Élt, meghalt és most újra feltámadt!

Élt, meghalt és most újra feltámadt!

Zombiként támad fel a sorozat, –a régi alapoknak köszönhetően.

A Resident Evil 1996-ban kezdte a hódítását játék formájában, és annak idején nagyon jó fogadtatásban részesült. Akkoriban nem volt a zombi téma annyira kiégve, mint manapság. 2002-ben útnak indult a mozis adaptáció, aminek az első része még megtalálta a saját közönségét, viszont a folytatások rohamosan zuhantak a mélybe. Meg kell említeni az animációs részeket is, mert sokak szerint jobban átadja a Resident Evil hangulatot mint a filmek, –bár sosem kaptak akkora figyelmet.

A régi 1998-as Resident Evil 2 Hideki Kamiya rendezése alatt készült (aki később a Devil May Cry-t is rendezte) Playstation 1-re és 4.96 millió példányt adtak el belőle ezen a platformon. Rengeteg jó kritikát kapott az atmoszférája, grafikája és a hangkeverése, ezek miatt pedig több helyen is az egyik legjobb túlélő-horror játékként emlegetik a mai napig. Persze voltak bőven hibái és gyengeségei, ami miatt ma már lehet nem lenne annyira élvezetes játszani vele mint a megjelenéskor. A Resident Evil 2 története két fő szálon játszódik, és ezek gyakran keresztezik egymást. Az egyik lehetőségünk Leon Kennedy aki egy kezdő rendőr Raccoon City-ben, de a katasztrófa idején nem tartózkodott a városban viszont most úton van vissza a kapitányságra, ekkor találkozik Claire Redfield-el ,ő egy “védtelen” diáklány aki látogatási céllal indult a városba, ami már majdnem teljesen az élőhalottak birodalma.

Mivel egy remake-ről beszélünk, ezért olyan egetrengető újítást nem is várhatunk el tőle. Ez azt jelenti, hogy új szörnyekkel nem fogunk találkozni, viszont a régiek ráncfelvarrást kapnak külsőleg, és pár új trükkre is számíthatunk majd tőlük. Kezdjük a legfontosabbal: bátran kijelenthetem hogy a zombik viselkedése és kinézete minden elvárást kielégítő. Egy remek középutat talált a játék ennyi "zombivéglet" között. A csoszogó ellenfeleink nem túl lomhák, viszont nem is sprintelnek mint egy amerikai focista, ha meglátnak. Szívósak, de ha jól célzol minden megoldható, –viszont nem minden hulla marad hulla, hiába kapott 3-4 golyót a fejébe. Nem kel fel minden örök nyugalomban fekvő egyén, csak mert elsétálunk mellette; ez azért is jó, mert nem érződik kiszámíthatónak a játék, de a feszültség mindig ott van, hogy az előző 2 nem kelt fel ami mellett elmentél, viszont a következő bármikor megkóstolhat, –emiatt pedig folyton résen kell lenni. A zombikon kívül visszatérnek a nyúzott egyedek, amiket a játék “Lickers” néven emleget. Nagyon szívósak –bár már annyira már nem félelmetesek, mint hajdani 1998-as társaik, köszönhetően a váll fölötti kameranézetnek. Simán felnézhetünk a plafonra és elmozoghatunk, ha támadni akar. Persze aki elég bátor megpróbálhat elsompolyogni mellettük, –én ezt sosem bíztam a véletlenre. Szintén visszatér a robosztus Mr. X, –viszont róla nem árulok el sokat, nehogy elrontsam a felfedezést élményét valakinek. A jelenléte nagyon érezhető, –de sok eset volt, amikor valamilyen helyen megakadt és emiatt az egész macska-egér játék kicsit életlenre sikerült.

