com/Dac7cYnp2x
— Telekom HU (@telekomHU) December 3, 2018
Ezenkívül további egyeztetésről is tárgyalnak a magyarországi szerverkapacitás kiépítésével kapcsolatban. Elmondásuk alapján a végfelhasználóknál –jelen esetben az előfizetőkre értve a végfelhasználó kifejezést– ritkán tapasztalható hasonló jellegű probléma. Ettől függetlenül az ehhez hasonló nemzetközi szintű forgalmi viszonyok dinamikusan épülnek fel az adatközpontok között. Ezekre a szolgáltatók ráhatása véges, így ha bármilyen problémát tapasztaltunk a streamek akadásával kapcsolatban, az érdemes jelezni a Twitch kliensén keresztül.
Összegezve: a Telekom háza táján nem találtak problémát, mely okozhatná a fennakadást, –azonban tárgyalásba kezdtek a Twitchcsel, hogy megtalálják a problémát és közösen orvosolni tudják azt.