"Az MNEB segítségével a magyar e-sport akár aranykorát is élheti a későbbiekben" - ROG Warriors

A ROG Warriors játékosai elég kritikusak a PUBG e-sport mivoltját illetően, az MNEB első szezonját azonban izgatottan várják. Szeretnének már újra pályára lépni, hogy megmutathassák mit is tudnak.

Az MNEB osztályozó kupája véget ért, az állandó ligarendszerbe bejutott 16 csapat mindegyike találkozott egymással a döntőben, most pedig egy rövid szünetre vonultak, hogy felkészülhessenek az első szezonbeli összecsapásokra.

Ha a játék egy picit összekapja magát, akkor lehet belőle e-sport - Titanium Cloud eSports interjú

Heldeus | 18/12/07 13:40 Az MNEB osztályozó kupája véget ért, az állandó ligarendszerbe bejutott 16 csapat mindegyike találkozott egymással a döntőben, most pedig egy rövid szünetre vonultak, hogy felkészülhessenek az első szezonbeli összecsapásokra. Heldeus | 18/11/15 12:40A LvLUp játékosai magabiztosan néznek szembe a rájuk váró kihívásokkal, –de kik is ők valójában, ki bújik meg a játékosnév mögött?

Mivel ezeket a csapatokat, játékosokat hétről-hétre látni fogjuk harcolni, –így fontosnak tartjuk, hogy bemutassuk őket a közösségnek, úgyhogy ezúttal elhoztunk Nektek egy interjút a ROG Warriors csapatával!

Igen jól szerepeltetek az MNEB PUBG selejtezőin, hiszen ott vagytok a jövőre induló ligában, de kik is alkotják a ROG Warriors csapatát, mit kell tudni rólatok?

Bálint ‘mateeZ’ Máté

Köszönjük szépen! Bálint Máté vagyok, 21 éves, Pest megyében élek (Alsónémedin). Július óta főállásban dolgozom Budapesten IT üzemeltető és helpdeskesként, ebből adódóan nem csak a szabadidős tevékenységeim során találkozom a számítástechnika világával.
Jelenleg irányító szerepet töltök be a ROG Warriors PUBG csapatában.

A kérdésben leírt “jó szerepléssel” nem igazán értenék egyet, mivel az MNEB-s teljesítményünket közel se mondanám jónak (beleértve a selejtezőket és a LAN-t is), és ezt el tudom mondani az összes csapattársam nevében is. Nem szeretnék kifogásokat keresgélni, de a nem túl jó szereplésnek volt “pár” oka. Az egyik ilyen ok például a csapaton belüli nézeteltérés volt, ami azt is eredményezte, hogy a selejtezők előtt 2-3 hétig nem játszott senki, és a selejtezők utáni hetekben is ugyanez volt a helyzet. Mindenki 0 órával ment a LAN-ra, én például az ottani éles körökben kezdtem visszaszokni a játékba. 

Hogyha ezt nézzük, akkor összességében egyáltalán nem rossz a hetedik hely amit megszereztünk, de tény, hogy sokkal jobb eredményeket is elérhettünk volna, és utólag nagyon sajnálom, hogy nem sikerült megmutatni a valódi erőnket, mert így alakultak a csapaton belüli dolgok. 

Hogy ne csak a rossz emlékeket idézzem fel, azért annyi jót tudok mondani, hogy sikerült megbeszélnünk a nézeteltéréseket és egyben maradt a csapat is, szóval most keményen hajtunk arra, hogy a jövőre induló ligában bizonyítani tudjunk, és megfelelően felkészülve érkezzünk a versenyre.

Bakos “ApoLL0-” Alex

Bakos Alex vagyok, 20 éves, szintén Pest megyében élek, egészen pontosan Veresegyházon. Jelenleg még tanulmányaimat végzem, mindig is nagy része volt az életemnek a PC, illetve a PC játékok, elsősorban az FPS-ek, ebből adódóan mindenképp IT irányban folytatom majd tanulmányaimat, és ebben a szakmában is tervezek elhelyezkedni.

