Hearthstone Battlegrounds kisokos és alapok LvL Up Hulkeinsteinnel

Hearthstone Battlegrounds kisokos és alapok LvL Up Hulkeinsteinnel

Az MNEB első szezonjának Hearthstone bajnoka belevetette magát a Battlegroundsba. A tapasztalataiból ti is hasznot húzhattok!

Ma estétől minden játékos számára megnyílnak a csataterek kapui és kötöttségek nélkül merülhetünk el a Hearthstone új játékmódjában, a Battlegroundsban. Az alapokat nem nehéz elsajátítani, de igazán jó játékossá csak nagyon kevesen válnak. A nagy streamerek és nemzetközi szinten is kimagasló eredményt felmutató HS-esek természetesen azonnal belevetették magukat a 8 fős auto-battlerbe, de nem csak ők azok, akik megértették, hogyan is lehet top 4-ben végezni hosszútávon. A Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság első szezonjának győztese, a LvL Up Esports legeredményesebb játékosa, Balázs "Hulkeinstein" Sebestyén is úgy döntött, hogy ad egy esélyt az új módnak. Az eredmények magukért beszélnek, az európai szerveren már a legjobb 150 "kártyás" között olvashatjuk a nevét. Tapasztalatait és hasznos tanácsait nem tartja meg magának, hanem szívesen megosztja mindenkivel, aki szeretné érteni, hogy milyen stratégiával lehet érvényesülni a zárt béta fázisban lévő játékmódban. 

/Az éjjeli patch előtti állapotok alapján készült a cikk./

Alapok

Mint minden auto-battler, két fő módon tudunk beleszólni a fordulók kimenetelébe. Az egyik, hogy Bob Tavernájában recruitolunk lényeket. Ezeket a minionokat lecserélhetjük, vagy le is fagyaszthatjuk, ha az adott körben épp nem tudunk velük mit kezdeni. A minionjainkat a kezünkből az asztalra kell helyezni, hogy az ellenfelek ellen harcba induljanak. Az erőforrásunk (coinok) menedzselése, a lényeink tökéletes pozicionálása és a minionjaink, illetve a közöttük húzódó szinergiák fejlesztése segíthet minket a győzelemhez. Ha játszottál már auto-battler játékkal, akkor tudhatod, hogy az első pár forduló az egységek, hősök és a kezelőfelület megismeréséről szól, ez nincs másképp a Battlegroundsban sem. 

  • Minden meccs elején három Heroból választhatunk, mindegyiknek egyedi Hero Powere van
  • Minden hős alapból 40 életerővel
  • Minden játékot három coinnal kezdünk
  • Minden egység három coinba kerül
  • Maximum 10 coinból gazdálkodhatunk a hetedik fordulótól kezdődően
  • Hogy magasabb tierből kapjunk egységeket, fejlesztenünk kell a "poolt" (Bob baloldalán a csillag)
  • Három azonos nevű és tierű kártya fejleszthető a következő szintre. Az "upgrade-elt" lap értékei (hp, attack, szövegben a buffok) duplázódnak
  • Adott típusú kártyából limitált számú van a játékban, ezeken a többi játékossal osztozkodunk
    • Tier 1: 18 példány
    • Tier 2: 15 példány
    • Tier 3: 13 példány
    • Tier 4: 11 példány
    • Tier 5: 9 példány
    • Tier 6: 6 példány
  • Ha egy játékos eladja a kártyáját, vagy kiesik a játékból, a lapjai visszakerülnek a "poolba"
  • Minden összecsapásban véletlenszerűen dől el, hogy melyik játékos lénye üt először
  • Mindig a bal szélső lény üt először
  • A minionok véletlenszerű célpontokat támadnak, kivéve a Taunt, mivel az prioritást élvez
  • Akkor sebezzük az ellenfél hősét, ha nekünk marad életben lényünk a boardon
  • A sebzés mértéke függ a Tavernünk szintjétől és a boardon maradt minionok tierjétől (Például, ha a Tavernünk szintje 3-as és két 2-es tierű minion maradt a boardon, akkor 3+2+2=7 sebzést viszünk be az ellenfél arcába)

Hero Tier List - Hősválasztás

A játék elindítása után az első lépés mindig az, hogy kiválasztjuk a hősünket. Összesen 24 hero áll rendelkezésre, melynek egy része már ismert lehet a többségnek az egyjátékos kampányokból. A hősök egyetlen egyedi tulajdonsággal rendelkeznek – a Hero Powerrel.

