Tokió 2020 - Rocket League-gel és a Street Fighter V-tel vezetik fel az olimpiát

Tokió 2020 - Rocket League-gel és a Street Fighter V-tel vezetik fel az olimpiát

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság és az Intel megnyitja kapuit az e-sportok felé az olimpia kapcsán.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság, valamint az Intel közösen jelentették be az Intel World Open elnevezésű megmérettetésüket, amely a 2020-as tokiói nyári olimpia felvezetéseképp kerül megrendezésre.

Az Intel World Open torna keretein belül a Rocket League, illetve a Street Fighter V játékok legjobbjai mérettethetik össze magukat, amelyben a Psyonix, az Epic Games és a Capcom is az esemény partnere lesz. A torna összdíjazása 500.000$-ban került megállapításra, azaz címenként 250.000$-t osztanak szét a részt vevő csapatok között. A bajnokság döntője ráadásul 2020. július 22-24. között lesz a tokiói Zepp DiverCity arénában, a döntőt követően pedig maga az olimpia is kezdetét veszi.

Az online selejtezők során minden résztvevőnek meglesz az esélye, hogy később egy élőben közvetített, a lengyelországi Katowicében rendezett júniusi selejtezőn a saját országát képviselhesse. Ezen a tornán dől el, melyik csapatok utazhatnak majd Tokióba. A lebonyolításban az Intel egyik partnere, az ESL is részt fog venni.

Az Intel World Open egy korábbi együttműködést tett még szorosabbá, korábban ugyanis a 2018-as dél-koreai téli olimpián is megrendezésre került egy, az olimpiát felvezető e-sport esemény, bár azon csak a Blizzard játéka, a StarCraft II került terítékre, illetve csak online lehetett megtekinteni. Az Intel World Open tokiói eseményét azonban akár a helyszínről, élőben is meg lehet majd tekinteni!

Közel áll hozzád a Rocket League, vagy a Street Fighter V? Akkor itt az esélyed megmutatni magad.

Az Intel e-sportért felelős üzletfejlesztési igazgatója, Mark Subotnick szerint Tokió az ideális helyszíne ennek az új megmérettetésnek, még a 2020-as nyári olimpiával való nyilvánvaló kapcsolaton túl is.

"Ez az új megmérettetés azért is kerül megrendezésre, hogy a meglévő értékeinket hangsúlyozzuk - legyünk nyitottak mindenkinek, összhangban az olimpiával - nyilatkozta a The Esports Observer portálnak. - Nincs is jobb rendező ország ennek kezdetéhez, mint Japán. Először bonyolítjuk le az Intel World Opent, Japánnak pedig kifejezetten gazdag történelme van a gaming világban. Megtiszteltetés számunkra, hogy Japán fényes e-sport jövőjéhez hozzájárulhatunk. Egy minden nemzet számára elérhető esemény sok elkötelezettséget, csapatmunkát és persze partnert is igényel. Szerencsések is vagyunk, hogy két ilyen nagyszerű partnerünk lesz 2020-ra."

A játékválasztásról

Rocket League és a Street Fighter V két teljesen eltérő játék, de az e-sportok világában ezt a két játékot értik meg a legkönnyebben az ezeket nem ismerő nézők. A Psyonix által készített Rocket League-ben - amely az Epic Games egyik leányvállalata lett 2019 májusában - autókkal kell egy nagy labdát az ellenfél kapujába juttatni. Ezekkel az autókkal repülni is a lehet a levegőben, ez pedig még több szépséget ad a játéknak. Míg a Capcom által készített Street Fighters V egy közel évtizedes múltra visszatekintő sorozat egyik része, eléggé átlátható a verekedés a nézők számára, és igen hosszú életerőcsík pedig egyértelműen jelzi a mérkőzés állását.

"Amikor az Intellel dolgozunk és valami olyasmit szeretnénk lebonyolítani, min az Intel World Open, azt is figyelembe vesszük, hogy a lehető legnagyobb közönség szeresse meg a címeket. Ebben pedig a Rocket League és a Street Fighters V ott van a legjobbak között" - tette hozzá Subotnick. - "Ez a két játék valami, amit az e-sportot nem annyira követők is nagy eséllyel megnézik, ekkor pedig szinte azonnal megértik, hogy mit miért csinálnak a játékosok. Ez sajnos a legtöbb e-sport játékra nem igaz." 

A Street Fighter V kapcsán Subotnick azt emelte ki, hogy a sorozat "szép, és gazdag történelme" Japánban olyan indokot adott, amely nélkülözhetetlenné tette ezt a rendezésben. Mike Larson, a Capcom Media Ventures marketingekért felelős alelnöke szerint az Intel World Open nemzeti oldalról való megközelítése ideális kiegészítése a már létező Capcom Pro Tournak és a 3v3 Street Fighter League-nek, ez az esemény pedig segít a kiadót az e-sportok felé irányítani.

"Az e-sport az a világ, amely felé a kiadó és maga a játék is haladna. Izgatottak vagyunk, hogy a részesei lehetünk ennek a megmérettetésnek, mert ez még több lehetőséget adhat nekünk." - tette hozzá Larson.

Eközben a Psyonixnak ez egy óriási lehetőség, nemcsak attekintetben, hogy a Rocket League-et még szélesebb közönség ismerhesse meg, hanem hogy nemzeti válogatottak is jelen legyenek a játékban. A fejlesztőcég kiadásokért felelős alelnöke, Jeremy Dunham szerint az Intel World Open új versenyzési formátumokkal szolgálhat az évente kétszer megrendezett Rocket League Championship Series (RLCS) és egyéb tornák mellett.

"Úgy gondoljuk, hogy mégha nem is egy hivatalos olimpiai versenyszám lesz a Rocket League, ez így is valami - már csak az esemény jellegéből kiindulva -, ami rengeteg izgalmat és várakozást hozhat az e-sport közösségben belül, beleértve a rajongókat is" - mondta Dunham. - "Ez valami teljesen más. Sosem vágtunk bele hasonlóba, viszont ez az, amit a rajongóink nagyon-nagyon régóta kértek - hogy legyen nemzeteknek is megmérettetés a játékban. Úgy gondoljuk, hogy ez azért is jó lehetőség, mert például a játékot nem ismerő közönségnek mutathatják meg a játékosok, mire képesek. Izgatottak vagyunk mi is."

Melyik játéknak örültök, hogy bekerült a választékba? Melyik selejtezőjén fogtok indulni? Mit gondolsz erről, van helye az e-sportnak az olimpián? Oszd meg velünk véleményed hosszászólásban! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!