Hatalmas változások érkeznek az Aréna játékmódba a 15.4-es patchben!

Hatalmas változások érkeznek az Aréna játékmódba a 15.4-es patchben!

Iksar jelentette be, hogy hamarosan alapjaiban alakul át az Arena mód draft rendszere.

A Hearthstone állandó játékmódjai közül az Arena kapta és kapja a mai napig a legtöbb változtatást. Általában ezek a micropatchek nem szerepelnek a hivatalos közleményekben, de időről időre kiderül, hogy valami változott a draft rendszerében. A következő nagy patch azonban olyan módosítást hoz az Arénába, amire már évek óta nem volt példa. Teljesen átalakítják a pickelési fázist, mivel kiveszik a bucket rendszert és visszatérnek az évekkel ezelőtti állapothoz. Többen üdvözölték Iksar bejelentését, amíg mások gyorsan kifejtették a véleményüket azzal kapcsolatban, hogy mennyire rossz ötlet, amit a Blizzard már eltervezett. Mi is az a bucket rendszer és mi várható a jövőben az Aréna módban?

Mi az a "bucket system"?

Az Arénában 3X30 lapból kell kiválasztanunk azokat, amikkel szeretnénk játszani a run során. A laphármasokat nem véletlenszerűen dobja fel a játék, hanem egy úgynevezett bucketből választ három kártyát, amiből mi egyet a paklinkhoz adhatunk. A bucketekben erősség szerint szerepelnek a lapok, így fordulhat elő, hogy a Tirion mellé nem Lorewalker Chot ajánlja fel a gép, hanem Zephryst és a Spikeridge Steedet. Ezt a bucket rendszert törlik el teljesen, így ismét előfordulhat majd, hogy 9 Flamestrike-os Mage állja majd az utunkat az Arénában, mivel a legerősebb és leggyengébb lapok is teljesen véletlen módon kerülnek bele a 30X3 kártya közé.

Miért jó, hogy eltörlik a bucketeket?

A legnagyobb kritika a "kosarakkal" szemben, hogy túlságosan homogénné formálta az Arénát. Minden bucketben ugyanazok a lapok szerepeltek, így rutinból lehetett pickelni és minden jobb játékos szinte teljesen ugyanazokat a paklikat rakta össze. A változatosság teljesen kiveszett a deckekből, de a jövőben visszatér a random faktor, így lehet majd örülni, amikor a 4. Tiriont is behúzzuk a paklinkba. A másik oldalon megjelennek majd a gyenge kártyák, amik közül muszáj lesz majd választani, így próbálja egyensúlyban tartani a játék a paklik erősségét. 

Miért rossz, hogy eltörlik a bucketeket?

Pontosan a random faktor az, ami sokakat eltántorít ettől a játékmódtól. Amikor az ellenfél a 4. Flamestrike-ot tolja el a meccsen, akkor elgondolkodhatunk rajta, hogy hagyjuk az egészet a fenébe. Ami azonban eltér majd a bucketek előtti rendszertől, az a gyakoriság faktor. Régen három Legendaryt / három Epicet ajánlott fel a gép minden esetben, amik között általában egyértelmű volt, hogy melyik a legerősebb. Ezt nem vezetik be újra, így simán lehet, hogy a Tirion mellé felajánl a gép egy Wispet és egy Generous Mummyt, vagy a Flamestrike mellé egy Zephryst és egy Deck of Wonderst. 

A 15.4-es patchben, még az új kiegészítő megjelenése előtt érkeznek a fenti változtatások, vagyis a bucketek távoznak és minden kártya, raritys megkötések nélkül bekerül egy hatalmas poolba, ahonnan random ajánlja fel a gép a laphármasokat. A bucketek nélkül sokkal gyorsabban érkezhetnek majd a micropatchek is Iksar szerint, mivel nem kell figyelni a kosarakra. Ami még pozitívan hathat az Arénára, hogy a bucketek rendszerében a leggyakoribb lapok 1,5-szer szerepeltek a draft során, kosarak nélkül 0,9-re csökkent ez a szám, vagyis sokkal változatosabbak lesznek a paklik. Iksar úgy gondolja, hogy a draftolást érdekesebbé tették a bucketek, de a játékélményre károsan hatottak a homogén deckek. Így elveszett a változatosság, amit kifejezetten egészségesnek tart a Blizzard, ezért is újítják meg a játékot minél többször.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!