Szezonális Arena jutalmakat tervez az Epic és változik a Boom Bow a 9.20-ban

Szezonális Arena jutalmakat tervez az Epic és változik a Boom Bow a 9.20-ban

Az Epic Games csapata egy igen terjedelmes kompetitív AMA-t (Ask me anything) tartott tegnap.

Magyar idő szerint péntek este az Epic Games néhány fejlesztője összeült, hogy a játékosokkal élőben kommunikáljanak és megválaszoljanak bizonyos kérdéseket a Fortnite kompetitív vonalával kapcsolatban. Korábban is tartottak már ilyen AMA-kat, volt szó a Battle Royale-ról is még a hetedik szezon végén, illetve a Creative módnak is dedikáltak már egy kérdezz-feleleket. A szóban forgó AMA-n a következő emberek vettek részt:

  • EpicEricSW - dizájn részleg
  • skyzyn - kompetitív dizájn
  • EpicMFG - spectating és közvetítés
  • EpicLoomin - kompetitív műveletek
  • EpicEquinox - kompetitív analízis
  • JustMooney1 - közösségi menedzser

Nézzük is, hogy melyek voltak a legfontosabb, legérdekesebb információk.

Tervezitek elválasztani az Arena módok/kompetitív módok tárgyait a casual módoktól?

Jelenleg nem. Azt szeretnénk, hogyha a játék mindenkinek ugyanúgy lenne elérhető, az azonos loot pool jót tesz a játék általános állapotának, befogadhatóbb minden játékos és a nézők számára is így. Arra törekszünk, hogy a játék azonos maradjon, bár néha vannak kivételek -lásd Siphon- viszont igyekszünk olyan balance módosításokkal előállni, amelyek minden játékosnak megfelelnek skill szinttől függetlenül.

Hogy látjátok az Arena mód jövőjét? Van arra vonatkozó tervetek, hogy új divíziókat, illetve ranglistát adjatok hozzá a módhoz?

Jelenleg is azon dolgozunk, hogy felrázzuk kicsit az Arenát, minőségibb mérkőzésekre törekszünk még nagyobb téttel. A Hype-ok egy különleges valutává alakulnak majd át, amelyekkel versenyeken lehet elindulni, illetve csatlakozni a magasabb szintű Arena mérkőzésekhez, ahol a legjobbak játszanak. Az Arena jövőbeli tervei között szerepelnek a szezonális jutalmak is.

Emellett természetesen tervezünk kisebb (nem díjazásos) tournamenteket is a kevésbé kompetitív bázisnak, ezek különféle csapatmérettel és játékmóddal ellátott versenyek lesznek, a jutalom pedig valószínűleg Hype lesz értük.

Hány observer dolgozik egy időben egy-egy adás során?

Alapvetően 2 és 30 közé tehető a számuk. Most már két módon tudunk közvetítést csinálni; vagy élőben spectatelünk, vagy pedig a streaming szerver replay-eit adjuk tovább. A két mód kissé eltér egymástól. Az online események során, mint amilyenek a World Cup selejtezői is, a streaming szerver replay-jéből dolgozunk, itt 13 ember segédkezik. Két darab 5 fős observers csapat, 1 game producer, 1 game director és 1 observer director. Ennél a közvetítési módnál az observerek már nagyjából tudják, hogy mikor, hol, mi történt. (Mivel replay. - a szerk.)

Az élő mérkőzések közvetítésénél nagyobb csapat dolgozik, általában 17 főből áll. Négy darab 3 fős observer csapat, 2 flex observer, 1 game producer, 1 game director és 1 observer director.

Így nézett ki a színfalak mögött a Secret Skirmish observer terme.

Terveztek 2v2 vagy 1v1 kompetitív módokat?

Minden lehetőséget megvizsgálunk, ami az alap battle royale módon kívül kínálkozik. Terveink szerint folytatjuk a Creative Mode projektjeit, így minden játékos megépítheti a maga Fortnite-ját.

Van esély arra, hogy újragondoljátok a FOV-val kapcsolatos álláspontotokat?

Jelenleg nem tervezünk lehetőséget adni a FOV változtatására. A fő célunk, hogy minden játékos megtalálja a maga útját, sikeresek legyenek és kiépítsék a maguk közönségét, ugyanakkor ennek a célnak része az is, hogy meghallgatjuk a nézőket. A játékosoknak lehetősége volt a képernyő felbontás megváltoztatására, a nézők azonban azt mondták, hogy ez abszolút negatív élmény volt számukra.

Tehát akkor terveztek LTM alapú tournamenteket is?

Igen, már dolgozunk rajta. Az első ilyen verseny Solid Gold Squadban kerül megrendezésre.

Terveztek kezdeni valamit a Ballerrel? A járgány remek ötlet és szórakoztató, ám teljesen tönkreteszi a kompetitív mérkőzéseket. Lőszer és nyersanyag égetés nélkül tudsz helyezkedni, high groundot szerezni.

Volt már olyan ötletünk, hogy az ötödik kör során kikapcsoljuk a járműveket is, úgy mint a Slipstreameket, de egyelőre vizsgáljuk a helyzetet, hogy jobban megértsük azt.

Van látható terv a Boom Bow vaultolására? Úgy érzem, hogy túlságosan agresszív és jóval kevesebb skill kell hozzá, mint a sniperekhez.

Érkezik néhány balance módosítás a 9.20-as frissítéssel.

Az AMA további részleteit a hivatalos Reddit oldalon olvashatjátok el.

Nektek melyik volt a legérdekesebb információ?

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!