Így lehetne a frusztráló promó meccsket eltörölni alacsonyabb szinteken!

League of Legends - Egy érdekes ötlettel rukkolt elő már megint a közösség, ami talán javítana a rangosorolt élményeinken, főleg alacsonyabb elokban.

Egyelőre a 2019-es év rangsorolt élményei nem feltétlenül a legjobbak és ezen a két bevezetett új rang sem feltétlenül segít, legalábbis jelenlegi formájában. A Riot célja az volt ezzel, hogy egy fokkal jobban szegregálja a játékosokat a képességeik alapján. Ez nyilván a felsőbb szinteken lenne fontos, bár sajnos ott is látunk érdekességeket, például 26%-os győzelmi aránnyal D3-as játékost egy Grandmaster meccsen, de ezt most hagyjuk figyelmen kívül.

Egy ideális világban viszont, ahol jól működik a matchmaking rendszer, nem biztos, hogy a mostani promos feljebbjutás lenne a legjobb megoldás, mert így is rengeteget kell grindolni. Először is nézzük meg, miért van szükség a divíziókra? Ha egyszerűen nézzük a dolgot, akkor azért, hogy a különböző szintű játékosok elkülönüljenek egymástól és a saját szintjükön játszó csapattársakat kapjanak. Azonban ha a realitást nézzük, főleg alacsonyabb elokban, vajmi kevés különbség van mondjuk egy silver 3 és egy silver 1, de akár még egy gold 4 között is. 

213

Az előrejutás mindenkinek a célja és míg az alapvető megközelítést értjük a promók kapcsán, valójában inkább okoz több frusztrációt, semmint hoz hasznot. Mi értelme egy külön promót berakni mondjuk Iron 4 és 3 között, ahol érdemben nem sokat fog változni a játék minősége, ellenben rengeteg lehetőséget kapunk arra, hogy elbukjuk a dolgot, különféle okok miatt, amik nem feltétlenül tőlünk származnak. A rangok közötti eltérések talán plat tetejétől, de inkább a diamondtól felfele érzékelhetőek. Ott már tényleg látni a különbséget mondjuk egy D4-es és egy D1-es játékos között. Goldig biztos, de akár még platba is be lehetne vezetni azonban a promomentességet egy adott rangon belül. Az, hogy silverből goldba jusson valaki, ahhoz megmaradna az öt meccses promó. 

Nézzük miként működhetne ez a rendszer, illetve milyen előnyökkel bírhatna. Ez a megoldás leginkább az alacsonyabb elokban működhetne, azaz Irontól Goldig, esetleg Platig, de utóbbi már nem kérdésesebb, a példa kedvéért maradjunk Goldnál. Szóval a lényeg, hogy a rangokon belül el lehetne felejteni a promokat, helyette inkább a következő lépne érvénybe. Az egyik ötlet, hogy ha elérjük a 100 LP-t, akkor a következő győzelemmel azonnal egy szinttel feljebb lépnénk, de csak egy rangon belül, így nem lenne akkor grind mondjuk Silver 4-ből Silver 1-be menni, míg Goldba ugyanúgy egy öt meccses promoval jutnánk.

Mivel ez azt is eredményezné értelemszerűen, hogy ha 0 LP-re kerülünk, akkor egy vereséggel lentebb is kerülnénk, van egy másik, kiegészítő megoldás is. E szerint, és ilyen más játékokban már létezik valamilyen formában, a 4 rang nem 100, hanem 125 LP-vel létezne. Amikor feljebb lépünk, azonnal 25 LP-vel kezdünk, így lenne egy kis játéktér minden rang között, hogy ha esetleg vissza is esnénk, akkor azt látnánk, és nem az lenne, hogy 0 LP-n csücsülünk. Tehát kezdünk mondjunk Silver 3-ban, 25 LP-vel és ha összeszedünk 125 LP-t, vagyis összesen 100-at, a következő meccsel már Silver 2-be kerülnénk, viszont ha veszítünk, mondjuk 15 LP-t, akkor először csak 10 LP-re kerülünk, utána 0-ra és csak azt követően esnénk vissza.

Őszintén szólva, ez egy elég jó rendszernek tűnik, de még egyszer ki kell emelni, hogy ezt maximum Goldig tartanánk értelmesnek, mivel az alatt nem feltétlenül annyira nagyok a különbségek egy adott rangon belül. Meccseket ugyanúgy kéne játszani, viszont nem lenne az a végtelen frusztráció, mint most a promókkal.

Mit szólnátok egy ilyen rendszerhez?

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!