F2P játékosként gyakorlatilag lehetetlen kimaxolni a gyűjteményünket

F2P játékosként gyakorlatilag lehetetlen kimaxolni a gyűjteményünket

A Hearthstone nem a legolcsóbb játék, –még akkor se, ha egyébként ingyen lehet vele játszani. Most megnézzük mennyire esélytelen, hogy a gyűjteményünk fullos legyen.

Egy korábbi kimutatás alapján, az aktív Hearthstone játékosok, több mint 70%-a gyakorlatilag annyi ideig játszik a játékkal, hogy le tudja a napi küldetést, majd megy is tovább. Ezt a saját baráti körömből is meg tudom erősíteni, hiszen akivel anno kezdtem, azoknak egy része nem játszik vagy csak háromnaponta lép be, hogy ledarálja a küldiket. Ez persze abból ered, hogy az olyan játékosoknak, akik nem akarnak fizetni a kártyákért és nem a legjobb aréna harcosok, a Hearthstone egy igazi grind fesztivál. De az, hogy mennyire is az, azt egy Geckonavajo fórumozó ki is számolta pontosan. Az eredmény pedig nem meglepő. Egy-egy kiegészítőből már az alap kártyákat sem lehet elméletileg kiszedni, a teljes arany gyűjtemény pedig egyszerűen lehetetlen. Node, lássuk mit mutatnak a számok.

Mennyi az annyi?

Egy évben összesen 365 nap van, általában. Mivel egy ilyen körben három kiegészítő jelenik meg, ezért a játékosoknak körülbelül 121 napjuk van arra, hogy aranyat gyűjtsenek a kártyacsomagokra. Ha azt vesszük hogy naponta maximum 100 goldot lehet kiszedni a minden 3. győzelem utáni bónuszból, akkor ez 12 100-at jelent. Ha feltesszük, hogy az 50 arany értékű küldetéseket mindig újra dobjuk, akkor a napi küldik értéke átlagosan 62, ez pedig azt jelenti, hogy 7500 üti innen a markunkat. Ez 19 600 értékű valutát ad nekünk, ami összesen 196 paklit jelent. 

Ismerve a következő esélyeket, miszerint minden 20. csomagban van egy Legendary, minden 5.-ben van egy Epic és mindegyikben van egy Rare, a vásárolt csomagokból a következő adagot kapjuk meg. 9-10 Legendary, 39 Epic, 196 Rare és 784 Common. Persze ez egy sarkított érték, hiszen nem egy olyan pakk van, ahol kettő vagy több nem Common lap bújik meg, de itt most átlagot számolunk. 

Egy kiegészítőben van 49 Common, 26 Rare, 27 Epic és 23 Legendary. Na mármost, ha majdnem tökéletes szerencsénk van a nyitással, akkor minden Rare és Common meglesz, viszont az Epic és Legendary vonalon már vannak hiányosságok. Sőt igazából a vett paklikból lesz 727 Common és 147 Rare, amit lehet törni, ez 7200 dustot jelent, ami annyit tesz, hogy minden Epic kártyát le lehet gyártani, de a narancssárga lapoknak már híján leszünk.

Ezen kívül van még két faktor az egyenletben, amit figyelembe lehet venni. Ha feltételezzük, hogy minden hónapban megvan a Legend (legjobb eset), akkor ingyen kapunk 3 Golden Common és 1 Golden Epic lapot. Mivel egy kiegészítő 4 hónapot jelent, ezeket max négyszer pattinthatjuk ki, ez 2200 dustot jelent, ami 1 legendás lapot ad. A másik faktor az a nyitott golden példányok betörése. Erre megint a nyilvános valószínűségi adatokat kell néznünk. 1,5 %, hogy Gold Common, 1,5 %, hogy Gold Rare, 0,25%, hogy Gold Epic és 0,1%, hogy Gold Legendary érkezik ki a csomagból. Az ebből számolt dust érték pedig 4900 dust körül mozog, ami megint három legendás kártyát jelent. 

Összességben tehát megvan minden kártya, –kivéve 10 Legendary–, így a matek azt mutatja, hogy kb. esélytelen teljes szettet kiszedni, ha nem költünk a játékra. A golden gyűjtemény pedig lehetetlen.

Konklúzió

Azért van két gondolat, amit hozzátennék még GeckoNavajo nagyszerű levezetéséhez. Először is: a legtöbb estben nem kell mind a 135 kártya ahhoz, hogy meglegyenek a metapaklik. Az utóbbi időben a töredéke is elég volt. A másik viszont, amit említenék, hogy a grind mértéke a fenn felvázolt esetben iszonyatos. 30 meccset megnyerni egy nap, az durva. Mivel a rendszer arra törekszik, hogy 50% körüli legyen a győzelmi arányod, ezért ez leginkább 60 párbajt jelent. Ez mondjuk 10 perces átlagköridővel számolva 10 óra, –ami valljuk be, hogy majdnem teljesíthetetlen.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések