A Counter-Strike atyja mesélt a CS múltjáról, jelenéről és legújabb projektjéről is

A Counter-Strike atyja mesélt a CS múltjáról, jelenéről és legújabb projektjéről is

Ha valaki,akkor ő aztán mindent el tud mesélni a CS-ről.

Gabe Newell sajnos továbbra sem mutat különösebb érdeklődést a profi CS iránt, pedig számtalan Majorön számítottunk már a megjelenésére. Sebaj, az ESL One: kölni versenyén talán egy még izgalmasabb személy, Minh Le, a CS egyik eredeti alkotója tűnt fel. Rövid üzenetben akkor is hallhattuk ők a profi e-sportról és a CS:GO-ról beszélni, viszont egy még izgalmasabb és még inkább terjedelmes interjút adott a fandom.com munkatársának. A legizgalmasabb kérdéséket válogattam össze. 

Az egyetemi éveid alatt jött a Counter-Strike ötlete. Hogy sikerült a munkát és a tanulást összeegyeztetni?

"Nem igazán éreztem megterhelőnek, mert örömmel dolgoztam a projekten. Különösen az első béta sikeressége adott akkora motivációt, hogy boldogan szántam még rá a munkára napi 4-5 órát pluszban. A közösségi pályákkal pedig valami egészen különlegeset hoztunk létre a Counter-Strike-kal. (...) A közösség miatt tudott ilyen gyorsan nőni a CS, gyakorlatilag az egész játék egy közösségi projekt volt."

Hogyan hat a CS a jelenlegi életedre? Szoktál magadra a Counter-Strike alkotójaként hivatkozni?

(...) "Sokat tanultam az FPS játékok készítéséből. Ezeket mind át tudtam hozni a jelenlegi projektbe, ami egy új FPS játék lesz a Pearl Abbys csapatától. Persze hiába a CS sikere, nem minden játékom volt jó. De például a Rust-ra egy sikeres programként hivatkozok, különösen, hogy nem is egy átlagos lövölde, hanem egy open world túlélőjáték. Sokat tanultam a Rust csapatától, azóta másképpen látom az FPS játékokat."

cs_siege külső területe

Miért voltál felelős a Rust-ban?

"A fegyverek animációján dolgoztam, illetve az alapvető fegyverkezelésen. A munkám 90%-a a fegyverekkel volt kapcsolatos, hogy minél nagyobb élmény legyen használni őket, én minél inkább egy erőteljes eszköz benyomását keltsék. Ezeken túl néhány speciális effekten is dolgoztam, igazán remek volt."

Van bármi, amit megváltoztatnál a modern CS-ben?

"Amikor megcsináltuk a CS-t még 24 játékos tudott egyszerre játszani, 12v12. Bár sokkal kaotikusabbnak tűnt a játékmenet, sokkal izgalmasabb és feszesebb is volt, hiszen sok többfelé kellett figyelned, több lehetséges kimenetele volt egy-egy helyzetnek. A jelenlegi 5v5 sokkal inkább kiszámítható, és nekem, mint átlagos játékosnak kicsit túl száraz is. Persze így sokkal jobban tud érvényesülni az e-sportban, de én személy szerint jobban szeretem a kicsit kaotikusabb játékokat, mint például a Battlefield."

Érdekes azt hallani, hogy magadat átlagos játékosként jellemzed, holott te alkottad az egyik legnagyobb e-sport játékot.

"Igen, ez fura! (nevet) Őszinte leszek veled, amikor azt kérték, hogy változtassunk néhány dolgon a CS-ben, az nem mindig tetszett. Igazi kihívás volt, mert egyensúlyban kell, hogy legyen a játék. Sok játékból ez hiányzik, de mi rengeteg időt szántunk ezekre a munkákra. Ott vannak például a pályák. Sokkal nehezebb egy jó CS pályát elkészíteni, mint egy PUBG mapot, mert a CS egy kiegyensúlyozott játék, a PUBG pedig sokkal inkább véletlenszerű."

Melyik a legjobb Counter-Strike pálya?

Szerintem a cs_siege. Talán holtversenyben áll még vele a Facility. (...) Elképesztő tűzharcok alakultak ki itt, nem tudom miért, de ezeket élveztem a legjobban."

A Minh Le-vel készült teljes interjút itt tudjátok elolvasni, eredeti, angol nyelven.

MONDD EL A VÉLEMÉNYED KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!