Minden amit el lehet rontani egy LoL csapat marketingjében - A Splyce története

Minden amit el lehet rontani egy LoL csapat marketingjében - A Splyce története

Összefoglaló arról, hogy hogyan és miért bukott el a Splyce a reklámipar ingoványaiban, ki tehet róla, és mivel kerülhették volna el keserű végüket.

Akik még nem tudják: 2019 végére a Splyce nevű e-sport márkanév végleg megszűnik egy átszervezés appropójából. Egy meg nem nevezett ex-munkatárs megerősítette, hogy az Overactive Media - aki birtokolja Splyce-t - mostantól a Lions márkanevet fogja használni a League of Legends csapatához. Arról, hogy a többi címhez milyen név alatt futnak majd, egyelőre még nincs információ.

Miért volt lényeges, hogy ez a cég így elhatárolódjon egy márkanévtől, ami ráadásul meglehetősen nagy sikereket ért el csapatszinten? A Splyce 2016-tól két világbajnokságon is jelen volt, meg is nyerte a CWL Global Pro Leaguet, és második lett a 2016-os Call of Duty világbajnokságon. 

A válasz sokkolóan egyszerű: senkit sem érdekel a Splyce. Ez a tény nem szarkazmus és nem is gonoszkodó kijelentés; sajnos csak a kemény igazság, ami leírja a jelenlegi szituációt. Ha beleássuk magunkat a részletekbe, hamar láthatjuk, hogy hol vannak a rozsdás fogaskerekek. De szögezzük le előre, hogy ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a rajongók utálnák a játékosokat, vagy nem érdeklik őket az elért teljesítmények. Összegezve csupán annyit jelent: a márkanév egyszerűen nem illeszkedik jól a rajongótáborához ezen teljesítmények ellenére sem. 

Ha belelesünk az online közösségi oldalaikba, illetve a YouTube csatornájukba, első pillantásra láthatjuk, hogy a rajongók nem különösebben érdeklődnek a márkanév iránt. De vajon miért?

A Splyce név önmagában nem jelent semmit. Vagy ha van, akkor mégis mit takarhat ez a kitalált szó? Ha vetünk egy pillantást a logójukra, mit látunk? Egy sárga kígyót ami a fogait vicsorítva ágaskodik. De mégis: mi a közös a logóban és a névben? Ha tudjátok írjátok meg hozzászólásban, de mi nem igazán találtunk semmi közöset a kettőben.

Az Overactive Media vezető alelnöke, Marty azt állítja hogy van logika a Splyce márkanév mögött, de nem érzi szükségesnek, hogy felvilágosítsa a világot erről. Ez minden bizonnyal igaz lehet, de egy e-sport márkanév elsősorban nem egy ember miatt létezik. Mindenképp fontos dolog hogy sokat jelentsen az alkotója számára, de ennél sokkal fontosabb hogy a rajongókkal is egy hullámhosszon legyen. 

De ki, vagy valójában mi is a Splyce? Ha meghalljuk ezt a márkanevet, elsősorban egy viszonylag jó League of Legends csapat juthat róla az eszünkbe, akik ugyan soha nem voltak a lista tetején, de az aljára sem süllyedtek. Emellett még egy néhai jó Call of Duty csapat is eszünkbe juthat. 

Amikor megemlítjük azt amit alkottak, arról is szólnunk kell, hogy színvonal, amit hoztak meg volt ragadva 2014-ben. Ez a médiaág ugyan hamar felkapottá vált, de ugyanolyan gyorsan megunhatóvá is tunnyadt. A legtöbb átlagos tartalom amit a különféle csapatok készítettek, eltűnt a porban. Próbálkoztak több dologgal is, de egy probléma mindig stabilan fennállt: senki nem nézte azt amit csináltak. 2019-ben néhány speciális kamera és jó minőségű hangfelvétel egyszerűen nem elég ahhoz hogy befusson valaki. Emellett az amit alkottak csak és kizárólag akkor működött volna, ha a rajongók már eleve érdekeltek lettek volna a csapatban. Ezzel csak annyi gond volt, hogy kismillió hasonló anyag került fel a világhálóra napi szinten, náluk sokkalta népszerűbb csapatoktól is.

Marty létrehozott úgynevezett rekreációs csomópontokat, amik lényegében a fiatalság számára alkotott játékközpontok voltak. Itt például focizhattak, illetve Splyce élő adásait követhették nyomon. Erre sokan azt mondanák, hogy nagyon szép kezdeményezés, és még csak el sem bírjuk képzelni hogy valaki ennyi energiát beleöljön egy kisebb iroda méretű helyiség megnyitásába, nem is említve a New Yorki árakat... amíg rá nem jövünk hogy nem New Yorkban nyitotta meg, hanem Rochesterben. Természetesen mondani sem kell, hogy egy olyan vezetőségnek, aki szerint ez jó ötlet, annak semmi keresnivalója e-sport közelében. 

Szóval a Splyce egy rossz márka? Meglehet. Voltak gondok a szervezésben, és a vezetőség sokszor megkérdőjelezhető döntéseket hozott. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy a jövőben mivé alakulnak át, vagy mi változik a vezetésben.

Te mit csináltál volna másképp a helyükben?

Játssz velünk és legyen Tiéd az 5000Ft értékű RP csomagok egyike! Kattints ide a részletekért!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

 

Kövess Minket!