Egy mechanika, ami az Arénában találta meg a helyét!

Egy mechanika, ami az Arénában találta meg a helyét!

A Play Mode mérkőzéseken alig-alig tűnik fel, de Arenában az egyik leghasznosabb keywordnek számít.

A Hearthstone egyik szépsége, hogy a különböző játékmódokban teljesen eltérő mechanikák, képességek és keywordök kerülhetnek előtérbe. Az Overkill képesség kifejezetten gyengén muzsikál jelenleg a Standard Ranked meccseken, de Wildban sem jobb a helyzet. Bezzeg Arenában hasítanak ezek a lapok és bátran draftolhatjuk őket. Nézzünk szét az Overkill lapok világában!

Mi az az Overkill és mikor került be a játékba?

Az Overkill lapok a Rastakhan's Rumble kiegészítővel érkeztek a játékba, ami 2018. december 4-én jelent meg hivatalosan. Előtte már próbálkozott a Blizzard hasonló kártyával, gondoljunk csak az Explosive Runes Secretre. Az Overkill lényege, hogy ha többet sebez a lény / varázslat / fegyver mint a célpont(ok) aktuális életereje, akkor valami plusz jutalommal gazdagodunk. Teljesen mindegy, hogy a két életerős lényre hármat, vagy harminchármat üt az Overkilles fegyver, a lényeg, hogy több legyen a sebzés legalább eggyel, mint a HP.

Standard

Két lap van csak talpon a vidéken. Az egyik a Sul'thraze, amit a Highlander Warrior használ egész jó eredménnyel, a másik a Baited Arrow, ami a Highlander Hunterben találta meg a helyét. A többiek egyszerűen nem képesek labdába rúgni, hiába volt régen játszható az Oondasta, a Half-Time Scavenger, mint tech lap, vagy a Blast Wave. Jelenleg az Overkill kártyák nem sok vizet zavarnak és a jelek alapján nem is igazán érzi szükségesnek a Blizzard, hogy foglalkozzon velük. 2020 áprilisában úgy is mennek át Wildba, minek buffolják addig őket?

Wild

Hasonlóan gyenge számokkal találkozunk kivétel az Oondasta, ami a Reno Hunterben túlságosan jó számokat hoz ahhoz, hogy kihagyjuk belőle. A Sul'thraze sehol sincs, a Baited Arrow szintén a Reno Hunterben teszi a dolgát. A Linecracker sokat szerepelt a Saviors of Uldum utáni napokban, mivel a BEEEES!!!-zel és az Earthen Scalesszel könnyedén kombózható, így több, mint 2000 armort pakolhatunk fel magunkra egy kör alatt. Ezért is magas a győzelmi aránya a lapnak, ha sikerül kijátszani. Egyébként maga a deck szóra sem érdemes, de legalább momentumai vannak a kártyának.

Arena

Bezzeg az Arénában kiváló számokat hoz majdnem az összes Overkill kártya. Ebben a játékmódban nincsen annyi szinergia, sokkal kevesebb a leszedés és a tech lap, ezért szabadon garázdálkodhatnak a kicsit greedynek tűnő Overkill lapok. A top 4 lap önmagában leszedésként használható, így nem is meglepő, hogy ilyen jó számokat hoz, de a Ticket Scalper, vagy a Linecracker is jó picknek számít. Ha az ellenfél nem tudja megoldani a következő körben az Overkill lapokat, azonnal komoly fenyegetéssel kell szembenéznie, mivel elég jó bónuszokat nyerhetünk ki belőlük. 

Hiába tűnik egy elbaltázott koncepciónak az Overkill, néha érdemes kicsit elszakadni a Standard / Wild meccsektől és körbenézni a peremvidéken, ahol ezek a képességek uralhatják a HS-t.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!


Kövess Minket!



Közvetítések