Hatalmas bevételt termelnek a mobilos játékok, rengetegen játszanak velük.
A legfrissebb statisztikák alapján minden emberre a Földön, nagyjából másfél mobiljáték letöltés jut. A szárnyaló piacon uralkodnak a logikai, RPG és akciójátékok, amik az összes letöltött alkalmazás egyharmadát tették ki az elmúlt negyedévben.
Összesen 30,3 milliárd alkalmazást töltöttünk le a mobileszközeinkre, ebből 11,2 milliárd volt játék az elmúlt három hónapban. A legnagyobb átlagos felhasználószámmal rendelkező játék az a PUBG Mobile, amit több, mint 100 millióan játszanak világszerte annak ellenére, hogy több közel-keleti országban is betiltották. A Pokémon GO-ra a 9. legtöbbet költjük, miközben a 6. legnépszerűbb, érdemes lesz figyelni, hogy a Wizards Unite megjelenése mennyit ront majd ezeken a pozíciókon. A Clash of Clans és Clash Royale még mindig termeli a milliárdokat a Supercell számára, a Brawl Stars azonban nem érte el azt az átütő sikert, mint a korábbi játékaik.
Az Android és iOS közötti különbségen valószínű senki sem lepődik meg. Az elérhetőség és ár még mindig két olyan tényező, ami az emberek legnagyobb hányadánál befolyásolja az eszközvásárlást, így juthat minden egyes iOS App Store-os letöltésre közel háromszor annyi Google Playes. Ha kizárólag a játékokra fókuszálunk, akkor még nagyobb az Androidos készülékek dominanciája, ugyanis 265 %-kal több letöltés érkezik ezekről a mobileszközökről. Az összes Appból származó bevétel 75 %-át a játékok teszik ki és a bevételek évről évre folyamatosan növekednek.
Az elmúlt hónapokban az Egyesült Államokban töltötték le a legtöbb mobiljátékot, azonban bevételben Kína vezet. Utánuk következik Japán és Dél-Korea, mint a harmadik és negyedik legnagyobb piac a mobilos applikációk világában.