Elindult a szezon, rengeteg nerffel érkezett a 9.2-es frissítés!

Elindult a szezon, rengeteg nerffel érkezett a 9.2-es frissítés!

League of Legends - A mai napon, reggel hatkor végre elkezdődött a rangsorolt szezon és vele együtt megjött a 9.2-es patch.

Egy napos csúszással, de a 2019-es szezon, január 24-én, reggel 6 körül elindult. Sok újdonság várható idén, amiről már korábban írtunk!

Van miről beszélni, szóval ne is húzzuk tovább a szót, csapjunk bele.

Hősök


Sylas a 9.2-es frissítés során lesz elérhető, de egyelőre még nem tudjuk kipróbálni, csak PBE-n.

Aatrox-nak már kijártak nerfek, talán így már megfelelő helyre kerül a karakter. A Q (The Darkin Blade) alap sebzése változatlanul 10/25/40/55/70, viszont az AD ráta csökkent 0,64/0,68/0,72/0,76/0,80 teljes AD rátáról 0,55/0,60/0,65/0,70/0,75-re. Az E (Umbral Dash) pedig túl gyakran adott mozgékonyságot neki, így a CD növekszik minden szinten két másodperccel, 26/22/18/14/10-re.

Javítják a Q (Starsurge) használhatóságát, gyorsabban lehet újraaktiválni, így közelebb álló célpontokat is el tudunk kábítani. 0,65 helyett 0,25 mp-cel az első aktiválás után újra megnyomhatjuk a gombot, viszont a kábítás időtartama változik. Minél messzebb utazik a csillag, annál tovább tart a kábítás. 1,1/1,2/1,3/1,4/1,5 volt eddig, ez változik 0,55/0,6/0,65/0,7/0,75 és 1,65/1,8/1,95/2,1/2,25 mp között kábít majd, az utóbbi értékek akkor érvényesek, ha 5 másodpercet utazott előtte. A 0,75 mp-es kábítást akkor érjük el, ha a csillag a hatótávunk szélére ér, miközben mi egy helyben állunk.

A korábban már említett passzív (Blaze) nerfek megérkeztek, 4% helyett csak 3%-os éget maximális HP alapján, 4 másodperc alatt.

Cassionak a late game-jét gyengítették, elsősorban a W-n (Miasma) keresztül. Egyrészt nőtt a CD 18/17/16/15/14-ről 18/17,5/17/16,5/16-ra, a másodpercenkénti sebzés pedig 20/35/50/65/80-ról 20/30/40/50/60-ra csökken.

Galio is eléggé elszabadult mostanság, a középső ösvényen nagyon jól érzi magát. A Q (Winds of War) sebzését csökkentették, elsősorban a későbbi szinteken 70/110/150/190/230-ról 70/105/140/175/210-re, míg a manaköltség 70/75/80/85/90-ről 80/90/100/110/120-ra nő. A becsapódás utáni forgatag AP rátája is 0,9-ről 0,75-re csökkent, valamint a %-os sebzés 4-ről 2-re csökken a maximális HP alapján, azonban ezt a 2-őt minden 100 AP után kapja, a maximum 6% lehet. Az E (Justice Punch) sebzése is csökkent eleinte, 100/130/160/190/220-ról 80/115/150/185/220-ra.

Irelia sok változtatást kapott, egyrészt a passzív (Ionian Fervor) négy jelzőnél már nem okoz bónusz sebzést a pajzsokra, míg a Q (Bladesurge) sebzése nem duplázódik minionok ellen, helyette az alábbi pluszt kapja fixen: 45/60/75/90/105. Végezetül a végső képesség (Vanguard's Edge) minden szinten 2,5 másodpercig tart 2,5/3/3,5 helyett, illetve nem fegyverezi le az áthaladó ellenfeleket. Cserébe a lassítás 60-ról 90%-ra nő, míg a sebzése is jelentősen megnőtt: 75/125/175-ről 125/200/275-re.

Jarvan E-je (Demacian Standard) több támadási sebességet ad, 15/17,5/20/22,5/25% helyett 20/22,5/25/27,5/30%-ot.

Az alap támadások sebzése 68-ra csökken 69,97-ről, míg a Q (Leap Strike) alap sebzése 80/120/160/200/240-ről 65/105/145/185/225-re. A Q AD és AP rátái ugyanazok, mint eddig.

