A fejlesztő láthatóan minden áron arra törekszik, hogy a lehető legjobban kiegyenlítse az esélyeket.
A tegnapi v10.20-as frissítés hozott a játékba egy új területet és egy új tárgyat is, a legnagyobb felfordulást azonban mégis egy elsőre ártatlannak tűnő változtatás okozta. Az Epic a Turbo Build két elem letétele közötti minimum eltelt időt 0,05 mp-ről 0,15 mp-re növelte. Ez nem hangzik soknak, ám mégis alaposan bekavartak vele a játékmenetnek, alapvető építési mechanikák váltak jóval nehezebbé miatta. Pedig a múltban, egészen pontosan a v4.30-as frissítésig ez volt az alapvető köztes idő a Turbo Buildnél.
A játékosok az első pillanatoktól kezdve nem tetszésüket fejezték ki a módosítással szemben, értelemszerűen a kompetitív játékosokat érinti leginkább, akiknek ez a plusz egy tized másodperc rengeteg bosszúságot jelent. Az Epic Games most egy blogposztban magyarázta el, hogy miért is jött ez a változtatás.
Az okok, amiért változott a Turbo Build:
- Az igazán gyors Turbo Builddel az alacsony pinggel rendelkező játékosok túl nagy előnnyel rendelkeztek
- Túl könnyen vehették el más játékosok falát
- Lehetetlenség volt keresztül lőni egy alacsony pinges játékos falán
- Az aránytalan támadással szemben is "könnyebb" dolga volt a védőnek
- Adott esetben akár egy squad lövéseit is ki tudta építeni egy ember egy 1x1-es területen
- A módosítás növeli az építés pontosságát (elvileg nem rak le egyszerre két elemet a játék)
- Általánosságban csökkenteni akarták kicsit az építés sebességét
Mechanikák, amikbe nem akar drasztikusan beleszólni az Epic:
- Az építésre való hajlam
- A 90 fokos mechanika
- A "waterfall" mechanika
A következő lépések, amikről értesítik a játékosokat, ha életbe lépnek:
- Szeretnék kicserélni a turbo building késleltetését a tüzelési arány logikájára
- A ledöntött falak újraépítésének logikáján még gondolkoznak
- Minden játékos, aki gyorsabban épít, mint 0,15 mp, egy listára kerülne arra az időre, amíg nem építhet
- Ha két vagy több játékos egyszerre szeretne ugyanarra a területre építeni, a rendszer bizonyos szempont alapján döntené el, hogy kinek sikerül, az alábbi lehetőségeken vacillálnak a fejlesztők:
- "Érme feldobás" azok között, akik akkor nem birtokolják a területet
- "Érme feldobás" azok között, akik oda szeretnének építeni
- A rendszer annak a játékosnak kedvez, aki aktuálisan birtokolja az építményt
- Ehhez kapcsolódóan szeretnék elérni, hogy a fal elvétel ne a pingen múljon
- Szeretnék, hogy a fal elpusztulása és újraépítése között minimum időnek kelljen eltelnie
Jól látszik, hogy a jövőbeli tervek elég összetettek, nagyon aprólékosan belenyúlnak a játék alapvető logikai működésébe, de ki tudja, talán még valami jó is kisülhet belőlük. A tegnapi frissítés óta egyébként mindenki temeti a Fortnite-ot, meglátjuk, hogy a történet a következő 1-2 hétben merre halad, ugyanis a mai naptól elindulnak az újabb heti versenyek is, ha pedig emiatt sokan nem indulnak rajta, sokan nem streamelik a játékot, biztosan átgondolja a dolgokat az Epic Games.
Benne van egyébként az is a pakliban, hogy a Turbo Build a változtatás miatt bugokkal küszködik, ugyanis elvileg az Epic nem akar beleszólni a 90 fokozásba, gyakorlatilag pedig mégis drasztikusan megnehezítették azt.
A Turbo Build aktuális helyzetéről Sunn készített egy könnyen érthető videót.