2019 első negyedévének TOP15 húzóneve a PC játékok piacán!
Az Overwatch League (továbbiakban OWL), és az NBA 2K folyamatosan terjeszkednek, az amerikai illetve az európai League of Legends profi ligáinak nézettsége emelkedik, egyre több CS:GO verseny növi ki magát. Az e-sport iparág komoly fejlődés jeleit mutatja, ami a pénzdíjazások emelkedésében is tetten érhető.
Ez a fejlődés tisztán látszódik az Esports Observer jelentéséből, amiben 2019 első negyedévét vizsgálták. A felsorolásban azokat a játékokat fogjátok látni, amik a legnagyobb hatással vannak a PC gaming piacra.
A rangsor 6 kritérium szerint állt fel:
- 30 % a havi aktív PC játékosok
- 25 % az e-sportban nyerhető pénzdíjak
- 20% az e-sporttal töltött twitch órák száma
- 15 % a játék nézésével töltött twitch órának száma (beletartozik az e-sport események követése, de egy random CS:GO stream is)
- 5 % a versenyek száma
- 5% az egyidejű hasonló twitch streamek száma (többen is ugyanazt a játékot streamelik egyidőben)
Összehasonlítva a tavalyi eredménnyel a Counter-Strike harmadik helyről az elsőre ugrott 2019 első negyedévében. Ehhez képest a Fortnite sokat rontott, hiszen tavaly még második helyen volt a League of Legends mögött.
Szentháromság +1
Mindig is a LoL, a CS:GO, és a Dota 2 voltak a meghatározó e-sport játékok egészen tavalyig, ugyanis a Fortnite jó eséllyel a jövőben is kihasít magának egy nagy szeletet a tortából a folyamatosan növekvő nézőbázisával és a 30 millió dolláros Világbajnokságával. Igaz, ebben az évben eddig nem sokat villantottak.
Ezután következik az Overwatch, ami már nagy lemaradásban van a 4. helyezetthez képest. Ez az inaktivitásnak is köszönhető, hiszen az OWL csupán február közepén indult újra. Továbbá az sem segít a játék növekedésében, hogy kinyírták azt a lehetőséget, hogy harmadik fél is beszállhasson a versenyszervezésbe (lásd Counter-Strike, rengeteg a verseny, virágzik az e-sport része).
A tékozló fiú
A Rainbow Six Siege szépen lassan, ráérősen, a fű alatt növekszik. Nem robban akkorát, mint egy battle royale, de közönsége aktív, hűséges, és folyamatosan jönnek új becsatlakozók! A legutóbbi 18 hónapban a pénzdíjak és a szervezetek érdeklődése is egyre magasabb a játék iránt. 2020-ra akár a legnépszerűbb 4 játék közé is bekerülhet ezzel letaszítva valamelyiket a trónról.
Valaki hiányzik
Februárban és márciusban még az volt a fénytörés, hogy az Apex Legends beszállhat a nagyok közé, sőt elszipolyozhatja a játékosokat a Fortnite-tól. Mostanra kiderült, nagyobb volt a füstje, mint a lángja.
A fejlesztők és a kiadó egy remek esélyt szalasztott el azzal, hogy nem aknázták ki a játékban rejlő lehetőségeket, azzal, hogy alig adnak ki a játékhoz tartalmat, fejlesztéseket, s az e-sport részével láthatóan nem foglalkoznak. Sok streamer pár hét után elpártolt és a Twitch Rivals kivételével nem volt releváns verseny.