Kassadin sem maradt érintetlen, az alap páncélja 19-re csökken 23,376-ról, szintenként pedig 3,2 helyett 2,8-at kap.

Korábban már írtunk a passzív változásáról, hogy átláthatóbb lesz az egész, emellett 400 helyett 500 pont kell az átalakuláshoz. A hazatérését E (Shadow Step) lejárása előtt is megkezdheti, míg az ulti (Umbral Pass) 300-500 távolságra viheti őt a célpontjától, attól függően, hogy mit szeretnénk, ez csak a Shadow Assassin formára igaz.


A W (Shapesplitter) klónjának időtartama 2-ről 3 másodpercre nő, a bujkálás azonban továbbra is csak fél másodperc. Az ulti (Pop Blossom) nem lassít mostantól 40%-kal, a felugrás ideje viszont 0,75-ről 0,6-ra csökken, vagyis hamarabb tudjuk aktiválni a robbanást.

Ornn csak statok terén változik, 564,64-ről 590-re nő az alap HP-ja, míg a páncél mértéke 33,04-ről 36-ra.

Rakan még törékenyebb lesz, 33-ról 29-er csökken a páncélzata. Elsődleges erejét, a kezdeményezését is gyengítik, a W (Grand Entrace) beugrási sebessége jócskán csökken, 2050 + 30% mozgási sebesség helyett 1400 (+45/80, attól függően hogy alap, vagy fejlesztett cipője van). Így könnyebb lesz reagálni ezekre a megmozdulásokra, ha messziről jönnek. A felugrás késleltetése 0,5-ről 0,35-re csökken, így ha közelről kezdeményezünk, gyorsabbak leszünk, messziről viszont lassabbak.

Passzívja (Fury of the Dragonborn) 10 helyett 20%-ot sebez a sárkányokra pluszban, míg az E (Flame Breath) 2,5% helyett 3,25% maximális HP-t sebez az ellenfélen.

Egy kisebb gyengítés érkezett az ultijára (Abyssal Voyage), csatában lévő szövetségesek már nem tudnak beugrani a szájába.

Itt is csökken az alap páncél 39-ről 36-ra, a Q (Corrosive Charge) manaköltsége 50-ről 60-ra nő, a W (Purge) pedig nagyobb CD-t kap: 13/12/11/10/9 helyett 17/15/13/11/9 mp lesz.

Volibear nagyon ritkán szerepel meccseken, szeretnék egy kicsit segíteni őt. Az E (Majestic Roar) sebzése az épp csúszás közben lévő ellenfelekre az eddigi fix + AP rátáról 8% maximális HP-ra nő, így a mozgékony karakterek ellen nagyon csaphat. Ezen kívül az ulti (Thunder Claws) sebzése 0,3-ról 0,4 AP rátára nő, és szinte azonnal, 0,1 mp-cel a használat után kimennek a villámok mindenkire.

A kis zombik és a Mist Walker nem okoznak csökkentett sebzést, ha Yorick nincs a közelükben. Az ulti (Eulogy of the Isles) is szép változtatást kapott. A Maiden HP-ja változik, 700/1500/4000 + 30% Yorick max HP-ja, 300/1000/3000 + 70% Yorick HP-ja. A legnagyobb újítás azonban, hogy alapból nem marad az ösvényen, hanem szép lassan visszamegy Yorick-hoz és követi őt. Viszont ha újra aktiváljuk, akkor ott marad a legközelebbi ösvényen és tolni fogja azt, mint eddig. Ez azért erős eszköz, mert így akár egy adott ösvényről átvihetjük egy másikra, majd ott szabadon engedjük. Mivel a sebzés sem csökken, ha Yorick továbbáll, így elég gyorsan tolhatja majd az ösvényeket.

Zyra egy változást kapott, 15,335 helyett 13-ra csökken az öt másodpercenként visszakapott mana mennyisége.

A következő oldalon a tárgyakkal és egyéb újdonságokkal folytatjuk.

Tárgyak

Az Oblivion Orb-ról már beszéltünk korábban, hogy gyengülni fog, fel is ment az ára 1500-ról 1600 aranyra, és a kapott AP mennyisége is 25-ről 20-ra csökkent. Ennek oka, hogy sokan csak ezt vették meg, majd "ültek" rajta, a Morellot maximum akkor fejezték be, ha kellett a gyógyításcsökkentés.

