A Multi-class érdekes volt a Gadgetzan esetében is. Ha pedig a koncepció rendben van, akkor lehet leporolni és tovább fejleszteni.
Pár nappal ezelőtt a fejlesztők ledobták az atomot, mikor bejelentették, hogy 2019 a Sárkány éve lesz és ezzel búcsút mondunk a Hollóknak. A bejelentés legnagyobb attrakciója az volt, hogy egy szép csomag lap hagyja el a Standrad berkeit, azok között pedig olyan is van, ami csak egy éve került oda. Ennek sokan örülnek és sokan bosszankodnak is miatt, de csak az idő mondhatja meg, hogy jól döntött-e a Team 5. Ami viszont érdekes, hogy egy ilyen nagy hír mellett, picit háttérbe szorult, hogy újra kapunk Adventure-t, aminek megint nyitogathatjuk a szárnyait és a bossok leszedésével jutalmakat kapunk majd. Ha pedig a végső ellenfelet is lekapjuk, akkor megkapjuk a Golden Legendary lapot, Zayle-t. Ez a kártya gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint Whizbang. Bepakoljuk egy kaszthoz majd egy előre meghatározott mix alapján összerakja a paklinkat, még akkor is ha van olyan kártya, ami nincs meg. Viszont itt egyvalami sántít. A kiírás szerint nem 9, csak 5 recept bújik meg Zayle tarsolyában, ami fel is tűnt egy fórumozónak, aki szerint itt az ideje a Multi-class érának. A durva az egészben az, hogy van értelme annak amit elmond, maga az érvelés logikus és nem durva túlkapás az egész. De lássuk miért tetszik nekünk a gondolat.
Mi a fene az a Multi-class?
Emlékeztek még a Mean Streets of Gadgetzan kiegészítőre? Ott volt pár olyan kaszt specifikus kártya, amin egyszerre hárman is osztozkodtak, a kasztkombókat pedig a három bandához igazították. A lapok közül a Jade vonulat iszonyatos erős volt, Kazakus-t kb. mindehova be akarták pakolni és még a buff szinergia is látott némi játékot. A Multi-Class történet pedig erről szól. Olyan lapokat kell gyártani, amiket több helyen fel lehet használni. Az MSG bebizonyította, hogy a koncepciónak van létjogosultsága és talán most el is jön az ideje.
De miért is következik ez abból, hogy jön az Adventure?
Nyilván ez az első kérdés, ami az ember fejéből kipattan, mikor ilyen logikai feltevéseket hall. Nos, a kedves fórumozó több pontban válaszol:
- Csak öt szárnyat kapunk, aminek a végén megkapjuk a legendary kártyát
- Tanulva a múltból, az Adventure bossok több kaszt kártyáit is használhatják
- Most nincs arra mód, hogy több kasztból is rakjunk lapokat a deckünkbe, túl sok a durva kombó egyébként is
- Ha a túlságosan durva paklikat kivesszük az egyenletből, akkor a Multi-class teória egy új, vicces játékmódot jelenthet
Tehát öt szárny, akkor öt recept, amit már a Blizz is megerősített. Ez pedig egyelőre két lehetősége jelent. Vagy csak öt kaszt kaphat Zayle random paklijaiból vagy eljön a Mulit-class. Az előbbi esetben már előre látom, hogy a közösség egy része kiakad majd, viszont az utóbbi lehetőség egy kicsit felrázhatná a ladder egyhangúságát. Hogy most van-e harmadik út, azt nem tudom, erre csak az idő adhat választ.