Az előttem szóló leaderünkkel tökéletesen egyetértek, és sajnos, vagy nem sajnos, de így alakultak a dolgok a LAN előtt. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy összeszedjük a csapatot, illetve felhozzuk a lemaradásunkat és a jövőben a valódi tudásunkat tudjuk megmutatni.

Czakó “RoNin” Roland

Köszönjük! Czakó Roland vagyok, jelen pillanatban a 20. életévemet töltöm aktívan, szintén Pest megyében élek, pontosabban Szentendrén. Június óta főállásban dolgozom Szentendrén, egy kereskedő Kft-ben töltök be üzletvezetői, illetve másodfőnöki pozíciót. Szabadidőm a hétköznapi tevékenységek mellett ugyan kevés, de van.

Azzal a mondattal, hogy jól szerepeltünk végül is egyetértek, jól szerepeltünk ahhoz képest, hogy a verseny előtti 2 hétben még csak bottal sem piszkáltuk meg a játékot, részben a sok hiba miatt ami a játékban van, részben meg a csapaton belüli konfliktus miatt, ami nagyobb részben volt nekem köszönhető. De a verseny utáni időszakban szerencsére egymásra talált megint a csapat, és tisztáztuk a félreértéseket. Úgyhogy ezúttal újult erővel vágunk bele, –remélhetőleg hosszabb ideig–, az elkövetkezendő LAN-okon, versenyeken majd kiderül hogy s mint áll a csapat.

Kovács ‘Koviiiiii’ Martin

Köszönjük szépen! Kovács Martin vagyok, 20 éves, Somogy megyében élek (Marcaliban.) Február óta egy ventilátor gyártó cégnél dolgozok főállásban három műszakban. Jelenleg a ROG Warriors PUBG csapat tagja vagyok.

A fent említett ,,jó szerepléssel” sajnos nem teljesen értek egyet. Az MNEB-en nyújtott teljesítményünk nem tükrözte a valódi tudásunk. A selejtezők előtt, alatt, illetve után egészen a LAN előtti napokig volt egy hullámvölgy a csapat életében. Alig gyakoroltunk összesen körülbelül 3-5 órát a selejtezőktől a LAN-ig, mely nagyban befolyásolta az osztályozó kupa döntőjén való szereplésünket. Mindezt súlyosbította egy nézeteltérés is. Nem voltunk a legjobb formánkban, sem mentálisan, sem pedig skillben, –de ennek ellenére mindenki a lehető legjobbat hozta ki magából véleményem szerint, ennek megfelelően a 7. hely egészen jó. Személy szerint örülök neki, illetve csapattársaim is, hiszen alakulhatott volna sokkal rosszabbul akár. Szerencsére a hullámvölgyből sikerült közösen kijutnunk, így most már teljes erővel tudunk gyakorolni, hogy a januárban induló ligában megmutathassuk valódi énünket.

Mikor kezdtetek el a PUBG-val foglalkozni, van esetleg korábbi tapasztalatotok más játékokban?

Bálint “mateeZ” Máté

2017 augusztusában vettem meg a játékot, mondhatni, azóta játszom vele aktívan. A vásárlás előtt fel se merült bennem, hogy versenyezzek a PUBG-ben. Funnak indult az egész, aztán jött egy ajánlat, amire igent mondtam, és az első verseny után megtetszett a “kompetitív” rész is, bár annyira nem volt élvezhető, mert egészen 2018 szeptemberéig gyenge PC-vel kellett játszanom, ami sajnos nem igazán bírta a kis körben sok életben maradó játékost.

