A világ legnépszerűbb online játékboltjában is szép számokat hoznak a VR játékok. 2018-as Steam statisztikákat mutatunk!
Magyarországon még mindig csak gyerekcipőben jár a virtuális valóság technológiája, de világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek ezek a headsetek, és a hozzájuk tartozó játékok. A Valve nyilvánosságra hozta a 2018-as Steam eladási statisztikákat, amiben a VR játékok nagyon szépen helytálltak. Milyen játékok hódítottak tavaly és mi lehet az oka a növekedésnek? Röviden elemeztük a számokat!
A Steam akkora játékosbázist ölel fel, hogy bőven általánosíthatunk csak ennek az egy kliensnek a statisztikái alapján. 2018-ban a legnagyobb darabszámban értékesített VR játékok az alábbiak voltak:
- Beat Saber
- GORN
- Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades
- Onward
- Pavlov VR
- SUPERHOT VR
- Arizona Sunshine
- Job Simulator
- Skyrim VR
- OrbusVR
- VR Kanojo
- Fallout 4 VR
A Beat Saber mindent vitt, és ez nem is véletlen. Könnyedén megtanulhatóak az alapok és rögtön beszippant a nagyszerű ritmusjáték, ami az otthonokba és a VR bárokba is berobbant. Külső szemlélőként vicces lehet figyelni, ahogy a játékos hadonászik hatalmas lendülettel, miközben néha még le is guggol, –de belülről elképesztően jó élményt nyújt.
A listán ott találhatóak a népszerű játékok VR változatai, mint a Superhot, Skyrim, vagy a Fallout 4, amik lehet nem annyira jók, de maga a név eladja a VR változatot is.
A VR játékosok száma mindössze az összes Steam felhasználó 0.07 százalékát teszi ki, de a fokozatos növekedés megkérdőjelezhetetlen. A 2018-as év elejéhez képest nagyjából megnégyszereződött (!) a VR-osok száma, ami az egyre jobb játékoknak –és a megfizethetőbb technológiának– köszönhető. A gamer PC-k VR kompatibilis alkatrészei elérhetővé váltak az alacsonyabb jövedelmű rétegek számára is, továbbá maguk a VR headsetek is jelentősebb áresésen mentek keresztül. A HTC Vive és az Oculus Rift hódít a játékosok körében, ezért egy-egy ilyen headset áresése jó hatással van a számok növekedésére.
Összességében egy kifejezetten jó évet zárhatnak maguk mögött a VR játékok fejlesztői és kiadói, –és a tendencia valószínűleg folytatódik 2019-ben is, bár a mértéke lehet lassulni fog.