Olcsók, erősek, de nem könnyűek. Miért nem tekinthetőek maximálisan kezdőbarátnak az Aggro deckek?
Tegyük fel, hogy egy új ismerősünk bele szeretne vágni a Hearthstone-ba és nekünk kell javasolni egy decket, amivel az első lépéseket megteheti a hosszú és vereségekkel teli úton. Milyen paklit ajánlanánk neki? Controlt nem, mivel drágák és nem túl izgalmasak egy full kezdőnek. Combot szintén nem, mivel az alapmechanikákat érdemes elsajátíttatni vele és nem a mély vízbe akarjuk bekergetni. Marad a Midrange és az Aggro. Sokan tartják úgy, hogy utóbbi egy viszonylag egyszerű műfaj, mivel mindent csak arcra kell húzni és ennyiből le is rendeztük ezt a típust. Ha mélyebbre ásunk, akkor derül csak ki, hogy ez az elképzelés teljesen szembemegy a valóssággal. Az Aggro deckek igenis nehezek, sőt néha a legmagasabb szinten kártyázó profik is több száz, akár ezer játék után sem állítják azt magukról, hogy tökéletesen kiismerték a HS leggyorsabb verzióit. Három fő pontban szedtük össze, hogy miért nehezek az Aggro deckek!
1. Tech kártyák, Mulligan és az ellenfelek kiismerése
Mielőtt egyáltalán megkezdődne az első kör, számos akadályba ütköznek az Aggro deckek. A 30 lap kiválogatásakor pontosan ismerni kell a metát, a legerősebb és legnépszerűbb deckeket, és ennek alapján kell megválogatni azokat a plusz tech kártyákat, amivel reagálni tudunk a potenciális fenyegetésekre. Itt jönnek képbe a Silence-ek, az egy célpontos, vagy területi leszedések, vagyis azok a lapok, amikkel a célunk nem közvetlen módon az ellenfél életerejének csökkentése. Ironbeak Owl, vagy Spellbreaker? Két Earth Shock, vagy elég az egy? Esetleg egy Bloodsail Corsairre is szükség van? Ezeket a döntéseket mindenkinek magának kell meghoznia, a netdeckelés nem mindig vezet célra.
A Mulligan és az ellenfelek ismerete szintén kritikus egy Aggro játékosnak. Pontosan fel kell mérni, hogy mik azok a kártyák, amiket meg kell tartani a kezdőkézben. Mivel általában 1-2-3 manás lényekből áll össze a paklink, ezért nem mindegy, hogy egy Argent Squire-t, vagy egy Knife Jugglert akarunk megtartani az elején, vagy inkább dobjuk mindkettőt és rámegyünk a Crystallizerre és a Mecharoo-ra. El kell gondolkodni azon, hogy mivel akarunk nyerni, mit tud reagálni az ellenfél, mi hogyan akarjuk megoldani az esetleges Eternium Rovert, vagy Northshire Clericet, ha esetleg kiröppen a boardra az első körben. Ehhez kell a tapasztalat és a rengeteg gyakorlás.
2. Mivel akarunk nyerni?
Elég egyszerű a képlet, mivel csak annyi a dolgunk, hogy az ellenfél életerejét 0-ra, vagy az alá csökkentsük. Az Aggro deckek pont erre képesek, néhány kör alatt, azonban nem lehet mindig ajtóstól a házba rontani. Néha megfelelően ki kell várni azt a pillanatot, amikor már tényleg bemondhatjuk az all-int és rányúlhatunk az ellenfél arcára. Addig tartani kell az asztalt, megfelelően kell cserélni, körbe kell játszani az esetleges leszedéseket, vagy más megoldásokat. Ha felmértük az első körök előtt, hogy mire számíthatunk, akkor a stratégia kész van az elméletben, a gyakorlatba kell átültetni mindezt. A Hearthstone szépsége, hogy az előzetesen elképzelt meccsek váratlan fordulatokat vehetnek, amikre egyáltalán nem készültünk fel. Mire gondolunk? Warrior ellen Control / Bomb változatra készülünk fel, de mi van akkor, ha ez egy Aggro Rush Warrior? Rögtön borul a terv és adaptálódni kell a megváltozott szituációhoz. Hasonló a helyzet, ha nem egy Cyclone Mage az ellenfél, hanem egy sokkal lassabb Freeze Mage. Ezek a kisebb meglepetések lehetnek azok, amik az Aggro játékosokat megkeseríthetik, mivel egyszerre ennyi különböző változat ellen nagyon nehéz a maximumot nyújtani, a limitált lehetőségek miatt. Rengeteg lap halott lehet, a tech kártyák semmit sem érnek és ilyen helyzetben kell mégis megpróbálni a lehetetlent, azaz behúzni a győzelmet.
3. A játékok helye az arc, de nem csak ennyiről van szó
Az Aggro játékosokról van egy általános vélemény, ami többségében inkább negatív. Aki Odd Huntert, Mech Mage-et, Aggro Overload Shamant játszik az alapból nem lehet jó kártyás, mivel ezekhez a deckekhez nem kell skill, gondolkodni sem kell, csak rá kell húzni mindent az arcra, figyelmen kívül kell hagyni a boardot, így is megvan a win. A probléma ott kezdődik, hogy sokan el is hiszik ezeket a teljesen valótlan állításokat és ezek vezetik őket, miközben nyomogatják a Steady Shotot ész nélkül. Az Aggro paklikhoz ugyanúgy kell tudás, azaz skill, mint egy nehéz Combo deckhez, ezért fordulhat elő, hogy a tapasztaltabb kezekben akár 10-15 %-kal jobb győzelmi arányt is elérhet egy full Aggro lista, mint egy átlagos casual kártyásnál. El kell felejteni ezt a "Face is the place" dolgot és minden lépést alaposan át kell gondolni. Mindenki tudja, hogy az Aggro deckek átlagosan sokkal gyorsabban befejezik a meccseket, mint a Midrange / Control társaik, de nem azért, mert 10 másodperc alatt vége a köröknek, hanem azért, mert viszonylag gyorsan eldőlhet, hogy nyert, vagy veszített a pakli. Ha üres a kezünk a 6. körben és elvesztettük a boardot, miközben az ellenfél 30 életerőn pihen, akkor lehet nyúlni a Concede gombért. Benne van a pakliban az is, hogy a negyedik körben az ellenfél nyúl a jobb alsó sarokért, mert átgázoltak rajta az olcsó lények és szinergiák. Az Aggro deckeknek ez az egyik ismérve, hogy gyorsan befejezi a meccseket, azonban nem azért, mert felelőtlenül és meggondolatlanul pakolja ki a kártyás a világító lapokat a kézből.
TL;DR: Az Aggro deckekben rengeteg döntést kell meghozni a meccsek előtt és alatt is, mivel tökéletesen kell felmérni az ellenfelek lehetséges válaszait és a mi erősségeinket is. A rengeteg 1-2-3 drop miatt minden lépésnek szerepe van, nem lehet csak random kiszórni a lapokat a kézből. El kell felejteni, hogy csak úgy nyerünk, ha az ellenfél életerejére megyünk rá, néha a lassú, de kivédhetetlen támadás többet ér, mint a "mindent bele" taktika.