Más játékokban is van tapasztalatom, igazából sokkal több, mint PUBG-ben. 2013 év végén elkezdtem Battlefield 4-et játszani nemzetközi szinten a WiSDOM eSports színeiben. Megjártam az összes BF4 ESL Seasont, amely 2015 év végéig tartott, utána sajnos nem volt több ESL verseny a Battlefieldben, mert megszűnt a támogatása. Ezalatt a 2 év alatt rengeteg tapasztalattal gazdagodtam, sokat fejlődtem egyénileg és csapatjátékban is. Megtisztelő volt, hogy olyan nagy csapatok ellen játszhattam minden vasárnap, mint például a Fnatic, a Dignitas, az Epsilon, MVM, LDLC. 2015 után még “élt” a játék 1 évig, –de itt már csak kisebb kupák, ligák voltak.

2016-ban indultunk az összes BCL seasonben, amiket meg is nyertünk kivétel nélkül, ezek mellett voltak magyar kupák, ahol szintúgy nem találtunk legyőzőket.

PUBG-ben is minimum ilyen eredményeket szeretnénk elérni a jelenlegi csapatommal, de ehhez még rengeteget kell dolgoznunk. Bizakodó vagyok ezzel kapcsolatban, mert minden feltétel adott hozzá (az egész csapat egyéni képessége, végre olyan PC-k amikkel tudunk is normálisan játszani, stb.), –így már tényleg csak az időn és a gyakorláson múlik minden.

Bakos “ApoLL0-” Alex

A játékot kb. fél évvel a megjelenése után vettem meg. PUBG előtt az egyetlen játék, amivel több és viszonylag mélyre menő tapasztalatom van az a Call of Duty széria Modern Warfare nevű tagja. 2007-ben jelent meg a játék, a megjelenését követő napon meg is vettem, innentől fogva napi szinten 5-6 órát játszottam vele, mostanra sikerült eljutnom a 8-9 ezredik óráig és még mindig szoktam pörgetni lazításként, ha éppen a csapat nem ugrik össze gyakorolni. Számomra ez a játék volt az, ami teljesen beszippantott az FPS Shooterek világába, és úgy éreztem ezzel akarom tölteni a szabadidőmet, és egyszer a jövőben versenyeken akarok játszani egy feltörekvő csapat keretein belül. Egyébként a PUBG és CoD4 közötti időmet BF4-gyel töltöttem (bár nagyon a játék kihalásához közeli időpontban, így viszonylag kevés időt töltöttem el vele) a H4CE csapat keretein belül, akik több alkalommal is rendeztek hazai kupákat a közösségnek.

Czakó “RoNin” Roland

A játékot megjelenés után 2 héttel vettem meg, rengeteg barátom játszott vele és ők vettek rá, elején csak egy lazító “fun” játéknak szántam, amit hébe-hóba elő tudok kapni, azonban annyira megtetszett, hogy volt egy időszak amikor más játékhoz hozzá sem nyúltam. Akikkel játszottam már nem voltak ilyen lelkesek, ők lassan felhagytak vele, nagyjából azonos időben ruháztak be Mátéék is a PUBG-ra, úgyhogy velük kezdtem el játszani, azóta toljuk fix csapattal.

A legelső úgymond versenyjátékom a Crysis 3 volt, nem számított e-sportnak úgyhogy kisebb rendezésű versenyek voltak, itt minden solo/duo kupát megnyertem/megnyertünk szinte, ami EU-ban rendezésre került, a világ ranglétrán sikerült eltöltenem három napot, mint top1. Ezt követte a Battlefield 4, amiben az egyik legsikeresebb magyar csapat, a BadBones kapitánya ölelt fel és tett be a csapatába. Itt jó pár multigaminget megjártunk rengeteg ESL versenyt, itt futottam össze Mátéval is, egyesítettünk két csapatot, úgyhogy együtt is rengeteg eredményt értünk el, kijutottunk versenyekre, ahol például a Fnatic ellen is játszottunk.

