A legend csúcsára mindössze egy lappal kiegészülve ért fel ezzel az Even Paladin paklival a kínai játékos.
Az aktuális erőrangsor szerint a Paladin az új üdvöske, ami a különféle páratlan paklijaival darálja ellenfeleit a ladderen, de az a típus mindig is kissé egyszerű volt; könnyű kiismerni, hiszen játékmenetét tekintve mit sem változott. Az Odd Paladin mellett sokan próbálkoznak az OTK verzióval is, ami már egy érdekesebb megoldás, –de ha ellenfeled rájön arra, hogy miben sántikálsz, akkor rosszabb lapjárásnál könnyen alulmarad, ha az ellenfél gyorsít a tempón. Bemutatónk középpontjában egy harmadik típus, az Even Paladin áll, ami mellett ugyan az alacsony dust költséget nem tudjuk felhozni pozitívumként, ellenben rendkívül hatékony –és egyben szórakoztató– deckről beszélünk.
可爱小麦麦's Even Paladin
Kód: AAECAZ8FCv4H/fsC8gXvhgPr9wLN9AK5wQK3BMLOAvoGCooH9AWzwQL2B68H3AOW6ALPBpYJiMcCAA==
Szemfülesebb olvasóink bizonyára kiszúrták, hogy tegnapi pakliajánló cikkünkben többek között ez is helyet kapott, de a relatív magas dust költség láttán talán hamar tovább is görgettetek. A tény az, hogy nem feltétlenül kezdőbarát a pakli, ráadásul szinte biztos, hogyha valaki rendelkezik a szükséges lapokkal –vagy a gyártásukhoz szükséges dust mennyiséggel–, akkor ő tapasztalt játékos, ezért nincs szüksége különösebb magyarázatra a pakli használatához. Bemutatónk elsősorban azoknak szól, akiknek csak pár lap hiányzik ehhez a paklihoz, de egyelőre nem biztosak a legyártásukban.
A pakli alapjai
Miután Genn Greymane ki lett választva, a lehetőségeink a páros lapokra korlátozódtak, amik közül elengedhetetlen a nagyobb fenyegetés leküzdésére használható Wild Pyromancer, Equality és Consecration trió, de az olyan pótolhatatlan elemek is, mint az Acidic Swamp Ooze, Hydrologist, a Blessing of Kings, a Corpsetaker, a Truesilver Champion, a Spirit of the Tiger, a Windfury Harpy, az Avenging Wrath, a Spikeridged Steed és a soron következő három legendary lap.
A kezdőkéz és a korai taktikák
Kangort és a hárpiát érdemes visszakeverni az elején a pakliba, ugyanis főleg ennek a kettőnek a képességeit kamatoztatja egyik legerősebb 4-droppunk, a Corpsetaker, és minden más már szituáció függvénye.
Aggro ellen
A legtöbb aggro pakli többnyire fegyverrel próbálja a korai szakaszban megszerezni a pást feletti kontrollt, ezért az Acidic Swamp Ooze után érdemes kutatni, de nagyon jól jön az Argent Protector és a Hydrologist is, amikkel jó eséllyel kihúzzuk a negyedik körig. A negyedik körben aztán jöhet a Consecration, a Corpsetaker és a Truesilver Champion, amikkel könnyen visszajöhetünk a játékba. Ha a Coin nálunk van, akkor a Wild Pyromancerben rejlő lehetőségeket se hagyjuk figyelmen kívül!
Midrange ellen
Bár amikor lehet, akkor az aggro ellen is érdemes ellőni a hősképességet, de midrange ellen különösen fontos, hogy húzzuk kicsit az időt az elején. Ha olyan osztályról van szó, amelyik hatékony fegyverarzenállal rendelkezik, akkor az Acidic Swamp Ooze nem árt, ha a kezünkben van, de inkább egy negyedik körös Corpsetaker vagy Glass Knight érkezésére kell várnunk. Az ellenfél korai leszedéseit az 1/1-es lényeinkkel kicsalhatjuk, és talán még a secreteket is körbejátszhatjuk velük. A Truesilver Champion szintén ajánlott választás.
