Anthem, avagy mit ne ronts el, kedves Bioware!

Anthem, avagy mit ne ronts el, kedves Bioware!

A Destiny 2 nem igazán hozta be a hozzáfűzött reményeket, az Anthem lesz az ami, tanul az előd hibáiból?

Most egy rendhagyó cikk következik, hiszen a következő cikket egy olvasónktól kaptuk. Köszönjük w0rt3xx munkáját és reméljük beteljesül, amit szeretne.

Az Anthem nem titkoltan hosszútávú projektnek készül, 10 évig szeretné lekötni a figyelmünket a stúdió, és 10 éven át szeretné a kiadó értékesíteni a matricákat meg a festéket a harci ruházathoz. Szép cél, és szerencsére a gamer történelemből tudjuk, hogy mindehhez mire is van szükség: rendszeresen érkező jó tartalomra. És nem csak induláskor. Mert az egy dolog, hogy az Anthemhez készült egy nagyon szép világ, ami a repülésnek köszönhetően nem csak talajszinten járható be, hanem berepülhető is lett. Ez egy tökéletes keret ahhoz, hogy fogadja és háttere legyen az igazán minőségi és változatos tartalomnak.

Szerintem sokan kipróbáltuk a Destiny 2-t, ami szintén adott egy nem túl ronda, igaz nem is túl változatos, de legalább nem is túl nagy világot. Ettől még lehetett volna nagyon jó, éppen csak a tartalom volt benne nagyon kevés (a single campaign-t hagyjuk is, sablonos lett és rövid, egyszóval izzadságszagú). Az Anthem abban a nagyon szerencsés helyzetben van, hogy a D2 egyértelműen mutatja az irányt, hogy merre NEM szabad menni és hogy mi módon kell elrontani egy amúgy használható koncepciót. Ha a D2-höz gyakrabban (és nem csak brutálisan túlárazott DLC-kkel) jött volna sok és jó tartalom (dungeonok, raidek, classok), akkor talán a mai napig sokkal többen tolnák vele. Az Anthemben a világ, a classok és az encounterek száma is bővíthetőnek tűnik, és ezt tartom a legfontosabbnak, hogy ezek folyamatosan bővítésre is kerüljenek. Egy MMO-ban 2 dolog tartja behúzva hosszútávon a játékost: a minél jobb és újabb gear megszerzése, valamint az új és minél nehezebb encounterek legyőzése (lehetőleg csapatban). A kettőt együtt úgy nevezzük, hogy a folyamatos fejlődés lehetősége: új gear kell, hogy megfeleljek az új kihívásoknak. Ebben nagy király a WoW, és ezen hasalt el megannyi MMO(RPG), hogy ezt nem tudták folyamatosan megújuló módon biztosítani a playereknek. Csak igazodni kell a kor követelményeihez: nem kell ahhoz 8 phase-es 30 percen át tartó encounter, hogy epicnek érezzük. A folyamatosan érkező király tartalomhoz viszont kell egy ultra-fontos cucc a játék készítőinek: pénz.

Azért kell folyamatosan bevételt generálnia a programnak, lévén a fejlesztők is fizetésből élnek: csak az a developer/designer tud folyamatosan szuperjó tartalmat készíteni, aki rendszeresen fizetést is kap a hónap elején. A WoW és a Blizzard ezt az előfizetési díjjal oldja meg, de ma már nagyon nehéz lenne sikerre vinni egy előfizetéses rendszerben induló játékot. Szerencsére itt van nekünk a mikrotranzakció, ami nyilván csak addig nem szúrja senki szemét, amíg “előnyt nem lehet venni”, és nem lesz pay-to-win a játék. Kell tehát valami, amit lehet pimpelni és díszítgetni, és erre a Javelinek tökéletesek: játékbeli valónk hordozója és manifesztációja, a gamer önkifejező eszköze. Hát persze, hogy szívesen költünk arra, hogy szebb/menőbb/csillogóbb/mattabb/pirosabb legyen, de legfőképpen hogy különbözzön a többiekétől.
Az Anthem tehát ebben is szerencsés helyzetben van, a mondás szerint csak dekorációs cuccokat lehet majd dollárokért/euróért venni, és az Overwatch óta tudjuk, hogy egy jó game simán (értsd: nagyon vastagon) meg tud élni (értsd: el tudja tartani a jó tartalmat előállítani képes fejlesztőit) ha csak simán egyszer elkéri a játék árát, és utána csak a pimpelésért kell perkálni.

Az OW döbbenetes bevételt generál a lootboxokkal a Blizzardnak, pedig abban a játékban aztán pláne SEMMI előnyt nem adnak a skinek. És FPS lévén nem is látod magadon, mégis veszik a népek a lootboxokat, mint a cukrot. És milyen érdekes, az Anthem is FPS nézetre vált Tarsis-on (ahol nem látod magad), de amint Javelinbe bújsz, azonnal TPS lesz, hogy csodálhassuk a pimp verdát akció közben.

Röviden, az eddigiek alapján úgy tűnik hogy: adott egy jól összerakott világ, classok, kihívások. És mindez megfelelően moduláris (értsd: bővíthető) formában. És adott a folyamatos bevétel-generálás lehetősége is, anélkül hogy pay-to-win lenne tőle a játék. Sőt, eddig nem említettem, de adott egy jónak látszó sztori is (meg egy csapat, akikről tudjuk, hogy ha akarnak, akkor tudnak jó sztorikat mesélni). Már csak egy dolgot tudnak elrontani: ha a tartalom kevés/érdektelen lesz, és csak ritkán érkezik újdonság. Tehát mit ne ronts el kedves Bioware? Kérünk folyamatosan/gyakran érkező új és cool tartalmat, akkor játszunk az Anthemmel 10 évig. Legalábbis én biztosan. Talán még skineket is veszek.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!