Hirdetés

Hearthstone Battlegrounds kisokos és alapok LvL Up Hulkeinsteinnel

Loemifar | 19/11/12 19:00
Cikk mentése

Az MNEB első szezonjának Hearthstone bajnoka belevetette magát a Battlegroundsba. A tapasztalataiból ti is hasznot húzhattok!

Hirdetés

Ma estétől minden játékos számára megnyílnak a csataterek kapui és kötöttségek nélkül merülhetünk el a Hearthstone új játékmódjában, a Battlegroundsban. Az alapokat nem nehéz elsajátítani, de igazán jó játékossá csak nagyon kevesen válnak. A nagy streamerek és nemzetközi szinten is kimagasló eredményt felmutató HS-esek természetesen azonnal belevetették magukat a 8 fős auto-battlerbe, de nem csak ők azok, akik megértették, hogyan is lehet top 4-ben végezni hosszútávon. A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonjának győztese, a LvL Up Esports legeredményesebb játékosa, Balázs "Hulkeinstein" Sebestyén is úgy döntött, hogy ad egy esélyt az új módnak. Az eredmények magukért beszélnek, az európai szerveren már a legjobb 150 "kártyás" között olvashatjuk a nevét. Tapasztalatait és hasznos tanácsait nem tartja meg magának, hanem szívesen megosztja mindenkivel, aki szeretné érteni, hogy milyen stratégiával lehet érvényesülni a zárt béta fázisban lévő játékmódban. 

/Az éjjeli patch előtti állapotok alapján készült a cikk./

Alapok

Mint minden auto-battler, két fő módon tudunk beleszólni a fordulók kimenetelébe. Az egyik, hogy Bob Tavernájában recruitolunk lényeket. Ezeket a minionokat lecserélhetjük, vagy le is fagyaszthatjuk, ha az adott körben épp nem tudunk velük mit kezdeni. A minionjainkat a kezünkből az asztalra kell helyezni, hogy az ellenfelek ellen harcba induljanak. Az erőforrásunk (coinok) menedzselése, a lényeink tökéletes pozicionálása és a minionjaink, illetve a közöttük húzódó szinergiák fejlesztése segíthet minket a győzelemhez. Ha játszottál már auto-battler játékkal, akkor tudhatod, hogy az első pár forduló az egységek, hősök és a kezelőfelület megismeréséről szól, ez nincs másképp a Battlegroundsban sem. 

  • Minden meccs elején három Heroból választhatunk, mindegyiknek egyedi Hero Powere van
  • Minden hős alapból 40 életerővel
  • Minden játékot három coinnal kezdünk
  • Minden egység három coinba kerül
  • Maximum 10 coinból gazdálkodhatunk a hetedik fordulótól kezdődően
  • Hogy magasabb tierből kapjunk egységeket, fejlesztenünk kell a "poolt" (Bob baloldalán a csillag)
  • Három azonos nevű és tierű kártya fejleszthető a következő szintre. Az "upgrade-elt" lap értékei (hp, attack, szövegben a buffok) duplázódnak
  • Adott típusú kártyából limitált számú van a játékban, ezeken a többi játékossal osztozkodunk
    • Tier 1: 18 példány
    • Tier 2: 15 példány
    • Tier 3: 13 példány
    • Tier 4: 11 példány
    • Tier 5: 9 példány
    • Tier 6: 6 példány
  • Ha egy játékos eladja a kártyáját, vagy kiesik a játékból, a lapjai visszakerülnek a "poolba"
  • Minden összecsapásban véletlenszerűen dől el, hogy melyik játékos lénye üt először
  • Mindig a bal szélső lény üt először
  • A minionok véletlenszerű célpontokat támadnak, kivéve a Taunt, mivel az prioritást élvez
  • Akkor sebezzük az ellenfél hősét, ha nekünk marad életben lényünk a boardon
  • A sebzés mértéke függ a Tavernünk szintjétől és a boardon maradt minionok tierjétől (Például, ha a Tavernünk szintje 3-as és két 2-es tierű minion maradt a boardon, akkor 3+2+2=7 sebzést viszünk be az ellenfél arcába)

Hero Tier List - Hősválasztás

A játék elindítása után az első lépés mindig az, hogy kiválasztjuk a hősünket. Összesen 24 hero áll rendelkezésre, melynek egy része már ismert lehet a többségnek az egyjátékos kampányokból. A hősök egyetlen egyedi tulajdonsággal rendelkeznek – a Hero Powerrel.

A hősök első eresztése nem lett túlságosan kiegyensúlyozott, 1 hét játék után viszonylag könnyen bekategorizálhatóak az egyes hősképességek – az én rankingomat itt láthatjátok:

A lista tetején egyelőre nehéz különbséget tenni, de az elmondható, hogy egyelőre 9 hős számít átlag felettinek. Közülük is kiemelkedik Nefarian, Millificient Manastorm és a The Curator, viszont más okokból.

