"Szégyen, hogy a meccs után a nézők rasszista beszólásokat kiabáltak nekünk."
Hosszú évek óta kérdés, hogy LAN-on a hangszigetelt helyiség vagy a profi, sokszor szoftveresen is támogatott zajszűrő headset eredményez tisztább játékot? Többször tapasztalhattuk már, hogy bármelyik megoldás is legyen eszközölve egy versenyen, ha valakinek bírja a torka, akkor bizony tud olyan hangosan kiabálni, hogy azt meghallja a játékos.
Ebből nem egyszer volt is már probléma, hiszen a sportszerűtlen rajongók egyszerűen leinfózzák kedvenc csapatuknak, játékosuknak az ellenfél pozícióját, ami nem csak egy köröket, de akár egész pályákat is eldönthet.Remek példa erre a 2018-as bostoni ELEAGUE Major, ahol a negyeddöntők során az SK csapott össze a fnatic csapatával. Tisztán ki lehet hallani a klipből is, hogy a brazil szurkolók azt üvöltik "janela", vagyis ablak. FalleN azonnal ráfordul a pozícióra és bezoomolt AWP-vel be is tolja egészen addig, amíg el nem tudja lőni az ott lévő fnatic játékost.
Tegnap is történt egy ilyen eset, ahogy már olvashattátok a StarSeries során a Renegades vs. NiP meccsen infózta le egy néző f0rest-nek ellenfele helyét. Később a Renegades edzője azt is elárulta Twitteren, hogy nem csak az ausztrál többségű csapat pozícióit kiabálták be a NiP szurkolók.
I wanna thank all true fans that supported us in the arena for past two days . At the same time i feel disappointed and ashamed by the “fans” shouting racist things to our players after the game. Those things have no place in esports.#stoptoxicity
— Aleksandar T. (@kassadCSGO) 2019. április 6.
"Köszönöm az igazi rajongóinknak, hogy folyamatosan támogattak minket az elmúlt két napban. Ugyanakkor borzasztóan csalódott is vagyok és véleményem szerint szégyen, hogy egyes "szurkolók" rasszista mondatokat kiabáltak be nekünk a mérkőzés után. Ennek nincs helye az e-sportban."
Én személy szerint Aleksandar "kassad" Trifunović minden szavával egyet értek. Az is elég szánalmas ha valaki bekiabált infóval segíti csapatát, de a gyerekes, sokszor rasszista beszólásokon már rég túl kellett volna lépni az e-sport nézőközönségének.