Számos kártyát vizsgálnak a Hearthstone fejlesztői, ezeknek általában nerf a vége!
A húsvét nem csak különleges Tavern Brawlt és ajándék lapokat, plusz pakkokat jelentett, hanem egy hatalmas Q&A-t megejtett a Hearthstone fejlesztőcsapata Peter Whalennel, Liv Breedennel és Stephen Changgel az élen. Nagyon fontos kérdésekre kaptunk válaszokat, nézzük is meg a felmerülő témákat!
Barnes és Bloodbloom
A Barnes már megjelenésekor is broken volt, mivel a negyedik körben gyakorlatilag két Classnak is megnyerte a játékot. A Priest a Resurrect mechanikára és a hatalmas lényekre építette a taktikáját, a Hunter 28 spell-t, Barnes-t és Y'shaarj-t pörgette a deckben. Többször került már a játékosok célkeresztjébe a problémás Legendary, mivel a Big Priest az egyik legnépszerűbb paklivá nőtte ki magát és egészségtelen volt az egész Wild formátumra, hogy a harmadik-negyedik körös Barnes egy pillanat alatt eldöntötte a mérkőzéseket. A Bloodbloom eddig a Mecha'thun Warlockban hozta a kötelezőt, azonban a Rise of Shadows új mechanikái miatt felértékelődött a szerepe és átesett a ló túloldalára. A kombó viszonylag egyszerű, de nagyszerű: Rafaam's Scheme / Fiendish Circle + Bloodbloom + Darkest Hour. Ez a három kártya kicsalja a pakliból a Nerubian Unravelert, Mal'ganis-t, Doomguardort, Ragnaros-t és még számos piszkosul erős lapot, mindezt öt-hat manából. Mi ez, ha nem csalás a manával? Mind a Barnes, mind a Bloodbloom megkaphatja a nerfeket, mivel nincs értelme a Blizzardnak hagynia, hogy teljesen felboruljon a Wild. Aviana-t is gyengítették, ami azt jelenti, hogy legvégső esetben hajlandóak beavatkozni a népszerűtlenebb, de sokak számára szórakoztatóbb játékmódba.
Módosítások elképzelhetőek
A Rise of Shadows új Legendary-je a kompetitív közösségben okozott kellemetlenségeket. Túlságosan elhúzódnak a meccsek főleg akkor, ha még egy Baleful Banker is képbe kerül. A világbajnokságot még megvárják a fejlesztők, utána jöhet a lap újratervezése, ha tényleg egyszerű nézői szemmel unalmasak és vállalhatatlanul hosszúak lesznek a mérkőzések. A Pilfer egyelőre az ellenfél Hősének szettjéből ad lapot és nem véletlenszerű Class kártyával jutalmaz meg minket. Mivel a "burglar" effektet próbálják eltolni abba az irányba, hogy mindig "another Class" legyen "opponent's Class" helyett, ezért érthető, ha Pilfert is megváltoztatják. Egyetlen probléma van csak, hogy Classic szettes lapról beszélünk. Tervben van, hogy módosítják a kártyát, de még nem tisztázódtak a részletek az átalakítás pontos menetéről.
Jövőbeli tervek
Nagyon sok témát érintettek a kérdések, ezek közül mutatjuk a legfontosabbakat.
- Tyrande és Khadgar visszatérhet a jövőben. Tyrande akár már idén is megszerezhető lesz (néhány országban régebben sem lehetett egyáltalán behúzni a Priest hőst), sőt esély van rá, hogy a hiányzó hátlapok bezsebelésére is kitalál valamit a fejlesztőcsapat
- 500 győzelemnél jár az arany portré, de benne van a pakliban, hogy akár más mérföldköveket is beemelnek a játékba, legyen szó az 1000 winről, vagy a 2500 winről
- A Druid manaszerző lapjai közül mindet gyengítették az elmúlt évben, új rampek érkezhetnek majd a jövőben
- Sokat beszélgetnek a fejlesztők az új játékmódról is, de egyelőre még nem árultak el részleteket róla
- Új Legendary varázslatok és fegyverek a jövőben? Nem egy légből kapott gondolat és ha úgy érzik itt az ideje, akkor miért ne adnának ki ilyen lapokat?
- Biztosan nem lesz védelem arra, hogy az Epic kártyákból ne nyithassunk ki két példánynál többet, ahogy az jelenleg működik a Legendary-knél
- A Treant faj önállóan nem kerül majd be a játékba. A 2/2-es token fák minősülnek most és várhatóan a jövőben is csak Treanteknek
- Tüzetesen megvizsgálják minden Class erősségeit és gyengeségeit, majd ezekből a tapasztalatokból építkeznek a jövőben
- Az Undead faj valószínű soha nem lesz a Hearthstone része, mivel bonyolult a koncepció. Túl sok "kettős fajba" tartozó lap jöhetne így létre, azokat meg nem tudja kezelni a játék egyelőre
Az összes kérdést és választ elolvashatjátok itt, de egy biztos: soha nem lesz Auto-Squelch funkció a játékban, mert az Emote-ok jelentik az egyetlen lehetőséget a kommunikációra a játékon belül és ezt a lehetőséget nem akarják senkitől elvenni.