Hearthstone vs. Dota Auto Chess: egy mod sikere, a mesekártyák szemszögéből

A Hearthstone játékosok körében egyre népszerűbb a Dota Auto Chess, ami már lassan öt millió letöltéssel büszkélkedhet. Mi az oka ennek a hirtelen jött sikernek?

2019 január 4-én indult hódító útjára a Dota Auto Chess, ami egyszerű modként nőtte ki magát akkorává, hogy hamarosan már maga a Valve is beszállhat a játék mögé. A Steam Workshopból elérhető mod lassan eléri az öt milliós letöltésszámot, az egyidejű játékosok száma volt, hogy átlépte a négyszázezret.  De mi az oka annak, hogy Asmodai, Trump, Amaz és a többi nagy streamer egyik pillanatról a másikra átállt erre a játékra és a Hearthstone-t teljesen elhanyagolják? Nézzünk kicsit a dolgok mögé!

Az Artifact-effekt

A Valve bejelentette, hogy 2019 első negyedévében egy millió dolláros fődíjjal megrendezi az Artifact első nagy nemzetközi versenyét. Rengeteg Hearthstone-os már bétában is pörgette a legújabb kártyajátékot, ilyen nyeremények hallatán meg egyértelművé vált, hogy lehet jövője az Artifactnek. Azonban valamit elrontott a Valve, mivel sem versenyt nem rendeznek, sőt már magával a játékkal is alig játszanak. A megfelelő marketing hiánya, a fizetős alapok és a bonyolultabb játékmenet kiásta a sírját a játéknak, hiába próbálkoztak többen is a mesekártyások közül, hogy mindent feláldozzanak az Artifact oltárán. Pillanatok alatt elvesztett minden érdeklődést a játék, és várhatóan ebből nem is lesz semmi, ha a Valve továbbra is így áll hozzá.

Auto Chessbe fojtották bánatukat

Nem csak az Artifact bukás, de a Hearthstone körüli egyre hangosabb kritikák is segítették azt, hogy az Auto Chess alig egy hónap alatt, az egyik legnépszerűbb táblás stratégiai játékká nője ki magát. Az influencerek és az egyszerű stratégiát kedvelő játékosok is rátaláltak a Dota modjára, amivel nagyjából harminc-negyven perc alatt lezavarhatunk egy partit. Ez volt –és lehet– a gyógyír az Artifact és HS által feltépett sebekre, ha sikerül meglovagolni ezeket a hatalmas hullámokat a fejlesztőknek.

Párhuzamok

Miért érdemes minden Hearthstone-osnak belevágni az Auto Chessbe? Ha eddig nem tettétek adjatok egy esélyt a legújabb őrületnek, mert a stratégia ebben koncentrálódik igazán. Egyszerűnek tűnhet, hogy annyi az egész taktika, hogy a te sakkbábuid leüssék az ellenfél bábuit, de ennél tovább is kell menni. Itt is van early game, mid game és late game, erőforrást kell menedzselni, de mana helyett a pénzünkkel gazdálkodhatunk. Figyelni kell a tárgyakat, a kombókat és nem árt, ha a felkészülési szakaszban az APM-ünk az egekben van, mivel vásárolni/eladni és pozicionálni mindössze harminc másodpercünk van minden kör előtt. Egyelőre ötvenöt játszható sakkbábu van, amik mindegyike a Dota 2 hősei közül került be az Auto Chessbe. Az egyensúlyra sincs panasz, igaz már most is vannak meta taktikák, amik alapjaiban meghatározzák a játékot. Egyszerre nyolc játékos küzd meg egymással, szóval még minimális "battle royale" érzés is elragadhat minket.

Nehéz még jóslatokba bocsátkozni, de az Auto Chess jött, látott és győzött. A Hearthstone-ból hiányolt valódi stratégia és megfontolt döntések valós következményeinek érzete, az egyszerű alapok, a magával ragadó játékmenet, a nagyszerű grafika mind-mind olyan elemek, amik a mesekártyásoknak már nagyon hiányzott. Ezt kellett volna az Artifactnek elhoznia, de lehet, hogy végül az Auto Chess nevethet a végén.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!