Az eddigi “karrierem” csúcsa pedig az Overwatch, amit BF4 után kezdtem el játszani, ezt is “fun” játéknak vettem meg, a vicc pedig az, hogy egy ismerősöm sem játszotta. A játék mechanikája nagyon kézenfekvő volt nekem, gyorsan kitanultam, ez hozzájárult ahhoz, hogy az első magyar 1v1 kupát megnyertem. Ez igazából jó belépő volt bármely kezdetleges csapathoz, innentől fogva rengeteg versenyt, LAN-t megjárva másztam felfelé a ranglétrán, a végére olyan emberek voltak a csapattársaim, akikre a játék kezdetén tátott szájjal néztem, hogy miket érnek el, bevallom őszintén jó volt ott állni köztük, és top1 csapatok ellen gyakorolni. Az itthon megrendezett versenyek közül mindösszesen 1 versenyen nem vettem részt, a többin sikerült dobogós helyet elhozni.

Kovács ‘Koviiiiii’ Martin

2017. októberében vásároltam meg a játékot, –azóta játszom vele napi, heti szinten. 

Igen, van korábbi tapasztalatom más játékokban. Egészen pici gyerekként kezdtem játszani különböző singleplayer játékokkal, mint például a Return to Castle Wolfensteinnel. Mondhatni, ez a játék volt az, ami megszerettette velem a számítógépes játékok világát. Egészen 2010. márciusáig csak játszogattam, majd miután szüleim jóvoltából megkaptam a Battlefield: Bad company 2-őt, onnantól kezdtem el multizni. Minden este játszottunk a magyar Battlefieldes közösséggel, különböző ‘warokat’ rendeztünk a közösségen belül. Különböző korosztályos besorolások voltak: BFhu Xold(legidősebbek),BFhu Old, illetve amiben én voltam, a BFhu Kids. Péntekenként waroztunk a végtelenbe és tovább.

Ezután megjelent a Battlefield 3, amelyben folytattuk mindezt. Klánokat alapítottunk, folytattuk a Bad Company 2-ben megszokottakat. Itt megismerkedtem egy-két emberrel akiről később még szó lesz. Majd miután a Battlefield 3 idejétmúlttá vált, megvettem a CS:GO-t illetve a Battlefield 4-et, de előbbi jobban elnyerte a tetszésemet.

,,Kompetitíven” Battlefield 1-gyel kezdtem el játszani az ASUS ROG színeiben. Sajnos ennek a játéknak nem volt jövője az e-sportban, így muszáj volt más után nézni. Ennek a kalandos utazásnak a jelenlegi állomása a PUBG lett.

Mikor és hogyan állt össze a csapat? Játszottatok már korábban együtt?

Bálint ‘mateeZ’ Máté

Február környékén álltunk össze a jelenlegi négyessel. Az ASUS-nak volt egy meglévő Battlefield 1 csapata (a Bf megszűnt mint kompetitív játék, így keresni kellett helyette mást, a választás pedig a PUBG-re esett.) Igazából fogalmam sincs, hogy ők milyen felállásban kezdtek el játszani a PUBG-vel, de valamiért emberekre volt szükségük. ApoLL0 és Kovi maradt a ROG csapatában, kellett oda 2 ember, majd ekkor keresett meg engem a csapatuk menedzsere, hogy csatlakozzunk hozzájuk RoNinnal (mi ekkor a TEAM ROCK csapatában játszottunk a Bf1-es kupákon.) Átbeszéltük a dolgokat, és megállapodtunk egymással, aztán egy csapattá alakultunk.

Én RoNinnal kezdtem el a Battlefieldes pályafutásomat 2013-ban, mindig egy csapatban voltunk, szóval mondhatni, hogy elég régóta együtt játszunk.

Kovi egy régi barát, akivel Bf3-ban játszottunk, egy csapatban is voltunk akkoriban, de ott még nem versenyeztünk, hanem inkább egy baráti társasággal funolgattunk, csak mi elmentünk a kompetitív játék irányába, viszont ő is régi ismerősnek számít.

ApoLL0 a rivális csapatokkal játszotta a magyar kupákat Battlefieldben, később ő is a ROG Bf1-es csapatába került Kovival együtt.

