Itt az új éra... de a Tűz & Villámok Istenének van hozzá egy-két szava!

Itt az új éra... de a Tűz & Villámok Istenének van hozzá egy-két szava!

Immáron 11. alkalommal kapcsolódhatunk be a halandók harcába, és bár egy-két igazán meghatározó karakter hiányzik, remekül sikerült a legújabb Mortal Kombat.

A legelső, véres összecsapás a Földért még 1992-ben látott napvilágot, akkor Liu Kang volt a megmentő, aki végül elintézte Shao Kahn boszorkánymesterét, Shang Tsung-ot és ezzel békét teremtett. Legalábbis ezt hihettük volna a lezárást követően, azóta viszont kiderült, hogy ez a küzdelem és a harcosok sorsa talán soha nem ér véget. A Mortal Kombat 9-el tulajdonképpen rebootolták a sorozatot, elmesélve az 1-2-3. epizód eseményeit, majd ezt tovább fokozták a X-ben, hogy aztán ez a történet a 11-ben csúcsosodhasson ki. Azt gondolom, hogy sikerült, bár bizonyos elemeit tekintve már-már inkább egy Hollywoodi filmként jelennek meg előttünk a képkockák. Talán nem ez lenne a legfontosabb eleme egy bunyós játéknak, de olyan nagy hangsúlyt fektettek rá a Netherrealm Studiosnál, hogy sokan tényleg tűkön ülve várták a legújabb történetet. Az utolsó napon ráadásul kiadták szerintem a játék valaha volt legjobb trailerét:

Nem igazán szeretnék spoilerezni, tehát csak gyorsan és nagyvonalakban felvázolnám, hogy ott folytatjuk a sztorit, ahol abbahagytuk a X-ben. Raiden elméje igazából megfertőződött Shinnok amulettjétől és minden eddiginél hevesebben védi a bolygót, dühében pedig le akar számolni a hátramaradt élőhalottakkal (akiket Quan Chi feltámasztott). Liu Kang és Kitana volt az első számú célpont, ehhez pedig a Cage család segítségét kéri. Az akció nem sikerül a legjobban, ráadásul, mint kiderül ez is csak egy nagyobb terv része, miután megjelenik Kronika, az MK11 újdonsült főgonosza. A hölgy, aki tulajdonképpen Shinnok édesanyja és egyben az idő ura, nagyon pipa lett, miután Raiden már sokadjára jelentett zabszemet a hátsójában. Annak érdekébe, hogy kitörölje őt a történelemből újraírná azt. Ekkor mi is belelendülhetünk az akcióba, és ahogyan azt megszoktuk chapter-enként kapunk egy szereplőt, akivel lepofozhatjuk az aktuális ellenfelünket. Olyan új arcok jelentek meg a küzdőtéren, mint Geras, Kronika jobb keze - aki szintén képes manipulálni az időt és minden egyes halála után erősebbként tér vissza -, Kollector, Shao Kahn hű pártfogója, aki nem mellesleg a pénzért bármire hajlandó, és Cetrion, egy ősi Isten (Elder God), aki pedig Kronika leánya is egyben. Rajtuk kívül a régi ismerős arcok is visszatérnek, szétpaszíroszhatjuk a rosszfiúkat a Sony, Johnny Cage, Cassie Cage trióval, a nagy bajnok Liu Kang mellett Kung Lao is feltűnik, de kiválaszthatjuk Sub-Zero vagy Scorpiont, esetleg Jade-t is. Mi van negatív? Nos bizony akad jó pár gonosz is a felhozatalban, hiszen Shao Kahn visszatér, de a fogászaton nem szívesen látott Baraka, a hihetetlenül öntelt és kétszínű Kano, valamint a vérből született Skarlet is meghívást kapott a 11-be. A teljes karakterlista:

Balról jobbra fentről kezdve: Shao Kahn (előrendelés esetén), Frost (a sztoriban unlockolható), Johnny Cage, Sonya, Cassie Cage, Jax, Scorpion, Noob Saibot, Baraka, Raiden, Jacqui Briggs, Sub-Zero, Kano, Kabal, Liu Kang, Kitana, Kung Lao, Jade, Skarlet, Erron Black, D'Vorah, Kotal Kahn, Geras, Kollector, Cetrion

Az egyik szemem nevet, mivel impozáns névsorról beszélhetek és azt hiszem először érzem úgy, hogy az új karakterek is egészen jól passzolnak az Univerzumhoz, viszont a másik sír, mivel olyan személyek maradtak távol, akiket nagyon kedvelek. Mileena, Reptile, Cyrax és Sektor (a sztoriban találkozunk velük és el kell őket intézni), Smoke, Ermac, Rain, Night Wolf vagy Sindel mellőzve lett. Persze közülük valószínűleg jó néhányan DLC formájában elérhetőek lesznek. Személy szerint Fujin, Reiko és Havik közül is szívesen látnék legalább egy valakit. A jövő majd eldönti kit kapunk még Ed Boonéktól.

