Egészen hihetetlen mennyiségű feliratkozót szerzett már és kiderült, hogy pontosan mennyiért szerződött le.
Az elmúlt egy hétben minden Ninja körül forgott, a méltán híres Fortnite streamer ugyanis úgy döntött, hogy több évnyi Twitch-es munka után átpártol a Microsoft streaming szolgáltatásához, a Mixerhez. A szerződés pontos árát akkor még nem tudtuk és arról se volt fogalmunk, hogy hány ember használja majd ki az ingyenes feliratkozást. Nagyon úgy néz ki, hogy hatalmasat szakított ezzel az üzlettel Ninja, ugyanis már átlépte az egymillió feliratkozót, ami még számára is abszolút rekord, igaz az ingyenesség miatt egy kicsit félrevezető adat.
Today we hit 1,000,000 active subscribers on mixer ^-^ thank you for all the incredible support. I haven't felt this good in a long time. pic.twitter.com/kdLgBJk0Ud
— Ninja (@Ninja) 2019. augusztus 6.
Emellett viszont egy másik fontos információ is napvilágot látott, a Verge újságírója szerint ugyanis körülbelül 50 millió dollár ütötte a markát Ninjanak a Mixeres szerződésnek köszönhetően, ami forintra átszámolva körülbelül 14,5 milliárd forint.
Why did Microsoft pay ~$50 million+ to get Ninja on Mixer? This isn't about selling Xbox consoles. It's a platform play for xCloud, and Microsoft needs as many entry points to it as possible. Google has YouTube + Stadia and Amazon has Twitch. Microsoft has Xbox + Mixer + xCloud
— Tom Warren (@tomwarren) 2019. augusztus 2.
A Microsoft nem véletlenül csengetett ki ennyit, ugyanis reményeik szerint így felvehetik a versenyt a többi tech óriáscéggel. Az Amazonnak ugyanis ott a Twitch, míg a Google-nek a Youtube és a Stadia, így most már nekik is lépniük kellett. Nagyon úgy néz ki, hogy ezt a Mixerrel szeretnék megtenni. Az elmúlt napokban egyébként több streamer is jelezte, hogy bármikor átpártolna a Mixerhez, ha elég vaskos szerződést adnának neki. A legnagyobb szószóló Dr Disrespect volt, aki körülbelül annyit kérne az exkluzivitásért, mint Ninja.
A Twitch egyébként bármennyire is szeretné elhitetni velünk, hogy nem hiányzik számukra Ninja, az elmúlt napokban igen gyenge taktikával próbálták helyrebillenteni az egyensúlyt. Szinte kizárólag csak azok a Fortnite streamerek kerültek előtérbe a Twitch főoldalán, akik éppen Ninja-val játszottak, így gyakorlatilag náluk is lehetett nézni Ninja-t, bár ezzel csak azt érték el, hogy a legnagyobb konkurencia főstreamerét reklámozták.
Nem lepődnénk meg, ha a Mixer a jövőben más streamerek elé is rakna hasonló szerződéseket, de lehet, hogy ezután már egy kicsit visszafogottabb árakkal.