Czakó “RoNin” Roland

Őszintét megvallva nem tudom, hogy konkrétan hogyan állt össze a csapat, mivel én már csak beestem közéjük mint 4. játékos, január-február környékén.

Mátéval már játszottam korábban is, őt ismerem a legrégebbről, Bf4-ben közös csapatban játszottunk onnantól fogva úgymond ez a jó szokás megmaradt, és ha csapat kell valamelyik közösen játszott játékban mi valahogy mindig összekerülünk szerencsére, a játékbeli tudásunk szerintem majdnem azonos, annyi eltéréssel, hogy ő agresszívabb én meg passzívabb vagyok kicsit. Kovival Bf1-ben ismerkedtem meg, nagyon felszínesen, csak pár kört játszottunk együtt, úgyhogy igazából Kovit meg ApoLL0t akkor ismertem meg igazán, amikor bekerültem 4. játékosként hozzájuk a PUBG csapatba.

Kovács ‘Koviiiiii’ Martin

Február-március környékén alakult meg PUBG csapatunk. ApoLL0t Battlefield 1 során ismertem meg. A csapat másik két tagja közül mateeZt ismerem a legkorábbról. Vele Battlefield 3-ban ismerkedtem meg, egy csapatban is voltunk anno, –de csakis public szinten. Majd ő kivált 1-2 emberrel a kompetitív világba.

Battlefield 4-ben volt számos magyar kupa. Az egyiken részt vettem mateeZék ellen. Ettől kezdve ismertem meg Ronint. Az ezt követő Battlefield szériában volt egy fix csapatunk,akkor már ASUS ROG néven, Máté és Roland nélkül.

Mivel a Battlefield 1 e-sport téren nem igazán vált be, így a csapatból már csak ApoLL0 és én maradtunk. Keresgettünk játékokat mivel lenne érdemes játszani, majd rátaláltunk a PUBG-re. Ketten voltunk, szóval kellett a csapatba még kettő ember, így felkerestük Mátét és Rolandot hogy volna-e kedvünk velünk játszani az ASUS színeiben.

Korántsem gondoltam volna hogy pár év múlva mindnyájan ugyanazon csapat tagjai leszünk.

Az MNEB PUBG osztályozó kupája hamarosan véget ér, ám az igazi küzdelem januárban már kezdetét veszi. Lehet szerintetek a PUBG-ból igazi e-sport, illetve mit vártok a ligarendszertől?

Bálint "mateeZ’ Máté

Véleményem szerint a PUBG egy felkapott show játék, és jelenlegi állapotában nagyon messze áll az e-sporttól. Mivel ennyire népszerű és a gyártó is támogatja a játékát, ezért vannak benne versenyek, viszont addig nem mondanám e-sport játéknak, ameddig ekkora random faktorral rendelkezik, és kialakulhatnak olyan reménytelen, rossz helyzetek, amikben még a skill se számít. Szinte ez az egyetlen olyan játék, ahol előnyödre válik az, hogy konkrétan semmit nem csinálsz, csak körön belül lefekszel egy bokorba és várod, hogy haljanak az emberek a jobb helyezésben reménykedve, ami elfogadhatatlan, és itt még nem is beszéltem a bugokról, glitchekről, mert ilyen téren is több sebből vérzik az egész játék.

Jó kérdés, hogy a jövőben lesz-e valami változtatás (e-sport mód, vagy valami ilyesmi), de ha minden így marad, akkor a PUBG nem e-sport lesz, csak egy népszerű, felkapott játék (ami egyébként casualra az egyik legjobb).

Az MNEB egy remek kezdeményezés a magyar e-sport felé. Remélni tudom, hogy sok ember aki követi, kedvet kap és csatlakozni fog valamilyen formában, hogy még több csapattal kelljen számolni a jövőben.