A hősök első eresztése nem lett túlságosan kiegyensúlyozott, 1 hét játék után viszonylag könnyen bekategorizálhatóak az egyes hősképességek – az én rankingomat itt láthatjátok:

A lista tetején egyelőre nehéz különbséget tenni, de az elmondható, hogy egyelőre 9 hős számít átlag felettinek. Közülük is kiemelkedik Nefarian, Millificient Manastorm és a The Curator, viszont más okokból.

  • Nefarian képessége leginkább a late game-ben lesz hasznunkra, ebben a stádiumban egyételműen ez a legjobb hero power. Az 1 damage leszedi a Divine Shieldeket, amik óriási értéket jelentenek a játékban, főleg ha egy 40/40-es Poisonous lényen található meg mindez. Nefarian HP-ja így túlzás nélkül akár több száz damage-től is megkímélhet minket. Hátránya, hogy a mid game-ben gyakran nem túl hasznos, az earlyben pedig nem szívesen költünk el rá 1 manát.
  • Millificient Manastorm erejét az adja, hogy jelenleg a játékban megtalálható 4 kaszt (beast, murloc, mech, demon) közül a mechek a legerősebbek a mid és a late game-ben is. A hősképesség erre tesz rá még egy lapáttal, hiszen az alapból is erős lényeket tápolhatjuk már a játék elejétől kezdve. Különösen erős az early és mid game-ben. Hátránya, hogy kevésbé rugalmas lesz tőle a gameplanünk, és a late game-ben nem túl hasznos. 
  • A Curator pedig azért erős, mert egy 1/1-es copyt ad a játék jelenlegi legerősebb minionjából, az amalgam-ból, ami minden kasztba beletartozik. Ezt a copyt már a játék elejétől buffolhatjuk, így gyakorlatilag permanenssé változtatva a máskor gyakran csak ideiglenges buffokat. Hátránya, hogy a játék egésze során nem kapunk semmi további előnyt a Hero Powerből

De nem sokkal van mögöttük lemaradva A. F. Kay, Patchwork, Infinite Toki és a Rat King sem, különböző okok miatt. A.F. Kay-nek az early game-je gyenge, cserébe a mid game-ben brutálisan erős. Patchwork plusz 20 HP-t ad, ami nagyon értékes köröket nyerhet egy greedy boarddal, Tokinak a highroll potenciálja a nagy, illetve különleges stratégiákat tesz lehetővé, míg a Patkánykirály az Early és a Mid Game-et dominálja, továbbá nagyon erős, de kis alap statokkal rendelkező lényekre különösen hasznos. A listát Yogg és Bartenderotron egészíti ki. Ha a 9 közül az egyiket felajánlja a gép és nyerni szeretnétek, akkor mindenképp ezek közül válasszatok.

A trash tierbe tartozó hősöket csak akkor pickelném, ha közülük kapok 3 opciót, míg a szituációs kategóriába esőknél nagyon specifikus gameplan kell, ami könnyen dugába dőlhet, ha a gép nem ajánlja fel a megfelelő lényeket az első néhány körben.

A hősök képességéről részletesebben Cheesehead is írt ma az alábbiakban olvasható Facebook poszjátban:

Early Game (1-4. kör)

Az early game a játékban viszonylag egyértelmű. 3 coinról indulunk, ami minden körben eggyel nő. Cserébe a szintlépés 5 coinba kerül a játék elején, majd minden körben 1-gyel csökken. Ha szintet lépünk, természetesen újra felülről indul a számláló, majd egyre olcsóbbá válik a következő szint.

Az első körben nem tudunk mást csinálni egyik hőssel sem, csak megvenni egy lényt. Jelenleg az 1. szintű (továbbiakban 1 drop) lények közül kiemelkedik a murloc tidehunter és az alleycat, mert mindkettő tokent idéz. A tokennek az a nagy haszna, hogy a többi lényhez hasonlóan, ez is eladható 1 coinért. Tulajdonképpen ezáltal a lények ára csak 1 coin, hiszen a későbbiekben a lényt és a tokent is eladhatjuk 1-1 coinért. 

A token különösen értékes a harmadik körben, hiszen:

  • 1. Kör: 3 coin ->egy lényt veszünk
  • 2. Kör: 4 coin -> szintet lépünk, ami pont 4-be kerül (a másik opció az, hogy veszünk még egy lényt és az 1 maradék coinból rerolloljuk a lényeket, hátha jót dob a gép. Viszont nincsenek túl csábító 1 dropok, sokkal inkább akarunk a következő körben 2 dropot venni
  • 3. Kör: 5 coin -> alapvetően csak 1 lényt tudnánk venni és a másik 2 coin gyakorlatilag kárba vész – ezt tudjuk megakadályozni azzal, ha ebben a körben eladunk egy tokent, hiszen így 6 coinunk lesz és 2 lényt is meg tudunk venni!