A játék legnagyobb újdonsága a testreszabhatóság. Úgy fogalmazok inkább, hogy az Injustice 2-ben látott módszer felújított változata, ahol minden harcosnak három részét tudjuk egyénileg beállítani. Példának okáért Scorpion maszkját, csáklyáját és kardját tudjuk módosítani, viszont a bökkenő az, hogy ehhez bizony nem kevés kilométert le kell rónunk a Krypt-ben. Persze csak ha nem vagyunk szerencsések. Az újragondolt kripta igazából már harmadik személyben bejárható és most Shang Tsung szigetét járhatjuk be. Itt keresgélhetjük és nyitogathatjuk a ládákat Koinért, lelkekért vagy szívekért cserébe, amelyekből a jobbnál jobb cuccokat vagy különböző módosítókat gyűjthetünk be. Hihetetlenül hangulatosra sikeredett, tényleg magával ragadó, de elképesztő mennyiségű érme és erőforrás kell, hogy felbontsuk ezeket a ládikákat. Sokan azt sérelmezték, hozzáteszem jogosan, hogy egy grind fest lett az új, bebarangolható sziget. Minden tárgyunknak van egyébként 3 foglalata, amelyekbe különböző esszenciákat pakolhatunk, hogy valamivel növelhessük harcosunk erejét, védekezését vagy ellenállását. Ezeket aztán a speciális tornyoknál (Tower of Time), a felettébb izgalmas AI vs AI csatáknál használhatjuk fel. A Tower of Time olyannyira nehézre sikerült, hogy már patchelték azóta és sűrű elnézések közepette egy nagyobb vagyonnal kárpótolták a játékosokat. Fontos még megemlítenem, hogy egy-egy karakter megannyi képességet kapott, melyek között akadnak teljesen újak is, és ezeket tetszőlegesen variálhatjuk, bár maximum csak három speciális mozdulatunk lehet. A versenyeken az NRS két előre gyártott variációját lehet használni, de online és más módokban a saját ötleteinket is megvalósíthatjuk.

Egy hihetetlenül részletes tutorial menüpontban minden újdonságról lehull a lepel és annyit gyakorolhatunk amennyit csak szeretnénk. Itt ismerkedhetünk meg a Perfekt Block, a Krushing Blow vagy éppen a Fatal Blow képességekkel. Az első esetében a tökéletes időben használt védekezés miatt nem veszítünk életerőt néhány ütés erejéig, a második esetben amolyan X-Ray szerű támadással sokkal több sebzést viszünk be az ellenfélnek, míg a harmadik az tulajdonképpen egy felturbózott X-Ray-nek felel meg, de csak akkor használható, ha életerőnk 30%-ra vagy az alá esett. A játékmenetet hihetetlenül jóra sikeredett, a komolyabb kombókat ugyan nem könnyű tető alá hozni, de az egyszerűbbekkel néhány óra gyakorlás után már harcba szállhatunk és látványos pofonokat és töréseket oszthatunk ki. A grafikára tényleg nem lehet panasz és a hangzás terén a fülünk is el lesz kényeztetve, bár néhány ütés vagy rúgás esetében kicsit szoknunk kell a hallottakat.

Összességében én azt gondolom, hogy az eddigi legjobb Mortal Kombat játékot kaptuk meg Ed Boonéktól, és bár megvannak a hibái, mégis nagyon magával tud ragadni. Egyetlen egy résznél sem mélyedtem el ennyire a Mortal Kombat világában, mint most a tizenegyedik felvonással. Nincs annyi tartalom, mint a jubileumi X. epizódban, de a látvány és a mechanika - legalábbis engem - mindenképp kárpótol és tűkön ülve várom a nagy versenyeket, valamint a DLC részeként érkező extra újításokat, ugyanis nem csak harcosokat, de kivégzéseket, variációkat és megannyi más plusz tartalmat is ígértek a fejlesztők a jövőben.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések