Március utolsó napjaiban lehetőségünk volt kipróbálni és letesztelni mit is tud eddig a Mortal Kombat 11, egy zárt béta keretein belül.
A játék kipróbálható változatában a főszerepet Scorpion nyerte el, de mellette elérhető volt még négy másik karakter is, név szerint Baraka, Jade, Kabal és Scarlet.
A béta során kapott tartalom ugyan még korlátozott volt, így csak a Towers of Time, azaz az egyszemélyes, illetve az internetes többjátékos módot volt lehetőségünk kipróbálni. Mindezek mellett egyébként még megleshettük a Custom Charachter Variation rendszert is.
Az online megmérettetések során egy teljesen alap, hagyományos 1v1 játékmód adódott kezeink közé, a rendszer pedig nagyon hamar talált szerencsére ellenfeleket, már ha épp azok nem utasították el végül a harcot. A küzdelmet megelőzően statisztikák jelentek meg magunkról, illetve ellenfelünkről és a harc csak akkor kezdődhetett el, ha azt mindkét fél jóváhagyta. Ennek köszönhetően sokszor elkerülhettünk olyan ellenségeket is, akik szinte biztos, hogy elvertek volna bennünket. A béta során szerencsére semmilyen problémát nem tapasztaltam internetkapcsolat szempontjából. Nem volt gond a szerverekkel, nem volt nagy a válaszidő sem. Ami tetszett, hogy a meccsek végén kérhettünk visszavágót is, hogy másodjára megmutassuk, ki is az úr a háznál.
A nagy durranást most azonban nem is a helyszínek vagy a karakterek adták igazán, hanem a karakterek szerkeszthetősége. Ugyan a később majd elérhető teljes kínálat kizárólag egy kis szeletébe kóstolhattunk bele, de így is minden karakterhez volt több fajta kinézet és kiegészítő egyaránt. Fegyvert, fegyverskint is választhattunk szabadon kedvünkre. A rendszernek köszönhetően pedig számtalan egyedi alkotás hozható létre, melyek hasonlítanak az igazi karakterekre, de valamivel mégis másabbak, sajátabbnak érezzük őket. A karakter létrehozásánál fontos figyelni az attribúciós pontokra, mert a karaktereket a gép is használhatja. Ahhoz pedig, hogy az Ai okos legyen, jól kell elosztani ezeket a pontokat, persze ha nem az a cél, hogy egy püfölhető tesztbábut generáljunk.
Pályák közül újként érkezett a Special Forces Desert Command, illetve a Black Dragon Fight Club is. Ezek közül az első az egy sivatagi tematikájú helyszín, utóbbi pedig egy éjszakai, underground klub, tehát mindkettőnek megvan a maga hangulata. Harmadik helyszínként tért vissza a bétába a Shang Tsung Temploma. A pályák letisztultak, egyszerűek, átláthatóak. Egyszintesek, nincs sok fegyver vagy csapdaként használható tárgy azokon, inkább minden amit látunk, csak a látványvilágot gazdagítja.
A vak gombnyomogatás néha bejön egy kombináció erejére, de jobb, ha már az elején elkezdjük az eszünkbe vésni a kombinációkat és begyakorolni azokat, ugyanis hosszútávon sokkal többet érünk velük. A kombók nem túlbonyolítottak, megjegyezhetőek, szerencsére játékosbarát rendszert találtak ki erre.
A bétatesztet összegezve semmire nem tudnék panaszkodni. Gyönyörű látványvilág, rendkívül átlátható, letisztult rendszer, nagyon jó játékmenet, tetszetős kivitelezés. A grafika ismét javult, szebbek, kidolgozottabbak, részletesebbek a karakterek is.
A játék végleges verziója 2019. április 23-án érkezik majd PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re egyaránt. A Nintendo Switch felhasználóknak május 10-ig azonban muszáj várniuk.
KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!