A fenti managörbe néhány hősre nem igaz (pl.: A.F. Kay, Bartenderotron), de alapvetően velük is hasonló stratégiát érdemes követni)

Szóval ha tokent láttok az első 3 körben, akkor vagy azonnal vegyétek meg, vagy ha nem tudjátok/nem akarjátok egyelőre, akkor fagyasszátok meg a boardot, hogy a 3. Körben meg tudjátok venni és eladni a tokent.

A 4. Körben érkezünk az első igazi döntési ponthoz, ahol vagy vehetünk még 2 lényt, vagy pedig ismét szintét léphetünk, hiszen ezen a ponton ez is 6 goldba kerül.

Hacsak nem nagyon specifikus a gameplan (4-es szintú lényeket keresünk, ki akarjuk használni a hősképességet), akkor én azt ajánlom, hogy vegyetek meg 2 lényt, hiszen nagyon fontos a tempo a játék elején. Szintén fontos az early game-ben, hogy ha láttok Amalgamot, azonnal vegyétek ki, vagy fagyasszátok a boardot, annyira OP.

Szintén egy hasznos tipp, hogy a curve-re figyeljünk – ne akarjunk mindenáron egy specifikus lényért rollolni, csak ki az ajánlottak közül a legjobbakat, a hosszútávú szinergia kevésbé számít ebben a szakaszban.

A cikk folytatódik a következő oldalon!

Mid Game

Ezen a ponton úgy állunk, hogy van 4-5 gyenge-közepesen gyenge lényünk, amik nagy valószínűséggel pár körön belül eladásra fognak kerülni. Ne aggódjunk ha nincsenek szinergiák, vagy ha alapvetően gyengék a lényeink, a többiek is így állnak, ráadásul sokan már ilyenkor a szinergiákat keresik teljesen feleslegesen.

A 7. Körtől kezdve indul be igazán a játék, itt kell játékszituációtól, boardtól és hőstől függően választanunk, hogy megnyomjuk a level up gombot, vagy inkább a tempóra megyünk rá és lényeket veszünk. Hüvelykujjszabály, hogy ha erős a tempónk, megnyertük az eddigi csatákat és a board jól néz ki, akkor lehet levelingelni, ha viszont rendre bukjuk az ütközeteket, akkor előbb-utóbb ki fogunk esni ha a greedy szintlépésekre megyünk rá. Az életpontok nagyon fontos erőforrást jelentenek a Battlegroundsban, vigyázni kell rájuk.

Jelenleg a játékban egyébként a 4. Szintnél van a legnagyobb ugrás a lapok ereje között, így ezt a szintet érdemes elérni, különösképpen ha mechekkel szeretnénk csatába indulni. A mid game szakaszban a következők a legerősebb lények, ezeket ajánlom pickre:

2. szint:

  • Nightmare Amalgam (instapick)
  • Rat Pack
  • Scavenging hyena (kivéve ha egyáltalán nincs beastünk)
  • Zoobot (ha legalább 2 buffot kioszt)
  • Spawn of N’zoth (ha széles a boardunk)

3. szint:

  • Cobalt Guardian (OP)
  • Crowd Favourite (ha a későbbiekben a buff stratégiát preferáljuk)
  • Houndmaster (kivéve ha valaminek nem akarunk tauntot adni)
  • Infested Wolf (ha van Hyena vagy Pack Leader)
  • Pack Leader (ha vannak deathrattle-ös beastek)
  • Piloted Shredder
  • Replicating Menace és Screwjunk Clunker (ha van mech)
  • Shifter Zerus (de csak a mid game elején, a highroll potenciál miatt, hiszen akár egy 6 dropot is dobhat azonal)

4. szint:

  • Junkbot (OP)
  • Security rover (a midgame elején OP, utána csak ha mech buildet szeretnénk, vagy buffolni való Mechet)
  • Annoy-o Module (OP, ha van mire rakni)
  • Argus
  • Cave Hydra (OP a late game-ben ha felbuffoljuk)
  • Iron Sensei (ha van mech, amit a late game-ig tervezünk fent hagyni)
  • Sky Golem és Siegebreaker (jó tempo)
  • Menagerie Warden ha legalább 2 dolgot buffolunk hosszútávon
  • Toxfin (nagy Murlocra, vagy Amalgamra)
  • Virmen Sensei ha buffolni akarunk egy beastet

Alapvetően érdemes elindulni valamiféle szinergia felé, az opciók:

  • Mechek (legerősebbek a mid game-ben), különösen Junkbottal és Cobalt Guardiannal Deathrattle esetén
  • Murlocok (earlyből áthozhatók és egy bizonyos pontig jó tempót adnak, de late game-ben csak Divine Shield + Poisonous highrollal használhatók)
  • Beastek (vagy Hyena + Pack Leader vagy Mama Bear szükséges hosszútávon
  • Demonok (gyengék)
  • Buffolás (időbe telik, de a late game-ben szinte verhetetlen)
  • 2-3 óriási minion (általában Amalgam) 50-60-as stattal, Divine Shielddel, Poisonous-szel

Late Game

A fenti opciók közül egyelőre 3 stratégia emelkedik ki a tapasztalataim alapán: Buffok, nagy statok és Mechek. 

A Mecheknél a Junkbot + 2 Cobalt Guardian a win condition, főleg ha van mellé Security Rover és Replicating Menace. Emellé gyakorlatilag bármilyen mech-kombináció működhet. A Metaltooth Leaper különösen hatékony lény teli mech boardra.

A buff statégia esetén az álomboard így néz ki: Cave Hydra, 2 Amalgam, Brann, 1 erős Mech, 1 erős Demon és egy szabad board space ahol mehetnek a buffok minden körben. Optimális esetben így óriásivá válhat a boardunk szépen lassan. Fontos lap ehhez a stratégiához a Lightfang Enforger vagy a Brann, ezek nélkül nem fog működni.

A statoknál pedig kötelező legalább 1 Amalgam, hiszen a játékban csak ennek a lénynek tudunk egyszerűen Divine Shielded, Tauntot és Poisonoust is adni. Ha ez megvan, mehet rá a single target és a multi-target buff is orrvérzésig.

Pickelendő lények (a legtöbb itt már szituációs):

5. szint 

  • Brann (OP buff stratégia esetén)
  • Lightfang Enforger (OP ha legalább 2 dolgot buffolunk hosszútávon)
  • Annihilan Battlemaster (gyakran alacsony HP-n, vagy Brannel önmagában is jó pick demon szinergia nélkül is)
  • Goldrinn (ha sok a beast)
  • Baron (ha van jó Deathrattle)
  • Highmane (Beastek esetén)
  • Strongshell Scavenger (buff stratégia esetén vagy sok Tauntnál)
  • Primalfin Lookout (szinte mindig jó)

6. szint:

  • Mama Bear (OP, ritkán még akkor is ha nem Beast stratégián vagyunk)
  • Maexxna (önmagában is pickelhető még a late game-ben is
  • Kangor (ha van 2-3 jó mechünk ami hamar meghal)
  • Foe Reaper (önmagában is jó, főleg ha buffoljuk)
  • Megasaur (Murlocoknál OP, egyébként nem túl jó)
  • Ghostcoiler (önmagában oké, főleg az utolsó körre, ha a gyenge lényeket eladjuk)
  • Zapp Slywick (tech lap)

Hasznos tippek

  • Legyünk tempóorientáltak – ne azonnal a late game boardot akarjuk összerakni, az majd jön magától
  • Fontos a rugalmasság – ne köteleződjünk el egy gameplan mellett, amíg nem muszáj. Nekem volt már olyan, hogy azt hittem Mech buildet csinálok, de kaptam a géptől egy Mama Beart, azonnal tudtam hozzá pickelni pár jó Beastet és 2 kör alatt lecseréltem az egész boardomat egy sokkal erősebbre
  • Vigyázzunk az életpontokra, a late game-ben egy lassabb stratégia esetén pont 1-2 kör hiányzik gyakran, hogy átbillentsük a mérleg nyelvét
  • A csata közben ne csak bosszankodjunk, figyeljünk az ellenfél boardjára és lapjaira is – könnyen feldobhat a gép rögtön egy tech lapot, amivel tönkretesszük az ellenfél stratégiáját (pl. Zapp Slywick)
  • A Poisonous és a Divine Shield kulcsszavak különösen értékesek, ne becsüljük alá őket
  • A statok unalmasak, de ebben a játékban hatékonyak – általában az nyer, akinek a legtöbb összesített statja van
  • Figyeljünk a pozicionálásra – a bal oldalra rakjuk azokat a lényeket, amikkel mindenképp támadni szeretnénk (cleave effect, nagy attack, cobalt guardian a többszöri divine shield miatt), míg a job oldalra a megvédendő lényeket (Junkbot, Hyena, Mama Bear, Pack Leader, stb.). Fontos, hogy ne tegyük taunt mellé az értékes, megvédendő lényeket, mert a Cleave effect könnyen megölheti őket

OSZD MEG VELÜNK VÉLEMÉNYEDET KOMMENTBEN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON!

Kövess Minket!



Közvetítések