Hirdetés

Dupla vagy semmi? - Mennyire lehet erős a Twinspell?

Ben | 19/03/24 10:38
Cikk mentése

A Twinspell nem olyan durva mint az Echo, de az értéke örök, nem veszik el a kör végén. Az már viszont jó kérdés, hogy elég jó-e?

Hirdetés

A Rise of the Shadows bejelentésekor egy teljesen új mechanikákat is kaptunk. Azt már tudjuk, hogy a kiegészítő központi eleme a gonosz vezérek lesznek. Ehhez kapcsolódik persze az is, hogy találkozunk majd talpnyalókkal (Lackey), szövevényes gonosz tervekkel (Scheme) és olyan varázslatokkal, amiket mindkét ingujjunkból előhúzhatunk (Twinspell). Ezen cikkel egy sorozatot indítunk el, ahol megnézzük mekkora erő lehet a mechanikákban, elsőként íme a Twinspell.

Két sör jobb, mint egy

A fenti alcím olyan örök igazságot tartalmaz, ami bizony itt is bőven igaz. A bemutatott új varázslat mechanika arról szól, hogy miután ellövünk egy bizonyos spell-t utána, annak tökéletes mását megkapjuk a kezünkbe, kivéve azt, hogy az új kópia már nem másolja majd le önmagát. Az Echo kártyákkal ellentétben nem illékony lapot kapunk, azaz a kör végén az egész nem megy a levesben, akkor süthetjük el, amikor akarjuk. 

Hogy az egész értékes lesz, azt már most tudjuk. Minden olyan kártya értékes, ami csinál valamit és még egy lapot is húz. Az azért nem mindegy, hogy ez az érték milyen durva. Teszem azt, ha ez a szócska a Pyroblast-on figyelne ott, akkor iszonyatosan erős lenne, de mondjuk a Totemic Might még ezután sem túl durva. Az tehát tuti, hogy a mechanikában van potenciál, de hogy mennyire lesz népszerű, az majd a metától függ. Ezzel pedig el is érkeztünk a második ponthoz, tekintsünk kicsit vissza.

Az biztos, hogy 'inspiráló' lesz

Ha megnézzük a Hearthstone kártyákat, akkor általában három kategóriába tudjuk sorolni a dolgokat. Ott az aggro, a control és a midrange. Azért a halmazok között van átfedés, van olyan midrange lap, ami viselkedhet aggroként, de olyan is, ami a control oldal felé húz. De ezek nem olyan általánosak. Az értékteremtő mechanikák általában nem azon paklikba kerülnek, amikkel az ember arcra akar menni. Ebből kifolyólag azon mixekben van helyük, amik nem hat kör alatt akarnak nyerni. A Twinspell pedig bőven a lassabb oldalra kerül. Viszont ilyet már láttunk anno, ami egyébként elég nagy bukta lett a ladder meta szempontjából. Szerintem már sokan rájöttetek, hogy a Grand Tournament Inspire mechanikájáról van szó.

Elsőre az is nagyszerűnek tűnik, hiszen a hősképességünk megnyomás után extra dolgokat kaphatunk. Ez iszonyatosan jól hangzik, a gond ott kezdődött, hogy a ladder meta hiperagresszív volt. Csak két szót mondok és már meg is értitek mire gondolok, Face Hunter. Egy ilyen környezetben nem lehet az értékekre menni. Ha csak egy körben nem takarítottuk az ellenfél oldalát, akkor ultra gyorsan kikapott az ember, főleg akkor, ha a másik oldalon Rexxar vigyorgott. 

A helyzet pedig ugyanaz most is. Ha a konstruált környezet gyors lesz, tele aggro paklikkal, akkor a Twinspell mehet a kukába. Kivéve persze akkor, ha mondjuk aoe lapokat másolunk, abban lehet erő. Persze van egy másik oldal is, ha marad a mostani lassabb meta, akkor a Twinspell megtalálja majd a helyét, sőt egy igazán dinamikus eszköz lesz. Persze a második kópiát már körbe lehet játszani, hiszen az ellenfél tudja majd, hogy nálunk van. De ez egyszerre lehet átok és áldás, hiszen ez akár visszatartó erő is lehet, hogy a másik oldal ne viháncoljon szabadon. Összegezve, az új mechanikában elég szép lehetőségek rejlenek, pár héten belül kiderül mi lesz a sorsa.

KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Hirdetés
Légy Te az első hozzászóló!
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?