Tovább folytatódik majd a növekedés és újdonságok is érkezhetnek a gamer és e-sport világba

Tovább folytatódik majd a növekedés és újdonságok is érkezhetnek a gamer és e-sport világba

Rohamtempóban fejlődött a gamer és e-sport piac az utóbbi években, –és ez folytatódni fog idén is.

Az iskolákban nem túl kedvelt srácok hétvégi hobbijából mára már mainstream tevékenységgé nőtte ki magát a gaming és az e-sport, az egyre brutálisabb teljesítményű okostelefonoknak és tableteknek hála pedig a mobiljátékok piaca is virágzik. Hogy mégis mi várható idén, milyen tendenciák folytatódhatnak és milyen újdonságok jöhetnek majd be a gamerek mindennapjaiba, arról a Newzoo, gaming és e-sport elemzésekkel foglalkozó oldal állított össze egy remek összefoglalást.

Videojátékok

Ahogy már elhangzott, a videojátékok piacának növekedése évről évre nagyobb és feltehetőleg nem lesz ez másképpen 2019-ben: körülbelül 150 milliárd dolláros bevétel elé néz idén a piac. Mindezt úgy, hogy a kiadók élete nem lesz könnyebb: az egyik legnagyobb régióban, Kínában olyan szabályozások léptek életbe 2019-től amik nagyban megnehezítik majd a játékok ottani megjelentetését, így valószínűleg sokkal kevesebb kiadó címei fognak eljutni a kínai vevőkhöz. További két nagy téma a Steam és az összes többi digitális áruház, valamint a Microsoft és a Sony párharca. Előbbivel kapcsolatban olvashattatok már az esport1.hu cikkeiben. Tény, hogy a Steam szinte teljesen egyeduralkodó ezen a téren, szinte egyik bolt sem tudta vele felvenni a lépést, a tavaly elstartolt Epic Games Store azonban nagyon jó irányba halad, és a Fortnite-tal hatalmas népszerűségre szert tett Epic boltja minden bizonnyal idén még tovább fog növekedni.

Gyorsan fejlődik az Epic Games Store; nem árt ha egyik szemét rajta tartja a Valve

Olyan fontos funkció is érkezik az online boltba, amivel még a Steam sem rendelkezik.

A konzolok párharcában pedig egyre inkább a vihar előtti csend tapasztalható, a jelen generáció leglaposabb éve lesz 2019, már ami a konzol exkluzív címeket illeti, feltehetőleg már mind a Microsoft, mind a Sony az új generációs konzolokkal készül 2020-ra. Persze azért el leszünk látva remek játékokkal idén is a kedvenc konzoljainkon, Days Gone, Gears 5, The Last of Us part 2, néhány az idei konzol exkluzív játékokból.

Mobiljátékok

Hasonlóan a PC-s piachoz, a mobiljátékok terén is az Epic Games berobbanására számítanak sokan. Elsőre talán kicsit meredek ötletnek tűnhet, de sokan azt jósolják, hogy 2019-ben berobban az Android-os Fortnite, az Epic Games pedig egy külön mobil eszközökre fejlesztett, saját felületet indíthat el, hasonlóan a PC-n már elérhető Epic Games Store-hoz. Ami pedig a játékokat illeti, az utóbbi évekhez hasonlóan itt is jelentős fejlődésre számíthatunk. Mobil eszközeink is rengeteg erősödnek és fejlődnek rövid idő alatt, a mobilunkon elérhető játékok pedig borzasztóan népszerűek, ez arra sarkalhatja a kiadókat és fejlesztőket, hogy egy-egy PC-re és konzolokra szánt játékból mobil változatot is készítsenek, –mint ahogy történt ez a PUBG vagy a Fortnite setében–, de azt is tudjuk már, hogy a követkő Diablo játék is mobilokra fog megjelenni.

Ti mennyit játszotok telefonos játékokkal? Inkább csak unalmatokban vagy az is legalább annyira népszerű nálatok, mint a PC-s, konzolos játékok?

E-sport

Emlékeztek még a külön megvásárolható Overwatch League All-Access passra? Aki nem követi az OW eseményeit, annak annyit kell tudnia róla, hogy egy külön megvásárolható premium pass volt az Overwatch League idejére; aki beruházott erre, az mindenféle extra tartalmakat kapott, háttér-információkat, videókat stb. 2018-ban is lehetett már több irányból is hasonló premium passok bevezetését, idén ez minden bizonnyal meg is valósul majd, –sőt, olyan érdekességekre is számíthatunk majd, mint például, hogy a Znipe.tv különböző jogokat megvásárolva olyan extrákkal ellátott e-sport közvetítéseket szeretne majd indítani, mint a választható vagy éppen mozgatható kameraképek.

És természetesen a 2018-as mértékekhez képest is még nagyobb lesz idén az e-sport. Több néző, több verseny, több helyszín és persze még több bevétel és nyereség. A becslések 465 milliós e-sport szurkolóbázist jósolnak az idei évre, mindezen nézők pedig olyan új, kifejezetten e-sport események megrendezésére épített helyszíneken szurkolhatnak majd, mint amilyen a LOL Parknak is nevezett Riot Games’ LCK Esports Stadium is.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!