Ezeréves a recept, mégis tökéletesen működik még 2019-ben is - Trials Rising teszt

Ezeréves a recept, mégis tökéletesen működik még 2019-ben is - Trials Rising teszt

Kellemes, haverokkal töltött hétvégi játéknak szánták a fejlesztők és annak tökéletes is.

Nem mondom, hogy a tavalyi E3 egyik fő szenzációja volt az új Trials bejelentése. Mindenesetre a hangulat meg volt és az előzetes alapján pontosan arra az őrült, adrenalintól túlfűtött játékra számíthattunk, amilyenek az előző részek is voltak. Nézzük, hogy mi az a Trials Rising és hogy fejlődött-e a számos előző részhez képest.

De kell-e egyáltalán egy Trilas játéknak fejlődnie? A válasz, hogy igen is és nem is. A Rising pontosan ugyanazt az őrült, akció dús, gyors és látványos játékmenetet hozza, mint elődei. Maradt a 2,5 dimenziós világ, aminek pályáin továbbra is egy versenyzőt és annak motorját kell eljuttatnunk A pontból B-be. Pofonegyszerű...lenne, ha a RedLynx játékáról beszélnénk. Itt ugyanis minden pályán egy meglehetősen rövid, de annál bizarrabb és izgalmasabb, ugratókkal, akadályokkal, szakadékokkal és csapdákkal teletűzdelt helyszínen kell adott feladatokat teljesítenünk. Persze vannak egyszerűbb pályák, ahol pusztán csak arra kell figyelnünk, hogy időben beérjünk a célba, a véletlenszerű események mellett, azonban vannak olyan, valóban embert próbáló pályák, ahol nem számít az idő, csakis arra kell figyelnünk, hogy minél jobban, minél kevesebb borulással tudjuk azt teljesíteni.
Mindezt egy olyan tökéletes fizikai rendszerrel a háttérben, ami nem a valóság szabályait szimulálja, hanem pontosan ehhez a játékmenethez lett kitalálva. Első nekifutásra rengeteget lehet szórakozni az adott pálya teljesítésével, de aki komolyan gondolja és mindent kihívást szeretne teljesíteni, annak jó sok mindenre kell egyszerre figyelnie. Nem mindegy, hogy milyen sebességgel, testhelyzettel megyünk neki egy ugratónak, ahogy az sem, hogy utána hogyan érünk földet. Ez a Rising-ban is remekül működik, bár kicsit elvesz az élményből, hogy néha túl extrém helyzet elé állít a játék, egyszerűen olyan akadály jön, amire nem számítasz és máris kezdheted újra az egyébként hibátlan pályát.
Ettől az apróságtól eltekintve nem panaszkodhatunk a pályákra. Egyrészt sokkal színesebbek, szebbek és kidolgozottabbak, mint az eddigi részekben, másrészt pedig ezúttal nem a közeljövő futurisztikus helyszíneit mutatja be, hanem a világ valós pontjain versenyezhetünk. Gyakorlatilag az egész Föld a térképünk, az amerikai kontinensen kezdünk, aztán megnyílik előttünk Európa és akár Romániában is kipróbálhatjuk magunkat a legextrémebb pályákon. Ha itt is végeztünk irány a Távol-Kelet. A világ tényleg szinte összes pontjára elvisz minket a játék.

Nem fogja felvenni a versenyt egy Battlefield V-tel, de kellően szép a játék. A gépigény teljesen baráti és egyébként is remekül fut a program. Ami viszont zavaró technikai oldalról, hogy bár sokkal jobb a helyzet, mint a zárt béta során, de azért még most is hajlamos a játék egyszer csak kifagyni, ami elég frusztráló tud lenni, különösen ha éppen az egyik legnehezebb pályán izzasztottuk magunkat. 

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy 2019-ben van-e egy ilyen játékra szükség és kereslet. Persze, hogy van. Hatalmas réteget ölelhet fel a tábora, mivel kellően könnyű és szórakoztató, de ugyanakkor nehéz is tud lenni, arról pedig nem is szólva, hogy pusztán 25 euróért a miénk lehet. Ha csak egy kicsit is érdekel a téma és unod a rengeteg hasonló pay2win mobilos játékot, akkor neked szól a Trilas Rising. Akkor is megtalálod a számításaidat, ha egy lazulós délutánon valami kellően beteg játékot kerestek a haverokkal.

A játékot ezúttal is a Cenega Hungary biztosította, innen is köszönöm nekik a lehetőséget!

KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!