"Idő kérdése, míg a hagyományos F1 és az e-sport egybeolvad" - állítják az F1 főnökei

A Formula 1 mögött álló fejesek úgy vélik, hogy a következő évtizedben nagy dolgot jelent majd az e-sport a sportág életében.

A Száguldó Cirkusz sikeresen elindította 2017-ben az Esport Series névre hallgató versenysorozatát, mely 2018-ban komolyabb szintre lépett; a Ferrarin kívül az összes istálló csatlakozott a kezdeményezéshez. Egy NFL típusú drafttal kiválasztották a számukra legideálisabb pilótákat a 40 bejutott résztvevőből. Egy magyar induló, Bereznay Dániel is bekerült közéjük, –őt a Mercedes ki is választotta a második szezonra a vb címvédő Brendon Leigh mellé.

Az istállók közül a McLaren volt a legaktívabb csapat, ami az e-sportot illeti, hiszen 2017-ben a World's Fastest Gamer verseny az ő nevükhöz fűződik. Ez kinőtte magát, –és tavaly már a Shadow Project keretein belül több, mint 50 ezer regisztrálója volt az eseménynek. Aztán az F1 Esports Series létrejötte –majd egy évre rá a New Balance Pro Series részeként folytatódó világbajnoki sorozat– feltette az i-re a pontot.

2019-ben aztán az e-sport világa megint a címlapokra került, miután a Race of Champions show futamon egy e-sportoló, Enzo Bonito valódi versenyautóban ülve győzte le Lucas di Grassi-t egy időfutamon.

"Az e-sportok ellen legtöbbször azt hozzák fel, hogy ez csak játék. Azt hiszem 10 év múlva, –pláne a technológia fejlődés mértékéből kiindulva–, ez is egy elfogadott szakma lesz. Már az első két szezonja is elképesztően sikeres volt az F1 Esport Seriesnek. Vannak olyanok, akik csak a valódi futamokat szeretik megtekinteni, de van egy teljesen új közönség, akik már nem csak nézni akarják, hanem át is élni ezeket az élményeket virtuális formában. Csak idő kérdése tehát, hogy a valódi Formula 1 és a virtuális mikor mosódik össze." - mondta Ellie Norman, az F1 marketing vezetője.

Az F1 technikai főnöke, Ross Brawn és csapata is feltérképezte már az e-sportokat; ezen keresztül igyekeztek kiértékelni a versenyek hétvégéjének formátumát, valamint azt is, hogy az autók milyen sorrendben állnak fel a rajtrácson. Volt szó róla, hogy –a régi időkhöz hasonlóan– akár 4 autó is helyet kaphatna egymás mellett soronként.

De Norman nagyobb előnyöket is lát az F1 számára, mivel jóval szélesebb körben érhetik az e-sportok által a fiatalabb rajongókat, a jövőben pedig egyre közelebb kerül majd a valóság és a virtuális világ a Száguldó Cirkuszban is.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

  

Kövess Minket!