Hirdetés

A Twitch számok alapján haldoklik a Fortnite? Nem éppen!

Wolfi | 19/09/14 12:43
Cikk mentése

De mindezért az Epic politikája, a streamerek, az idő vagy a három együtt a hibás?

Hirdetés

Be kell látnunk, hogy a Fortnite 10. szezonja közel sem sikerült úgy, ahogy azt az Epic vagy éppen a közösség eltervezte. A sztori remekül indult és úgy nézett ki, hogy egy igazán nagy dobásra készül az Epic, de a robotok teljesen tönkretették a játékot sok játékos számára. A legtöbb streamer és profi egyre nehezebben vette rá magát arra, hogy játsszon a játékkal, így sokan a WoW Classic-ban és a Minecraftban kerestek menedéket. Mindez az mostanra látszódott meg igazán, hisz a Twitch statisztikái szerint körülbelül 25%-kal néztek kevesebb Fortnite-ot a felhasználók mint azelőtt, de tényleg a Brute-ok, vagy éppen a streamerek a hibásak? Az is előfordulhat, hogy mindez teljesen természetes? Erre tökéletes választ senki nem tud adni, de nézzük is meg, hogy mire gondolunk ennél a három kategóriánál.

A Streamerek

A Twitch számai valamennyire csalókák lehetnek, hisz a nézők nagy százaléka nem abbahagyta a Fortnite nézését, hanem átvándorolt a Mixerre, hogy Ninjat követhesse. Persze már ő sem játszik annyit a Fortnite-tal, Minecraftozni és WoW-ozni is láthattuk mostanában. Ennél viszont komolyabb aggályai is lehetnek az Epic-nek, hisz nemrég a második legnagyobb Fortnite streamer, Tfue jelentette be, hogy mentális problémák miatt szünetet tart. Emellett TimTheTatMan, Courage és sokan mások is a Minecraft vagy a WoW mellett tették le a voksukat, mindez 25%-os csökkenést eredményez, az elmúlt hetekben pedig a 4-5. helyen áll a legnézettebb játékok között a Fortnite.

A Mechek

Persze sok streamer nem azért hagyta abba a játékot mert megunták, hanem azért, mert a robotok még mindig nem kerültek ki. Sokukról klipet is találhatunk ahogy éppen dühöngenek a robotok miatt, majd egyszerűen kilépnek és inkább más játékot játszanak. Az Epic politikája a szezonban katasztrofális volt, foggal-körömmel ragaszkodnak a Brute-hoz, ami komoly negatív reklám lehet a jövőre nézve, még akkor is, ha jelenleg a játékosbázis növekszik azért, mert bárki megnyerhet egy meccsek némi szerencsével.

Az idő

A fenti példák persze lehet, hogy csak minimálisan alakítják a nézősereget és a játékosbázist. Előfordulhat, hogy a Fortnite felett egyszerűen elszállt az idő, a Minecraft reneszánsza és a WoW Classic megérkezése pedig csak felgyorsította az eseményeket. Emellett más, régi kompetitív játékok is kényelmesen hátradőlhetnek, hisz a LoL, a DOTA és a CS:GO játékosbázisa is folyamatosan növekszik, vagy éppen stagnál.

Persze ezt nem úgy kell érteni, hogy holnaptól már senki nem játszik a Fortnite-tal. Épp ellenkezőleg, a következő években valószínűleg még mindig az egyik legnépszerűbb játék lesz a világon, de azt talán már kimondhatjuk, hogy túl van karriere csúcsán.

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Hirdetés
A hozzászólás nincs engedélyezve
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?