A meccsek során, alig vagy egyáltalán nem láthattuk őket pedig bőven voltak olyan játékosok, akik örömmel használták.
A tegnapi nap folyamán a Fortnite e-sport történelmének eddigi legnagyobb botránya volt kialakulóban. A hetedik szezon érkezése szinte minden játékos számára pozitív élmény volt. Még úgy is, hogy a pálya nagyon megváltozott, ez pedig egy hatalmas téttel rendelkező verseny kezdete előtt nem túl jó jel. Emellett a repülőgépek is megérkeztek, amik megint csak fenekestül felforgatják már magukban a játékot. Ezt a két békát viszont még könnyedén lenyelte volna a profi közösség, hisz ők is tudják nagyon jól, hogy a játék fő profilja még mindig a casual réteg, az e-sportot pedig csak marketingre használják. A 7.01-es frissítés viszont mindent megváltoztatott, hiszen megérkezett egy kard is, hatalmas meglepetésre pedig nem egy LTM keretein belül, hanem rögtön az éles játékba dobták be az amúgy remekül kigondolt és játékélményt magasan javító tárgyat. Csakhogy, ami egy-egy random meccsben simán elfogadható, az egy több millió dollárt érő versenyen közel sem az. Érdemes egyébként megemlíteni, hogy a kard használója is könnyen meghalhat, hiszen néha, egy bug miatt egy kisebb esést is halálosnak jelez a játék úgy, hogy a karddal egyáltalán nem kéne fall damage-et kapnunk.
ill show you in replay, im 200+ HP and right click out of a box and die to fall dmg. i win the tournament off of that game 100% OH WELL
— Thomas Mulligan (@72hrs) 2018. december 13.
Minek építsek, ha úgyis minden bedarál?
Az építés problémája egy igen összetett és fontos kérdés a versenyszerű Fortnite-ban. Valljuk be, a bloomnak köszönhetően szinte sosem lehet különbséget tenni két játékos között, ha éppen megnézzük, hogy ki, hogyan tud lőni. Míg egy CS:GO-ban, vagy akár egy PUBG-ban is sorsdöntő lehet, hogy mennyire célzol pontosan. Ne értsetek félre, ez a Fortnite-ban is hihetetlenül fontos, de két játékos között egyértelműen az építkezésben lehet különbséget tenni. Körülbelül az ötödik szezon elején kezdődött el az, hogy az Epic ezt kicsit szerette volna visszafogni, mivel úgy érezte, hogy túl nehéz az új játékosoknak bekerülnie a gépezetbe. Valljuk be, ha az első meccsünkön valaki felhúzza elénk a parlamentet, majd azonnal lelő belőle, valószínűleg mi is mérgesen kinyomnánk a játékot és abbahagynánk egy életre. Ezért először a nehezebben megszerezhető alapanyagok érkeztek, majd egyre több olyan tárgy került a játékba, amivel pillanatok alatt szétrombolhatunk egy épületet.
Ezt leginkább az SMG-k és a robbanószerek indították el, hisz a Clinger, Dinamit, P90 és a Drumgun is arra szolgált, hogy a falakat vagy egész építményeket romboljunk le pillanatok alatt. Erre rásegítettek a járművek és a Mounted Turret is, így a hatodik szezon végére és a hetedik szezon elejére történelmi mélypontot ért el az építkezés fontossága. A profiknak ettől függetlenül ez a legnagyobb fegyvere, így ők továbbra is használják, 10-ből 8 meccset pedig meg is tudnak nyerni vele, de a maradék kettőben vagy egy repülőgép szánkázik át rajtuk, vagy éppen az újdonsült kard, ami az épületeket rekord sebességgel bontja le.
"Mindent tökéletesen csináltam a meccsen, mégis 0 ponttal zártam"
A Battle Royale még mindig egy keményen RNG uralta játékmód, így néha a tökéletesen lejátszott meccsekbe is baki csúszhat. Ha viszont erre ráerősít az Epic, ott meccsek, versenyek és akár hónapnyi munkák is tönkremehetnek pillanatok alatt. Vegyük a tegnapi mérkőzéseket és Liquid Vivid esetét:
Az előzményeket nem ismerhetitek, de a lényeg az, hogy Vivid egy szorult helyzetből visszahozva magát, két killel várta a folytatást, amikor még több, mint harminc játékos élt. Remek loot, sok alapanyag, és csak egy gyilkosságra volt a pontot érő három killtől. El is barikádozta magát, majd a fent látható videóban láthatjuk, hogy félpillanat alatt megölték a karddal, amire semmilyen counterplay-e nem volt.
Ne vegyük ki, de inkább ne is mutassuk
Most pedig elértünk a cikk főtémájához, amihez a fenti, igen hosszú történelem óra és előzmény szolgált. Emlékezhetünk arra, hogy a Fall Skirmish vége fele bekerültek a zombik, ugyancsak a verseny előtt pár nappal, ami megint csak gyökeresen megváltoztatta volna a játék képét. Akkor szerencséje volt a profiknak, hisz a verseny szerverről kivették őket és a spawn köveket is. Ezt viszont nem teljes jóindulatból és a profik felé érzett empátia miatt csinálta meg az Epic, hanem mert egész egyszerűen olyannyira bugosak voltak, hogy az még nekik is szégyenletes lett volna. Ezért vehetjük most azt észre, hogy a fejlesztők se a repülőt (ami a kisebb baj) se a kardot (ami nagyon nagy baj) nem veszik ki legalább a versenyekről.
A kommentátorok hathatós ráhatásával viszont az observerek új utasítást kaptak: minél kevesebbet mutassunk a repülőkről és az Infinity Blade-ről. Ez jelenleg az egyik, ha nem a legrosszabb döntésnek bizonyult. Mivel a tárgyakat nem vették ki, ezért a profik továbbra is szenvednek, csak éppen nem premier plánban. Az új nézők viszont nem látják azt, hogy a játékban vannak repülők és egy orbitálisan erős kard, így kevésbé lesz vonzó számukra a Fortnite, legalábbis elméleti síkon. Az Epic döntéseit viszont az érme másik oldaláról is meg kell vizsgálnunk. Többször elmondták már a profiknak és a nézőknek is, hogy a 2018-as esztendő a tesztelés éve lesz. Ezt már többször észrevehettük egy-egy verseny alkalmával, amikor mindig valami új formátumot vagy funkciót tesznek be a játékba, ami mindent felboríthat, néha pedig fel is borít. Könnyen lehet, hogy a két új tárgyat már elkönyvelték bukásnak, de inkább úgy döntöttek, hogy egy teszt keretein belül bent hagyják a játékban, csak éppen a kommentátorok nem beszélhetnek róla, a nézők pedig nem láthatják. Nagyon nehéz a semmiből felépíteni egy versenyszerű szférát, a Fortnite-nak pedig jelenleg akkora ereje van, hogy ehhez hasonló bakik még simán beleférhetnek, hiszen maximum pár százezer játékos hagyja abba, a profik pedig csak néhány hétig fognak panaszkodni. A következő versenyre pedig még jobban felkészülnek, hiszen rengeteg pénz forog kockán.
Egyelőre tehát nehéz megmondani, hogy az Epic mikor dönt úgy, hogy akár egy külön klienst vagy éppen a LoL-hoz hasonló, csúsztatott patcheket használ 2019-ben a versenyeire. Ezek az 1 millió dolláros évszakonként változó Skirmishek, szinte aprópénzek ahhoz képest, amit jövőre a Fortnite VB nyújt majd, így könnyen lehet, hogy akkorra már az Epic is felnő a feladathoz és nem vét hasonló hibákat.