Sokat kellett rá várni és egy tökéletes frissítésre számítottunk, –mégis újból hibázott a Blizzard.
A közösség egy része szerint a Battle for Azeroth egyértelműen a játék történelmének legrosszabb kiegészítője lett, de minimum vetekszik a másik fekete báránnyal, a Warlords of Draneorral. A rengeteg panaszt felsorolhatnánk, de aki jelenleg játszik a játékkal, nagy részét már észrevehette. Kezdve az Azerite Armorok megszerezhetetlenségétől a gyenge contenten át a borzalmas class dizájning, –bármit fel lehetne róni a Blizzardnak, de tudtuk, hogy a következő frissítés mindent megoldhat, hisz bízhatunk egy olyan cégben, aki 14 éve valahogy mindig megoldotta a kellemetlen helyzeteket, többé-kevésbé. Szerencsére a 8.1 a holnapi nappal megérkezik és az tény, hogy a kasztok komoly nerfeket és buffokat kapnak, ami sokat segíthet az egyensúlyon. Ettől függetlenül a GCD még mindig nagy problémát okoz sok helyen, mivel a Survival Hunternek és a Havoc Demon Hunternek segítettek és levettek egy-egy spellt a GCD-ről, de a Mage-ek még mindig nem nyomhatják el az Ice Blockot, csak ha kivárják a rövid szünetet két spell között. A frissítés természetesen gigantikusra sikerült, emellett viszont minimális angoltudással megérthető, –így erősen ajánljuk az elolvasását, ha még nem tettétek meg:
Tides of Vengeance 8.1 Official Patch Notes
Blizzard has posted official patch notes for Patch 8.1 - Tides of Vengeance.
Az egyik, szinte apró betűsnek mondható sor az alábbit foglalja magában:
Mythic Keystones can no longer be deleted.
Mondanunk sem kell, ez hatalmas érvágás minden egyes olyan játékosnak, aki aktívabban Mythic+-ozott és próbált minél nagyobb kulcsokat elérni. A profik szerint a dungeon-ök jelenlegi egyensúlya borzalmas, de ezzel nem volt igazán gond, hisz ha olyan kulcsot kaptál, amit esélyed se lett volna megcsinálni, gyorsan kidobtad, elmentél egy számodra szimpatikus dungeonba, majd a legnagyobb leütött heti kulcsodhoz képest, kaptál egy egyel kisebb szintű, teljesen új Keystone-t. Ezt a legtöbb profi folyamatosan használta, hiszen 22-esen egy Freehold vagy éppen egy Atal'dazar –nagyon nehezen ugyan–, de megcsinálható volt, míg például egy Shrine of the Storm vagy Temple of Sethralis matematikailag lehetetlen még mindig. Ezt most egy tollvonással tönkretette a Blizzard, –innentől pedig minden eddiginél komolyabb szerepet kap a Dungeon egyensúly. Ezek után valószínűleg sokan feltették magukban a kérdést, hogy ez így nem is akkor gond, de merre találom a frissítés leírásában azt, hogy nerfeltek vagy éppen buffoltak a dungeon-ökön. Csalódást kell okoznunk, hisz az eddigi szokásokat megőrizve, egy darab változtatás nem történt. Jelenleg tehát, ha egy csapat kap egy Shrine of the Storm-ot, akkor jó párszor le kell törni a kulcsot, mire leüthető formába kerül, hogy aztán ismét az RNG-re bízzuk magunkat. Ehhez a Method NA csapat healerjének is volt egy-két szava:
a week after my Q&A saying dungeon balance isn't a big deal bc of keystone deletion, deletion is gone
— jb (@watch_jdotb) 2018. december 10.
which now means that dungeon balance is a big deal, and dungeon balance is fuckeddd
to paraphrase archer, do you want shitposts on the forums? bc that is how you get shitposts
"Egy héttel a Q&A-m után, ahol elmondtam, hogy nem számít a dungeon balansz, mivel ki lehet törölni a kulcsokat, kivették ezt a funkciót. Ez mostantól azt jelenti, hogy a dungeon egyensúly borzasztó fontos lett, csak éppen teljesen el van rontva. Hogy Archert ismételjem: Szeretnél shitpostokat a fórumon? Mivel így kapsz shitpostokat a fórumon!"
Kíváncsian várjuk, hogy ez végül mennyire alakítja át az erőviszonyokat a profik között és mennyire érinti majd azokat, akik csak kisebb (10-15-ös) kulcsokat mennek.