A World of Tanks haldoklik, és Quickybaby ezekkel a módosításokkal oldaná meg a problémákat.
Nemrég sorra vettük, hogy Quickybaby miért gondolja úgy, hogy haldoklik a World of Tanks, és végre a konkrét megoldási javaslataival is előállt a videós. Bogarásszuk át, hogy Quickybaby szerint miben kellene változtatnia a fejlesztőknek, ha szeretnék megtartani a játékosokat.
Quickybaby megoldási javaslatai
Az új játékosok élményének javítása
Ez egy olyan érzékeny téma, amit közel sem kezel megfelelően a Wargaming. A kezdő játékosok rendkívül gyorsan elérhetik a tier VI-os gépeket –mintha siettetve lennének–, majd akár olyan két tierrel nagyobb, több ezer csatás ellenfelekkel is meg kell küzdeniük, akik már ismerik a játék minden csínját-bínját.
Természetesen az új játékosok könnyen hoppon maradhatnak egy ilyen találkozás után, és ez talán kedvüket is szegheti. A kezdő játékosok élményét rengeteg mindennel fel lehetne dobni –mint például játékon belül lejátszott oktató videókkal–, illetve a "fókavadászatnak" is véget kell vetni. A tier I-III közötti csatákat tehát egy élvezhető részévé kell tenni a játéknak.
Matchmaker
A Matchmaker kapcsán QB szerint a +/- 2 tier rendszer jót tesz a játéknak, ellenben a 3-5-7-es minta elrontja az élményt. Egyszerűen az esetek nagy részében te vagy a leggyengébb, tehát a csatákra sem tudsz igazán nem hatást gyakorolni, és ez hosszútávon rendkívül frusztráló. Megoldásképp az 5-5-5-ös sablont javasolja.
Túl erős prémium tankok
A fenti lista a Pzk II Ausf. J, 38H, S35, BT-SV, T28E, T-34-85M, KV-220-2, Pzk B2 és Object 252U harckocsikkal bővült a videó előrehaladtával, de nyugodtan ide lehetne sorolni még pár egyéb járművet is. Mellesleg erről már rengeteget beszéltünk, és könnyen belátható, hogy nem tesznek jót a játéknak a valódi pénzért megvásárolható, a kifejleszthetőktől jóval hatékonyabb prémium járművek. Vagy le kell őket gyengíteni, vagy soha többé ne legyenek megszerezhetőek.
A piszkos anyagiak
A felvetés alapja, hogy ha valakinek csak a prémium tank kell, akkor ne kelljen kifizetnie ezenfelül az extra arany, prémium napok és egyéb olyan játékbeli dolgok értékét, amire amúgy nem lenne szüksége.
Továbbá a Loot Boxok rendszerével kapcsolatban is gondnak látja, hogy a tartalmuk önállóan nem vásárolható meg, –tehát külön is megvehetővé kellene tenni például a Defendert vagy az IS-3A-t.
A túl erős kifejleszthető tankok
A listán szereplő harckocsik elsősorban a free-to-play próbálkozásából származó felfedezések, de természetesen a játék tömve van erősebbnél erősebb kifejleszthető, na meg persze jutalomként megszerezhető tankokkal. Rájuk férne egy átfogó revízió.
A gyenge pontok
A régi motorosok biztosan emlékeznek még arra, hogy milyen egyedi élmény volt a játék elején a gyenge pontokra vadászni. A prémium lövedékek kreditért megvásárolhatóvá tétele után ez az élmény megszűnt. A gyenge pontoknak vissza kell térniük.
Frontline mód
A játékmód, amit mindenki szeret, és amit mindenki vár vissza. Nem meglepő, hogy a felsorolásban is helyet kapott.
A gazdasági rendszer
A játékban könnyebb fejlődni és kreditet szerezni, mint valaha. Ez azt eredményezte, hogy eltűntek a csatákból a rossz tankok, a játékosok megengedhetik maguknak, hogy ész nélkül szórják a prémium lövedéket, –sőt, megvehetik bármelyik tankot, amit csak akarnak.
Újra a játékmenet részévé kellene tenni, hogy szép lassan, lépésről lépésre szerzi meg valaki a tier X-es tankját.
Kötvények
A kötvényeket a WoT legértékesebb valutájává tenné. Először is visszaadná a fejlesztett felszerelésekre fordított kötvényeket –hiszen ezeket amúgy is azok a játékosok használják, akik a legjobbak között vannak–, és meggyőződne arról, hogy soha ne legyen megvehető valódi pénzért ez a játékbeli fizetőeszköz.
A kötvényekkel pedig különleges harckocsikhoz és álcastílusokhoz juthatnánk.
Nem tisztázott kérdések
A prémium lőszer sebzésének vagy átütésének csökkentésével egyszerűen csak jobbak lesznek a páncélozott egységek. Ha a sebzés vagy az átütés csökken, akkor a nehéz tankok páncélzatát is újra kell dolgozni, és több gyenge pontot tenni rájuk. Visszatérve a kisebb tierekre, a kevés HP is káros eleme a játéknak, –következésképp nehezebben likvidálhatóvá kellene tenni a kisebb tierű egységeket.
Ebbe a témakörbe sorolandó a tüzérség helyzete is, amiről csak annyit említett, hogy a kábítás mechanika alapjaiban rossz, és nem érti, hogy jutott egyáltalán eszébe a Wargamingnek bevezetni ezt.
Szerkesztői vélemény
Ezek a megoldási javaslatok elsősorban azért jöttek létre, mert végre QB is lemerészkedett a kisebb tierekbe, ahol átélhette, hogy milyen, amikor lemészárolják a kezdőknek kiadott kis tierű prémium tankokat a Pz I C és a T67 fenevadakat vezető fókavadászok, majd megkapni top ellenfélnek egy Defendert, illetve bármilyen más olyan power creep prémium tankot, ami ellen egy átlagos free-to-play játékos maximum golyófogónak van bent a csatában. Meglepő lenne őt egy free-to-play felhasználói fiókkal egy szokványos tier VI-os vagy tier VIII-as Stronghold csatában látni, ahol egy normál T-34-85-tel kell felvennie a harcot a T-34-85M seregek, vagy épp egy IS-3-mal a Defender és IS-3A hadosztályok ellen. Meglepő lenne, –már csak azért is, mert ez kimaradt a videóból.
Ha lehántjuk a Frontline és kötvény héjakat, akkor azt mondhatjuk, hogy QB a 2016 előtti játékot szeretné visszaállítani, -ami talán egy húsz vagy harminc éves World of Tanks évfordulón majd WoT Classic néven meg fog is valósulni. Ez a videó valójában nem arról szól, hogy hogyan oldjuk meg a problémákat, hanem arról, hogy kérjük vissza azt a játékot, amibe annak idején beleszerettünk.
Számodra hogyan csapódott le ez a videó? Egyetértesz az elhangzottakkal, ellenzel vagy épp hiányolsz valamit belőle? Írd meg nekünk!
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!