Ha már ennyi szó esett a szörnyekről; felmerül a kérdés, hogy mivel lehet őket irtani. A fegyver kínálat nem veri a plafont , de a játékidőre azért éppen elég izgalmat nyújtanak a csúzlik. Természetesen elsődlegesen a pisztoly ami a kezünkben lesz, de még ezzel is spórolni kell. Nem lehet majd minden egyes zombit letakarítani, mert nincs annyi muníció a játékban. A lőszerpazarló játékosokat keményen megbünteti majd a játék. Az ikonikus fegyverek –mint a gránátvető és shotgun– természetesen kötelező elem, de talán a legjobb barátunk mégis a kés lesz. A késeket használhatjuk zombi szeletelőnek, de akkor igazán a leghasznosabb, ha egy egy alkalommal leterítenek, mert egy "szabadulj ki a zombi kezéből kártya" használatára ad lehetősége. Azonban –mint ahogy semmilyen jó nem tart örökké– a kés is kopik, így használati száma limitált; ezért érdemes tényleg csak a vészhelyzetekre tartogatni.
213A régi játék rengeteg kritikát kapott az akkori craftolási rendszere miatt, –ami tényleg frusztráló volt alkalmanként, de itt egyáltalán nem érződik hogy túl szűk lenne. Persze sokkal okosabb nem lett; továbbra is kombinálással érhetünk el egyre jobb és jobb eszközt, lőszert és növénykeveréket. Igen, a növények és a spray dobozok maradnak az életerő töltésre alkalmas eszközök. Lőszert is van lehetőségünk kreálni, ehhez pedig csak lőporos tégelyeket kell összekombinálni. A történetmesélési elemek továbbra is kiválóak: van lehetőségünk a város múltjáról tanulni, illetve az átvezetők is gyönyörűre sikerültek, –de aki nem hiszi, nézze meg a játék első pár kép kockáját. Eszméletlen részletesség, továbbá teljesen meggyőző (angol) szinkron, –bár a kémia hiánya alkalmanként érezhető volt a két fő karakter között. Ha már horror játék, akkor kellenek bele kirakós elemek, amik szerencsére nem ugyanazok, mint az eredetiben. Mindig élmény rájönni a megoldásra, vagy megszerezni egy olyan darabkát amiről tudod, hogy szükség lesz rá később. Kétismeretlenes egyenleteket nem kell megoldani, de helyenként gondolkodásra késztet a játék, –ami jót tesz a rengeteg zombi nyögés között.

Mentésre továbbra is az írógépnél van lehetőség, azonban semmennyire nem vagyunk limitálva, bár a legnehezebb fokozaton csak tekercsek használatával lehet menteni. Ez a típusú nehezítés valahogy sosem volt nagy kedvenc a játékosok között, de biztos akad olyan is, akinek meg sem kottyan egy ültő helyében végigjátszani a játékot, akár mentés nélkül. A térkép kifejezetten hasznos és informatív; sok olyan lakat és ajtó lesz amit nem tudunk kinyitni a játék elején, –de szerencsére nem kell megjegyezni hogy pontosan melyikbe kellett a virágos vagy a rombusz alakú kulcs; ebben rengeteget segít majd a térkép.

Van némi extra, amit szeretnék így a végén megemlíteni: ezek közül az első a kinézetek, –főleg egy piros/fehér motoros ruha Claire számára. A kosztüm azért különleges, mert ez egyértelmű utalás a Resident Evil 1.5-re, amiben –egy el nem készült részben– főszereplő “Elza Walker” pontosan ugyan ilyen ruhát kapott. Elza karakterének jellemzői Claire-ben is fellelhető, –így mindenképp illik a ruha új tulajdonosára. A másik egy apróság, –de annál jobban visszaadja az élményt azoknak akik játszottak az eredetivel–, ez pedig nem más, mint a “retro” hangeffektek. Hatalmas élmény ugyanazokat a menü hangokat hallani mint régen, és mivel ebben a játékban gyakran van nyitogatva az a bizonyos virtuális táska, folyamatosan kapjuk a nosztalgia dózist, persze ha maga a játék önmagában nem lenne elég...  

A Resident Evil 2 kiváló példája annak hogy mennyit és merre fejlődött a játékipar. 23 év nem kevés idő, de a Resident Evil sorozat ezt is kiállta, –ráadásul rengeteg hullámvölgy után sikerült újra maradandót alkotni a jelen generáció számára is. Minden –amit ma elvárunk egy túlélő-horror játéktól– a Resident Evil 2-ben benne van. A szomorú helyzet talán csak annyi, hogy ez egy remake –ami olyan beton kemény alapból építkezett, hogy szinte garantált volt a sikere– persze ha maradnak az eredeti receptnél.

A játékot a Cenega Hungary jóvoltából tesztelhettük le!

TETSZETT A CIKK? KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!