Control ellen
Az elkapkodott játéknak egy Control típusú paklival szemben komoly következményei lehetnek, és az ilyen ellenfelek ellen a valódi nagyágyúkat kell keresni. A Spirit of the Tiger nagyon hatásos szinte bármelyik buff varázslattal, ahogy a Windfury Harpy is nagyot tud ütni, ha sikerül életben tartani egy körig, –az Argent Protector mellett ehhez a Redemption és Autodefense Matrix kijátszása jöhet jól, amit a Hydrologistból megkaparinthatunk.
Cserék és alternatívák
Bizonyára sokan keresitek az alternatívát Crystalsmith Kangorra, de a választási lehetőségek sajnos nem mozognak túl széles skálán. A leghatékonyabbnak a Vicious Scalehide és a Chillblade Champion tűnnek –ezek közül is talán az első jó igazán–, de Kangor nem egyszerűen csak a dupla hatásfokon működő Lifesteal képessége miatt került be, hanem a Divine Shield miatt is, –amivel egyedülállóan jónak számít.
A másik igen költséges eleme a paklinak a Glass Knight, amit vagy az Argent Commander, vagy a Crystal Lion helyettesíthet –feltéve, ha hatékony Divine Shield lényt keresünk–, de a Glass Knight szintén egy olyan lap, aminek egyedi képessége nagyon jó összhangban van Kangorral, a Corpsetakerral és a Truesilver Championnel, tehát szinte lehetetlen alternatívát találni rá.
Következő módosítási javaslatunk inkább megfontolandó, mintsem kötelező, ezért arra kérünk mindenkit, hogy fenntartással kezelje a sorokat. Az Avenging Wrath nemcsak jó tempót generál a véletlenszerűen eloszló nyolc sebzésével, de a Spirit of the Tigerrel még egy 6/6-os Tiger is a pástra ugrik: következésképp remekül illeszkedik a pakliba. Ennek ellenére megfontolandó, hogy az egyik Avenging Wrath becserélésre kerüljön Val'Anyr, a legendás fegyver javára.
Általános stratégiák
Végül, de nem utolsó sorban jöjjön néhány általánosabb stratégia, aminek a többségét ugyan elszórtan már megemlítettük, de röviden össze is foglalnánk a legfontosabbakat a cikk végéhez közeledve. A negyedik körös kulcslap a Corpsetaker, ami maximális potenciálját akkor tudja kihasználni, ha Kangor és a Harpy vissza lettek keverve az elején. A négy manás 3/3-as drop a Windfury, Divine Shield és Taunt kombóval parádés, ráadásul az Argent Protectorral egy bónusz Divine Shieldet is kaphat, –ha a cserék miatt megköveteli a játékmenet. Szintén a negyedik körben jöhet le a Glass Knight, ami optimális esetben a Corpsetaker helyett intézi a cseréket, majd ezt követően támadhat a Corpsetaker, hogy visszaadja a legendás lap elvesztett Divine Shieldjét. Természetesen nem kell mindent a Corpsetakerre bízni, ugyanis a Truesilver Championnal is érvényesül a Glass Knight képessége.
A nagy bumm a tizedik körnél kezdődhet, ahol a Spirit of the Tiger és a különböző buff varázslatok működésbe lépve juttatják behozhatatlan hátrányba ellenfelünket. Ha ez még mindig nem lenne elég, akkor a Windfury Harpy feltápolásával egy kör alatt 14 vagy több sebzést vihetünk be ellenfelünknek. Fontos észben tartani, hogy a teljes board tisztítást mindössze kétszer lőhetjük el, vagyis menet közben rendkívül fontos az ideális cserék megjátszása, –főleg a Divine Shield lények segítségével.
Mindenki bátran tegyen egy próbát ezzel a variánssal, és írjátok meg nekünk véleményeteket, tapasztalataitokat!
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!