Bakos “ApoLL0-” Alex

Szintén egyet kell értsek Mátéval, a játék nagyon népszerű, felkapott és szórakoztató, illetve borzasztóan izgalmas és szinte már félelmetes helyzeteket tud néha összehozni a random faktornak köszönhetően. Ám sajnos emellett rengeteg hiba is van benne, ami még javításra vár, gondolok itt a szerverek teljesítményére, a szörnyen kialakított domborzatra, például néhol szögletes kitüremkedések vannak a földből, amiben megpattan a jármű és irányíthatatlanná válik. Bár a fejlesztőcsapat dolgozik a játékon nagyon lassan haladnak. Alapvetően alkalmas lehet a játék komolyabb szinten is e-sportra, örülnék is neki, de ehhez még rengeteg fejlesztésen, illetve javításon kell átesnie.

A ligarendszer ígéretesnek mutatkozik, a csapatok erősek és ennek köszönhetően igen izgalmas harcok alakultak ki egyes körökben, nagyon remélem, hogyha a játék is túléli és foglalkoznak vele, nem ez lesz az első, illetve az utolsó ilyen liga, ami indul.

Czakó “RoNin” Roland

Én személy szerint a Battle Royale módot alapjába véve nem tartom verseny/e-sport módnak, tökéletesen alkalmatlan rá. Nem csak a loot rendszer miatt, vagy mert a nézőnek unalmas, hanem mert tényleg konkrétan semmittevéssel is lehet helyezéseket elérni, nincs az mint egy 5v5-ös játékban, hogy valóban gyakorolni kell, mert a saját sorsod kovácsa vagy, persze egy szintet PUBG-ben is meg lehet lépni, amivel lecsökkented azt, hogy a szerencsétől függjön a játékod, de itt csak csökkenteni lehet, minden játékban van szerencse, de nem ekkora mértékben, és nem ennyire befolyásoló. A PUBG csak azért ért el ilyen eredményeket mert rengeteg embert magába vonzott, mivel a jóval gyengébb játékosok is jobban tudnak érvényesülni, mint egy megszokott normál felállású játékban. Példának okáért lecampelsz egy bokorban végig rád szűkül eléred a 5-6. helyet boldogabb vagy, mintha mennél egy 5v5-öt, és az esetleges spawn képernyőt nézed végig. Hozzáteszem, nem az a gáz, hogy ezt megtudod lépni mert van, hogy mi is ehhez folyamodunk, hanem az hogy van, amikor a játék erre kényszerít rá, és ez számít versenykörülménynek. De hogy jót is szóljak, mikor LAN-on játszottunk meglepően jó feelingje volt ennek a sok csapatos BR játékmódú felállásnak, és tényleg megfeledkeztem ezekről, mivel 100%-osan beleéled magad, hogy túléld.

Szerintem óriási lépés a ligarendszer, meg az MNEB örülök, hogy már ilyen irányban nyitnak hazánkban is, úgyhogy én szurkolok ennek az egésznek és remélem, hogy befut.

Kovács ‘Koviiiiii’ Martin

A PUBG jelenlegi állapotában nem mondható e-sport játéknak, inkább egy milliók által játszott népszerű casual játék. Több sebből vérzik (bugok,optimalizálás stb.), mindezek mellett a randomfaktor miatt sem lehet e-sport belőle addig, amíg a játék hibáit nem javítják ki, illetve csökkentik az RNG mértékét. Nem kell neked nagyon jó játékosnak lenni ahhoz, hogy nyerj. Elég szerencsésnek kell lenned, ehhez csapódjon egy kis taktika, egyéni és csapat skill.

Ha a randomítást redukálják, jön pl. egy e-sport mód, akkor talán lehet belőle e-sport játék, de addig csak egy casual fun game marad.

Az MNEB segítségével a magyar e-sport akár aranykorát élheti a későbbiekben. Külföldi szintet is megütheti a magyar scene. Reméljük a legjobbakat! Köszönjük a szervezőknek a kezdeményezést, a megvalósítást. Egyre nagyobb tömeget mozgat meg az e-sport, így nem lepődnék meg azon, ha újabb csapatok alakulnának és kerülnének be a ligába.

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!