  • Nefarian képessége leginkább a late game-ben lesz hasznunkra, ebben a stádiumban egyételműen ez a legjobb hero power. Az 1 damage leszedi a Divine Shieldeket, amik óriási értéket jelentenek a játékban, főleg ha egy 40/40-es Poisonous lényen található meg mindez. Nefarian HP-ja így túlzás nélkül akár több száz damage-től is megkímélhet minket. Hátránya, hogy a mid game-ben gyakran nem túl hasznos, az earlyben pedig nem szívesen költünk el rá 1 manát.
  • Millificient Manastorm erejét az adja, hogy jelenleg a játékban megtalálható 4 kaszt (beast, murloc, mech, demon) közül a mechek a legerősebbek a mid és a late game-ben is. A hősképesség erre tesz rá még egy lapáttal, hiszen az alapból is erős lényeket tápolhatjuk már a játék elejétől kezdve. Különösen erős az early és mid game-ben. Hátránya, hogy kevésbé rugalmas lesz tőle a gameplanünk, és a late game-ben nem túl hasznos. 
  • A Curator pedig azért erős, mert egy 1/1-es copyt ad a játék jelenlegi legerősebb minionjából, az amalgam-ból, ami minden kasztba beletartozik. Ezt a copyt már a játék elejétől buffolhatjuk, így gyakorlatilag permanenssé változtatva a máskor gyakran csak ideiglenges buffokat. Hátránya, hogy a játék egésze során nem kapunk semmi további előnyt a Hero Powerből

De nem sokkal van mögöttük lemaradva A. F. Kay, Patchwork, Infinite Toki és a Rat King sem, különböző okok miatt. A.F. Kay-nek az early game-je gyenge, cserébe a mid game-ben brutálisan erős. Patchwork plusz 20 HP-t ad, ami nagyon értékes köröket nyerhet egy greedy boarddal, Tokinak a highroll potenciálja a nagy, illetve különleges stratégiákat tesz lehetővé, míg a Patkánykirály az Early és a Mid Game-et dominálja, továbbá nagyon erős, de kis alap statokkal rendelkező lényekre különösen hasznos. A listát Yogg és Bartenderotron egészíti ki. Ha a 9 közül az egyiket felajánlja a gép és nyerni szeretnétek, akkor mindenképp ezek közül válasszatok.

A trash tierbe tartozó hősöket csak akkor pickelném, ha közülük kapok 3 opciót, míg a szituációs kategóriába esőknél nagyon specifikus gameplan kell, ami könnyen dugába dőlhet, ha a gép nem ajánlja fel a megfelelő lényeket az első néhány körben.

A hősök képességéről részletesebben Cheesehead is írt ma az alábbiakban olvasható Facebook poszjátban:

Early Game (1-4. kör)

Az early game a játékban viszonylag egyértelmű. 3 coinról indulunk, ami minden körben eggyel nő. Cserébe a szintlépés 5 coinba kerül a játék elején, majd minden körben 1-gyel csökken. Ha szintet lépünk, természetesen újra felülről indul a számláló, majd egyre olcsóbbá válik a következő szint.

Az első körben nem tudunk mást csinálni egyik hőssel sem, csak megvenni egy lényt. Jelenleg az 1. szintű (továbbiakban 1 drop) lények közül kiemelkedik a murloc tidehunter és az alleycat, mert mindkettő tokent idéz. A tokennek az a nagy haszna, hogy a többi lényhez hasonlóan, ez is eladható 1 coinért. Tulajdonképpen ezáltal a lények ára csak 1 coin, hiszen a későbbiekben a lényt és a tokent is eladhatjuk 1-1 coinért. 

A token különösen értékes a harmadik körben, hiszen:

  • 1. Kör: 3 coin ->egy lényt veszünk
  • 2. Kör: 4 coin -> szintet lépünk, ami pont 4-be kerül (a másik opció az, hogy veszünk még egy lényt és az 1 maradék coinból rerolloljuk a lényeket, hátha jót dob a gép. Viszont nincsenek túl csábító 1 dropok, sokkal inkább akarunk a következő körben 2 dropot venni
  • 3. Kör: 5 coin -> alapvetően csak 1 lényt tudnánk venni és a másik 2 coin gyakorlatilag kárba vész – ezt tudjuk megakadályozni azzal, ha ebben a körben eladunk egy tokent, hiszen így 6 coinunk lesz és 2 lényt is meg tudunk venni!

A fenti managörbe néhány hősre nem igaz (pl.: A.F. Kay, Bartenderotron), de alapvetően velük is hasonló stratégiát érdemes követni)

Szóval ha tokent láttok az első 3 körben, akkor vagy azonnal vegyétek meg, vagy ha nem tudjátok/nem akarjátok egyelőre, akkor fagyasszátok meg a boardot, hogy a 3. Körben meg tudjátok venni és eladni a tokent.

A 4. Körben érkezünk az első igazi döntési ponthoz, ahol vagy vehetünk még 2 lényt, vagy pedig ismét szintét léphetünk, hiszen ezen a ponton ez is 6 goldba kerül.

Hacsak nem nagyon specifikus a gameplan (4-es szintú lényeket keresünk, ki akarjuk használni a hősképességet), akkor én azt ajánlom, hogy vegyetek meg 2 lényt, hiszen nagyon fontos a tempo a játék elején. Szintén fontos az early game-ben, hogy ha láttok Amalgamot, azonnal vegyétek ki, vagy fagyasszátok a boardot, annyira OP.

Szintén egy hasznos tipp, hogy a curve-re figyeljünk – ne akarjunk mindenáron egy specifikus lényért rollolni, csak ki az ajánlottak közül a legjobbakat, a hosszútávú szinergia kevésbé számít ebben a szakaszban.

A cikk folytatódik a következő oldalon!

Hirdetés
Légy Te az első hozzászóló!
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ezeket olvastad már ?