Mit jelent a végtelen érték és miért káros ez a Hearthstone-ra?

Mit jelent a végtelen érték és miért káros ez a Hearthstone-ra?

Néhány lap működése annyira megborítja az egész Hearthstone-t, hogy érdemes körbejárni a problémát. Minden az infinite value-ról, azaz a végtelen értékről!

A Hearthstone-ban elérhető kártyák száma lassan eléri a 2000-t. Ez nem jelenti azonban azt, hogy a tervezőasztalnál a fejlesztők egy-egy álmos éjszakán minden kártyával kapcsolatban tökéletesen átlátták a dolgokat. Sajnos a mesekártyák között is vannak olyanok, amik önmagukban képesek megnyerni a mérkőzéseket, mivel végtelen értéket, azaz infinite value-t generálnak. Melyek ezek a lapok és mi is a probléma velük? Ennek jártunk utána.

Hogyan nyerhetsz a Hearthstone-ban?

Többféle típus közül választhatjuk ki azt, ami nekünk a legmagasabb szórakoztató faktort jelenti. Vannak Aggro paklikat pörgetők, de olyanok is, akik a Fatigue Warriort részesítik előnyben. Minden deck más, és más módon próbál felülkerekedni az ellenfelén, de van egy típus, ami csak abból él, hogy egy lapot megkeres a pakliban és utána nyugodtan hátradőlhet, mert minden egyes körben ott lesz az esély arra, hogy értéket generáljon anélkül, hogy a topdeckekben kelljen bíznia, vagy érdekelné, hogy mit is csinált pontosan a szemben ülő fél a körében.

Jade Idol és a Jade Golemek

A Hearthstone legelső, végtelen értékre épülő kártyája és paklija mindenképp a Druidhoz köthető. A Jade Druid, az elhúzódó mérkőzéseken végtelen mennyiségű és folyamatosan, körről-körre nagyobb Jade Golemekkel árasztotta el a boardot, amik előbb-utóbb meghozták a győzelmet Malfurionnak. Nagyon, nagyon sokáig Tier 1 volt a pakli és még most is képes jó teljesítménybe a Wildban. Techelni ellene nem volt egyszerű, igaz a Skulking Geist érkezése jelentősen csökkentette a Jade Druid erejét. A jó taktika az volt, ha minél hamarabb megöltük a Druidot (nem volt egyszerű, mert mindenre volt megoldás), vagy olyan OTK-t csaptunk rá, ami ellen nem tudott védekezni (ehhez meg fel kellett húzni az elemeket, miközben túléljük a Jade Golemek csapásait). A Freeze Mage, vagy egy jó kis Zoo Warlock megtette a dolgát, de a paklik legnagyobb hányadának, a fehér zászló lengetésén kívül nem volt más opciója.

Frost Lich Jaina és a Deathstalker Rexxar

Áprilisban mindkét Deathknighttól elbúcsúzhatunk a Standard módban, de Wildban továbbra is ott fogják terrorizálni az ellenfeleket. Amíg Jainanak minden körben ott a lehetőség, hogy idézzen egy 3/6-os Water Elementalt, ami még Lifesteallel is rendelkezik, Rexxarnak elég megnyomni a két manás Zombeast kereső Hero Powert és rögtön egy plusz lénnyel gazdagodott a játékos keze. Mindkét kártya hatalmas prioritást élvez olyan tekintetben, hogy az ellenfelek nagy részével szemben már kezdőkézben is megtarthatóak. Egy 9. körös Jaina, vagy egy 6. körös Rexxar megnyerheti az egész meccset úgy, hogy gyakorlatilag más dolgunk nem is volt a kijátszást megelőző körökben. Mindkét DK elképesztően erős képességgel ruházza fel a játékost, plusz a Battlecry sem rossz az esetek legnagyobb hányadában. 

Nem élvezetes se Frost Lich Jaina, se Deathstalker Rexxar ellen játszani, mivel mi bármennyire is jól építhetjük fel a stratégiát, ha jönnek az Elementalok, vagy a Zombeastek, akkor füstbe ment a terv. Ahogy a Jade paklik ellen, úgy a Mage és a Hunter ellen is működhet az Aggro paklis legyorsulás, vagy a kivédhetetlen egy körös kivégzés. A probléma ott kezdődik, hogy a gyors paklik ellen mindkét hős képes megoldásokra, elég csak az Explosive Trap / Wandering Monsterre gondolni az egyik oldalon, a rengeteg területi sebzésre a másik oldalon. Az OTK ellen meg ott van a Hero Power, aminek következtében megoldandó lények jelenhetnek meg minden körben és lehet, hogy az OTK paklit egyszerűen felőrlik a Water Elementalok, vagy a Zombeastek.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!