Egy befektetési szakértő szerint a Disney-nek fel kéne vásárolnia az Activision Blizzardot

Egy befektetési szakértő szerint a Disney-nek fel kéne vásárolnia az Activision Blizzardot

Jelenleg ugyanis minden adott ahhoz, hogy ez az üzlet sikeres legyen.

Az Activision Blizzard körül már hosszú hónapok óta áll a bál, a cég szinte folyamatos pofonokba ütközik, ami a számokat illeti az elmúlt hónapokban mintegy 43%-os visszaesés tapasztalható a részvényeikben. Ez a mértékű csökkenés már lehetővé teszi néhány nagyobb cég számára, hogy egy komoly döntést meghozva befektessen az egyelőre gyengélkedő hajóba, a Disney azonban pont egy olyan vállalat, ami erre képes lenne, Nick Licouris, a Gerber Kawasaki Inc. társalapítója szerint pedig pontosan ezt kellene tenniük.

Láss csodát, a Disney az elmúlt években egyre nagyobb hangsúlyt fektetett a videojátékiparra, hiszen van közük a League of Legends-et fejlesztő Riot Games-hez is, de a Disney XD csatornán egy ideje már Overwatch League-et is közvetítenek, továbbá a Star Wars játékok, meg úgy egyébként minden Star Wars tartalom is a Disney kezében van.

Az Activision Blizzardnak bizony hihetetlenül jól jönne egy ilyen üzlet, ugyanis egyrészt brutálisan nagy tőkéhez jutna a vállalat, másrészt továbbnövelhetné a Blizzard húzó e-sport játékainak befolyását. Ami viszont a legkomolyabb érv, hogy az Activision Blizzard jó ideje elhintette már, hogy szeretnék megfilmesíteni a különböző játékaikat. Jeff Kaplan például szívesen látna egy Overwatch filmet vagy sorozatot, de ez csak egy a sok közül, rengetegen örülnének valószínűleg egy Diablo szériának is.

A videojátékok megfilmesítése a következő években talán nagyobb szerepet kap majd, emlékezzünk csak vissza a 2016-os Warcraft filmre, ami a spekulációk szerint mintegy 15-30 millió dolláros veszteséget okozott a stúdiónak, azonban egyes források szerint 400 millió dollárnyi jegyet adtak el a vetítéseire. Bár a film többnyire nem nyerte el a nézők tetszését, nem lehet azt mondani, hogy az igény hiánya okozta a bukását. Szerencsére a Netflix is épp egy komoly projekten dolgozik, hamarosan érkezik a Witcher sorozat, nemrég megkaptuk belőle az első trailert is.

Amennyiben a Disney valóban úgy döntene, hogy bekebelezi a játékfejlesztő óriást, az idővel elég nagy hatással lehet a videojáték piacra is, az EA Games-es tapasztalatikból kiindulva viszont talán pozitív irányról beszélhetnénk, ugyanis a Disney már inkább tényleg jó játékokat szeretne, nem pedig fejős tehenet. 

Pletykák szerint az Activision Blizzard műhelyében most is több játék készül egyszerre, szóval hiába a csökkenés, a munka nem áll meg, persze a történet kontra része, hogy a Disney megjelenésével a cégnek egyel több szereplő mondhatná meg, hogy mikor mit csináljon.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Közvetítések