A Morellonomicont az Oblivion Orb drágulása miatt 650 helyett 550 aranyból rakhatjuk össze, így a teljes ára változatlan marad. A kapott AP mennyisége azonban itt is csökken, 80-ról 70-re.

A Sunfire Cape egykor kötelező darab volt a felső ösvényen, de mostanság viszonylag ritkán látjuk egy-két karaktert leszámítva. A statjai továbbra sem változnak, szóval nem tudni, hogy ez elég lesz-e, de mindenesetre a teljes ára 2900-ról 2750-re csökken. Újabb tank tárgy, ami olcsóbb lesz.

Rúnák

Az Overheal egykor nagyon erős volt és nagyjából megakadályozta az assassinokat, hogy akár egy ADC-re is rámehessenek. Ezek az idők már elmúltak, az ADC-k azóta kaptak pár nerfet és a rúna hatékonysága sem a régi. Az önállóságot szeretnék elősegíteni, így az eddigi 300%-os átváltást szövetségestől kapott gyógyításnál 40-100%-ra csökkentik, viszont, ha mi magunkat gyógyítunk, például életlopó tárgyakkal, akkor a fix 40% helyett 40-100%-ot vált át pajzzsá.

A Legend Bloodline egy jobban skálázódó rúnává lesz alakítva. Ugyan jelzőnként 0,8 helyett csak 0,6% életlopást kapunk, cserébe 10 helyett maximum 20 jelzőnk lehet, vagyis a maximális ebből szerezhető életlopás 8-ról 12%-ra nő.

A Cut Down elsősorban tankok leszedésére alkalmas, ennek a működését módosítják. 4-12% helyett ugyan csak 4-10% bónusz sebzést okozunk tankosabb célpontokra, viszont nem fix HP-t néz, hanem 10-100%-os plusz HP-t vizsgál a miénkhez képest.

Az Absolute Focus gyengül, ez megint csak rossz hír a lövészeknek. 3-24 AD, vagy 5-40 AP helyett csak 1,8-18 AD-t, vagy 3-30 AP-t kapunk belőle, amíg 70% HP fölött vagyunk.

Még mindig a rúnáknál maradva a statok is változnak. Az adaptív sebzés mértéke 10-ről 9-re csökken, a páncél pedig 5-ről 6-ra emelkedik, míg az MR 6-ról 8-ra.

Egyebek

Az Ignite sebzése csökken 80-505-ről 70-410-re, de cserébe 210-ről 180 másodpercre csökken a CD. Így gyakrabban használhatjuk taktikusan is, cserékbe beépítve.

A Baron erősítés is változik. A skálázódás idővel egyre nagyobb lesz és minden másodpercben változik. A kapott támadási sebzés 12-48 20-40 perc között, míg a kapott AP 20-80. A minionok pedig 70% helyett 50-70% sebzéscsökkentést kapnak 20-40 percnél.

Változnak az Inhibitor és Nexus tornyok is, hogy nehezebb legyen őket bedönteni, mivel gyorsan érnek véget sokszor a meccsek. Az eddigi skálázódó 55-70 páncél és mágikus ellenállás helyett fixen 70-nel rendelkeznek már az elejétől.

Dzsungel

Már megint gyengítik a dzsungel egészét, de nem a hősöket, hanem a táborok értékét. Az XP mértéke nem minden szinten nő 1-7-ig, hanem csak az 1., 3., 5., és 7. szinten. A táborok egyenként pedig a következőképpen módósulnak.

Gromp 115–172,5  115–143,75
Nagy éjfarkas 65–97,5  65–81,25
Éjfarkas 25–37,5  25–31,25
Vörös pengecsőr 20–30  20–25
Pengecsőr 20–30  20–25
Ősi krug 100–150  100–125 (Emlékeztetőül: Az első tisztogatáskor továbbra is 30%-kal kevesebb TP jár.)
Krug 35–52,5  35–43,75
Kisebb krug 7–10,5  7–8,75

Az erősítéseket adó táborok is változnak természetesen, a szinttel növekedő XP mennyisége úgy változik, mint a fentieké.

Vörös szederhát 115-180 ⇒ 115-143,75

Kék gólem 115-180 ⇒ 115,143,75

A sutyerák pedig 70-140 ⇒ 70-126 aranyat ad, míg az XP 115-230 ⇒ 115-207 lesz.

A Challenging Smite (piros Smite) 60-162 helyett 48-125-öt sebez 2,5 másodperc alatt és nem ad már rálátást a megjelölt célpontra.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!