Dota Auto Chess: merüljünk el a legújabb őrületben

Dota Auto Chess: merüljünk el a legújabb őrületben

Egy mod hódít most a játékosok között. Bemutatjuk a Dota Auto Chesst!

A Steam Workshopjában rengeteg kiváló rajongói alkotást találhatunk. A modderek alkotásai általában nem kavarnak hatalmas port, de néha olyan alkotások is születnek, mint például a League of Legends, vagy a Dota, amiket ma már meghatározó játékokként tartunk számon. Lehet, hogy a Dota Auto Chess lesz a következő ilyen mod? Egyelőre ezt még nem tudhatjuk, azonban ha a játékosok véleményéből és a hatalmas népszerűségből kiindulunk, akkor a siker garantált a jövőben is.

Alapok

Nézd meg PenhaDani Who is dis című tartalmát a twitch.tv weboldalon

Nyolc táblán, nyolc játékos játszik párhuzamosan. A cél, hogy minden harcot mi nyerjünk meg. Ehhez a sakkbábuinkat használhatjuk, amik a Dota hőseit reprezentálják. Minden körben bizonyos pénz üti a markunkat, amiből új bábukat vehetünk, vagy a jelenlegieket fejleszthetjük tovább. A legfontosabb, hogy megtaláljuk a bábuk között a szinergiát, ismerjük ki a gyengeségeiket és erősségeiket és folyamatosan figyeljük, hogy az ellenfelek mit terveznek. Közben előre is kell gondolkodni, mivel egy-egy játék akár 40-nél is több körig eltarthat, ezért nem mindegy, hogy milyen irányba toljuk el a stratégiánkat. Vannak olyan egységek, amik az elején erősek (Assassinok és Mechek) és olyanok, amik a játék vége felé lesznek pokoli erősek (Warlockok és Hunterek).

Erőforrás-menedzselés

A pénzünket és az egységeinket menedzselni kell végig. Minden tízzel osztható aranymennyiségnél plusz bevételre tehetünk szert, maximum öt aranyra körönként. Az egységek ára, a képességeikkel és erejükkel arányosan nő. A legolcsóbbak közül az Orc Warrior, az Axe egy aranyba kerül, amíg a Naga Hunter, a Tidehunter már öt aranyba. Ezért sokkal könnyebb is fejleszteni az olcsó bábukat, de lehet, hogy a végjátékban már kevesek lesznek a Legendary, vagy Epic egységekkel szemben. Minden kör előtt van időnk rendezgetni az egységeinket, fejleszteni és vásárolni, valamint a gép által az első három, majd minden ötödik körben felállított NPC-ktől begyűjtött tárgyakat kombinálni és erősíteni vele az egységeinket. Egyébként a tárgyakat harc közben is rápakolhatjuk a bábukra, viszont ha egyszer rákerült, akkor azt már nem lehet elmozdítani. Ha eladjuk az egységet, akkor visszakapjuk a tárgyakat.

Bonyolult és számít a szerencse

Az alapokat nehéz elsajátítani, de utána belerázódhatunk a meccsek során az Auto Chess világába. Tipikusan egy olyan játék, amit elkezdeni nehéz és a legbonyolultabb stratégiákat elsajátítani sem könnyű feladat. Átlagos szinten szórakozni hatalmas élmény, még akkor is, ha a szerencsefaktor rendesen szerephez jut. A számítógépen múlik az esetek legnagyobb részében, hogy milyen egységek közül vásárolhatunk. Ha nem jönnek a szinergiák, akkor már a játék korai szakaszában eldől, hogy nem rúghatunk labdába a többiek, sőt az NPC-k ellen sem.

Lehet, hogy kuszának tűnik az egész, de nézzétek meg a videókat és próbáljátok ki az Auto Chesst. 200.000 egyidejű játékos, köztük rengeteg Hearthstone-os nem tévedhet!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!